Keskmine kütusekulu: 6.0–4.7 l/100 km,
keskmine CO₂ heide: 137–107 g/km
Aastal 2010 tegi A1 kujul oma debüüdi uhiuus Audi mudeliseeria. Ja nüüd veereb stardijoone poole eduka kompaktmudeli teine põlvkond. Just dünaamiline disain on see, mis määratleb Audi A1 Sportbacki. See auto on ideaalne kaaslane linnas liiklemiseks, ent sobib suurepäraselt ka pikemateks reisideks. Suurtelt Audi mudelitelt pärit teabe- ja meelelahutus- ning juhiabisüsteemidega A1 Sportback on digimaailmaga tihedalt seotud. Uued varustustasemed pakuvad rohkelt võimalusi auto isikupäraseks tegemiseks.
Väliskujundus: sportliku Ur-quattro rabavad maskuliinsed geenid
56 lisamillimeetriga A1 Sportback on nüüd tervelt 4,03 meetri pikkune. Samas on laius - 1,74 meetrit - peaaegu endine. Kõrgust on uue põlvkonna mudelil vaid 1,41 meetrit (antenniga 1,43 meetrit). Lai rööbe ja lühikesed ülendid loovad sportliku ilme. Silmapaistvas esiosas domineerivad madalal asetsev lai Singleframe iluvõre ja külgmised õhu sissevõtuavad. Mootoriruumi kaane esiserva all on kolm pilu austusavaldusena Audi 1984. aasta ikoonilisele võidusõiduautole Sport quattro. Uue A1 Sportbacki sarnasust Audi Ur-quattrole ja Sport quattrole võib imetleda ka külgvaates: lai, lame ja tugevalt kaldus C-piilar justkui lükkaks autot edasi ka siis, kui see seisab. Kahes tumedas toonis pakutav kontrastne katusejoon lõpeb C-piilari kohal, mistõttu tundub katus olevat lamedam ja auto ise veelgi madalam. Kõik akna alaserva ja ukseläve vahele jäävad küljejooned suunduvad teel tagaosa poole kiilukujulisena üles. Silmatorkavad rattad ja neid ühendav madal õlajoon annavad A1 Sportbackile kindlalt teel püsiva ilme. Tiivaservade vahele jääv joon tõmbab tähelepanu veelgi madalamale. Audi rõhutab oma uue mudeli sportlikku karakterit S line varustuspaketiga, mis sisaldab suuremaid õhu sissevõtuavasid, spetsiaalseid läveliiste, pikemat kahe ribiga pilu mootoriruumi kaane all ja suuremat tagatiiba. Tippklassi mootori tunneb ära kahe summutiotsa järgi.
LED esilaternad
Lisavarustusena pakutavate täis LED päevatulede graafika on inspireeritud tiiburlaevade dünaamilise kujuga tiibadest. Laevandusest on saanud inspiratsiooni ka esitulede põhifunktsioonide katikud. Tiivad loovad mulje väga laiast autost. Madalal asetsevad keskendunud ilmega esilaternad, mille ülaosa kaunistab väikestest rombidest muster, loovad sportliku üldilme. Dünaamilised motiivid ilmestavad ka tagalaternaid, muutes A1 tulede graafika koheselt äratuntavaks. Läätse 3D geomeetria on samuti muljetavaldav. Pimedas muudab tule graafika sujuv valgusmuster kaheosalised tagalaternad võrreldamatuks.
Täisdigitaalne: lülitid ja kuvamine
Uus Audi A1 Sportback on digitaalseks tulevikuks valmis. Isegi standardvarustusse kuulub täisdigitaalne näidikuteplokk koos kõrgresolutsioonilise 10,25 tollise ekraani ja multifunktsionaalse rooliga. Lisavarustusena pakutav laiendatud funktsioonidevalikuga Audi virtuaalne näidikutepaneel (Audi Virtual Cockpit) kuvab otse juhi vaatevälja põhjalikku ja mitmekesist teavet nagu animeeritud navigatsioonikaardid ja mõnede juhiabisüsteemide graafika.
Võimas ja tõhus: mootorid
Võimsad mootorid muudavad uue Audi A1 Sportbacki juhtimise tõeliseks naudinguks nii linnatänavatel kui ka pikematel nädalalõpureisidel. Valikusse kuuluvad tõhusad bensiinimootorid võimsusega 70 kW (95 hj) kuni 147 kW (200 hj). Turboülelaadur, otsesissepritse ja kübemefilter kuuluvad standardvarustusse. Audi seitsmekäiguline topeltsiduriga S tronic käigukast on saadaval kõikide mootoritega peale tippmootori, mille puhul kuulub standardvarustusse kuuekäiguline S tronic.
