uus_audi_a7.jpg

Uues Audi A7 Sportbackis kohtuvad sportliku sõidustiili traditsioonid ja homsed digitehnoloogiad.

Autovaldkonnas sümboliseerib Gran Turismo tasakaalu sportlikkuse ja mugavuse, end juba tõestanud tehnoloogia ja uuenduslikkuse vahel. Sellise austava tiitliga autod muudavad ka pikemate vahemaade läbimise kiireks ja mugavaks. Ja mis saab, kui pikaaegsete autosõidutraditsioonide sümbol ühendatakse tippdisaini, ulatusliku võrgustamise ja täisdigitaalse juhtimissüsteemiga? Vastused leiate loomulikult uuest Audi A7 Sportbackist.

Audi A7 Sportbacki on alati väikeseks disainiimeks peetud. 2010. aastal esmakordselt müügisalongidesse jõudes hämmastas see mudel nii treenitud kui ka treenimata silma kõikide keretüüpide parimate omaduste oskusliku ühendamisega. Ja teine põlvkond, mille esmaesitlus toimus oktoobris ja mis jõudis müügile käesoleva aasta veebruaris, uhkeldab taas kord kupeeliku stiili, sedaani mahukuse ja Avanti mitmekülgsusega. Eelmise mudeliga võrreldes on salong 21 mm võrra pikem ning pakub nõnda tagaistujatele rohkem jala- ja pearuumi. Võrreldes eelmise mudeliga on suurenenud ka pagasiruumi laius, mis on nüüd 1050 mm.

Rohkem ruumi ja mugavamad istmed mõjuvad üllatavalt ja tunduvad uue Audi A7 Sportbacki endisest veelgi
atleetlikumat välimust arvestades lausa uskumatu saavutusena. Uus mudel õhkab iga nurga alt vaadates sportlikku energiat – alates teravatest servadest ja trimmis joontest või uue Audi A8 omast laiemast ja madalamast Singleframe-esivõrest ning lõpetades lameda tagaosa ja järsult tahapoole langeva katusejoonega. Neid omadusi rõhutab veelgi auto muskliline vormikas kere – pikk mootorikapott, pikk teljevahe ja lühikesed ülendid. Muljetavaldavad kontuurid tõstavad esile rattaid, mis on lisavarustusena saadaval kuni 21-tolliste velgedega. Suure kupeemudeli välisilmele annab viimase lihvi rabav tulede disain. See disainisaavutus on eriti muljetavaldav uste lukustamisel või avamisel. Tippmudelil on HD Matrix LED-esilaternad koos Audi laser light-tehnoloogiaga.

Sportlik esteetika kandub sujuvalt üle ka Gran Turismo interjööri. Minimalistlikult puhas disainikeel, mida väljendavad horisontaalsed jooned ja õhuke näidikuteplokk, pakub põnevuse ja rahulolu ainulaadset tasakaalu. Audi virtuaalne näidikuteplokk on lisavarustusena saadaval varustuspaketiga MMI Navigation Plus. Lisame siia MMI touch response- süsteemiga standardvarustusse kuuluvad kaks suurt puuteekraani, salongis kasutatud peened materjalid, värvid ja iludetailid, samuti lisavarustusena pakutava valgustuspaketi ning tulemuseks on futuristlik lounge-miljöö. Seda muljet täiendab veelgi põhjalik valik ühenduvus-, teabe- ja meelelahutussüsteeme.

Ent silmaga nähtav tehnoloogia ei ole ainus, mis sõitjate turvalisuse ja mugavuse eest hoolt kannab – ka nö kulissidetagused süsteemid mängivad siin oma osa. Lisavarustuse dünaamiline nelikvedu, uus elektrooniline veermikuprogramm (ECP), keskne kontroller veermiku jaoks ja täiustatud õhkvedrustus lisavad mugavust, muutes auto samas ka nobedamaks ja väledamaks. Ka need uuendused aitavad Audi A7 Sportbackil olla täiuslik Gran Turismo – dünaamiline ja kiire käänulistel külavaheteedel, ent mugav pikkadel sirgetel maanteelõikudel.

Ent eelkõige teevad Audi A7 Sportbackist tuleviku ettekuulutaja digitehnoloogial põhinevad tipptasemel uue põlvkonna juhiabisüsteemid. Ostjad, kes valivad kõik kolm saadaolevat juhiabi paketti – parkimisassistendi (saadaval
eeldatavalt 2018. aasta keskel), linnasõidu assistendi ja reisiassistendi paketi – saavad oma käsutusse kokku 39 süsteemi, mis muudavad nende sõidud oluliselt lihtsamaks, turvalisemaks ja mugavamaks. Audi digitehnoloogiate taga seisva superprotsessorina ühendab keskne juhiabikontroller (zFAS) arvukatelt anduritelt saadud teabe ja hoiab end selle põhjal pidevalt kursis kõigega, mis auto ümbruses toimub. Olenevalt varustustasemest edastavad infovoogu viis radarandurit, viis kaamerat, 12 ultraheliandurit ja üks laserskänner. Lisaks kasutab car-to-x teenus ära Audi autopargi nn “parve intellekti”, et lisada üldpildile olulist teavet. Uut Audi Gran Turismot iseloomustab ka tõhusus ja jätkusuutlikkus.

Kõikide uue Audi A7 Sportbacki mootorite standardvarustusse kuulub uuenduslik madalpingeline hübriidsüsteem (MHEV). BAS ehk rihm-generaator-starter-tehnoloogia töötab koos liitiumioonakuga, et pidurduse faasides energiat koguda. Kiirusel vahemikus 55–160 km/h võib neljaukseline kupee sõita vabakäigul ning seejärel käivitub mootor uuesti läbi BAS-i. Oluliselt täiustatud startstop funktsioon aktiveerub nüüd kiirusel 22 km/h. Kui auto seisab, taaskäivitub mootor standardvarustusse kuuluvalt esikaameralt saadud info põhjal kohe, kui eesolev sõiduk liikuma hakkab. Reaalsetes sõidutingimustes suudab MHEV-tehnoloogia vähendada kütusekulu kuni 0,7 liitrini 100 km kohta.

Nii nagu esimese põlvkonna mudeli esmaesitlusel aastal 2010, on ka uus Audi A7 Sportback muljetavaldav kooslus disainist, mugavusest ja kõrgtehnoloogiast ning ei ole mitte ainult Gran Turismo tiitli vääriline, vaid äärmiselt võimekas ka linnaliikluses. Sarnaselt uuele Audi A8 luksussedaanile on Audi A7 Sportback tõeline Audi saadik. Või kui tsiteerida disainijuhti Marc Lichtet: “Audi A7 Sportbacki disainides soovisime teha auto sisemuses peituva kõrgtehnoloogia ka väljast nähtavaks.”
a7-sportback.jpg
a7_sportback1.jpg