Sportlik ja tasakaalukas: vedrustus
Uue Audi A1 Sportbacki sillad tagavad nobeda, sportliku ja tasakaaluka sõiduelamuse. Esivedrustus on McPhersoni tüüpi, tagasillal on kasutatud kompaktset ja kerget väändetala. Lisaks standardvedrustusele pakutakse lisavarustusena ka jäigemat sportvedrustust. Iga mootoriversiooni jaoks spetsiaalselt konfigureeritud dünaamilised varustuspaketid sisaldavad valikuid, mis A1 Sportbacki veelgi sportlikumaks muudavad. Dünaamikapakett “Basic” on mõeldud baastaseme bensiinimootoriga versioonidele ning pakub sportvedrustust, punaseid pidurisadulaid ja suuremaid pidurikettaid. Teiste mootoritega pakub Audi dünaamikapaketti “Performance”. Sellesse paketti kuuluvad samuti punased pidurisadulad ja suuremad pidurikettad ning lisaks veel reguleeritavate amortidega vedrustus, heliaktuaator ja Audi drive select. Lisavarustusse kuuluv kohaltvõtu assistentsüsteem parandab turvalisust kallakutel, takistades auto liikumist pärast peatumist. Veljed on saadaval 15 - 18 tollistena. A1 Sportback
Ohutus eelkõige: juhiabisüsteemid
Audi A1 Sportbacki juhiabisüsteemid pärinevad samuti suurtelt Audi mudelitelt. Juhiabilised hoiavad selle kompaktse auto eessõitvast sõidukist õigel kaugusel, lihtsustavad sõidurajal püsimist ja aitavad parkida. Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatusfunktsioon, mis aitab juhil kiirusel üle 65 km/h sõites autot sõidurajal hoida, kuulub standardvarustusse. Standardvarustusse kuulub ka kiiruse piiraja, mis ei lase A1 Sportbackil valitud maksimumkiirust ületada. Samuti pakutakse standardvarustusena Audi pre sense front funktsiooni. Radarandur tuvastab kriitilise olukorra teiste sõidukite, teed ületavate jalakäijate või jalgratturite suhtes isegi halva nähtavuse, näiteks udu korral. Ohu korral edastatakse juhile akustiline ja visuaalne hoiatus. Samal ajal valmistub süsteem võimalikuks pidurdamiseks ja vajadusel teostab automaatse hädapidurduse, et vältida kokkupõrget ära või leevendada selle tagajärgi. Vajadusel rakendatakse lisavarustusse kuuluva Audi pre sense basic süsteemi kuuluvaid turvameetmeid – aktiveeritakse esiistmete turvavööde elektrilised pingutid, aknad suletakse ja aktiveeritakse ohutuled. Radaril põhineb ka adaptiivne püsikiirushoidik, mis hoiab Audi A1 Sportbacki eessõitvast sõidukist valitud kaugusel. S tronic süsteemi olemasolul töötab süsteem kiirusel 0 - 200 km/h; manuaalkäigukasti puhul kiirusel üle 30 km/h. Peatustega liikluses, pidurdab S tronic süsteemiga A1 Sportback kuni peatumiseni ja jätkab teatud tingimustel automaatselt sõitu.
Uus ilme: sisekujundus
Disaini eesmärgiks oli pakkuda “kompaktklassi kõige sportlikumat interjööri”. Emotsionaalne sisekujundus on keskendunud juhile. Pilku püüavad eelkõige sportlikud kompaktsed õhuavad, armatuurlaud ja digitaalne näidikuteplokk. Kõik lülitid ja lisavarustusena pakutav MMI touch on selgelt juhile orienteeritud, tõstes juhikoha isikupära veelgi esile. MMI ekraan ja kaasreisijapoolne õhuavade riba on integreeritud läikivmusta paneeli. Tänu LED elementidele ja valikusse kuuluvale 30 värvitoonile äratab lisavarustusse kuuluv kontuur- ja miljöövalgustuse pakett interjööri pimedas ellu.
Avaram ja mugavam: ruumikontseptsioon
Uus A1 Sportback on palju ruumikam – mugavamalt tunnevad end nii juht ja kaassõitja kui ka tagaistmetel reisijad. Kompaktsetele välismõõtmetele ja sportlikule katusejoonele vaatamata on tagaistmetel rohkelt pea- ja jalaruumi. Pagasiruumi maht on suurenenud 65 liitri võrra. Tavamaht on 335 liitrit ja allaklapitud tagaistmete korral tervelt 1090 liitrit. Pagasiruumi lävekõrgus on mugavalt madal - 67 sentimeetrit.