Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

Audi RS 4 Avant | Värskendatud superuniversaal | Audi Eesti
  • stage_exterior_front.jpg
Der neue Audi RS 4 Avant in der Seitenfrontansicht

RS 4 Avant

Värskendatud superuniversaal:
Uus Audi RS 4 Avant

Uus disainikeel ja veelgi eristuvam kujustus. Võimas ja efektiivne: Twin-turbo V6 mootor võimsusega 331 kW (450 hj) ja maksimaalse pöördemomendiga 600 Nm. MMI touch: uus kasutajaliides ja uued spetsiaalsed RS-näidikud.

Legendaarsest sugupuust pärinev edumudel väljendab oma dünaamilisi ambitsioone uuendatud esiosa ning sportlikuma sõitjateruumiga, sh uue MMI touch kasutajaliidesega. Kahe turboga V6 mootori võimsus on 331 kW (450 hj) ning muljet avaldav pöördemoment 600 Nm on kasutatav väga laias pööretevahemikus 1900 kuni 5000 p/min.

Lae alla
00:00 | 00:00
1920x1080-ARS4_191008.jpg
1920x1080-ARS4_191008.jpg
Audi RS 4 Avant numbrites

Võimsus

331

kW

(450 hj)

Kiirendus

4,1

Sek.

0 kuni 100 km/h

Maksimaalne pöördemoment

600

Nm

Täielik haardevõime: mootor ja jõuülekanne

Uue 2,9 TFSI topeltturbo V6-mootoriga jätkab Audi Sport GmbH traditsioone, mis algasid 1999. aasta RS 4 Avanti legendaarse 2,7-liitrise V6-ga. Toona oli topeltturboga V6 võimsus 279 kW (380 hj). Uue RS 4 Avanti võimsus on 331 kW (450 hj), mis tähendab liitrivõimsust 155,5 hj. See võimaldab RS 4 Avantil kiirendada 0-100 km/h vaid 4,1 sekundiga. TFSI mootor kaalub ainult 182 kilogrammi, mis on 31 kilogrammi vähem kui 2012. aastal esitletud eelkäija V8-l. See mõjutab nii auto massi kui ka kaalujaotust — kaht olulist eeldust, et saavutada muljet avaldav dünaamika. Topeltturboga V6 mootor annab suurepärase pöördemomendi 600 Nm vahemikus 1900 - 5000 mootoripööret. Tippkiirus on elektrooniliselt piiratud 250 km/h, kuid RS dünaamikapakett tõstab selle kiiruseni 280 km/h.
2,9 TFSI mootori kummalegi silindrireale annab lisajõudu oma turbo, mis suudab tekitada kuni 1,5-baarise laaderõhu. Nagu kõikidel Audi V6 ja V8 mootoritel on turbod paigutatud 90-kraadise mootori silindriridade vahele, väljalase asub samuti plokikaane sisemisel küljel ning sisselaskekollektor mootori välisküljel. Selline konstruktsioon võimaldab ehitada kompaktsema mootori, lühendada heitgaaside liikumisteed ning minimeerida selle kadusid. Ühtlasi tähendab see, et 2,9 TFSI mootor reageerib gaasipedaalile eriti kiiresti.

Võimas V6 ei avalda muljet ainult oma jõuga, vaid ka kõrgel tasemel efektiivsusega. WLTP metoodika järgi on keskmine kütusekulu vaid 9,2 l/100 km ning CO2 heide 208 g/km. See tähendab eelkäijaga võrreldes 17 protsendi võrra suuremat ökonoomsust. Selliste näitajate saavutamisel on oluline faktor TFSI mootori uus kütusesegu põlemisprotsess, mida teatakse ka kui B-tsüklit. See on spetsiaalselt loodud mootori osakoormuste jaoks, mis on auto tavapärasel kasutamisel valdav. Suurema koormuse ja kõrgemate pöörete juures sulgeb kaheastmeline Audi klapiajastussüsteem (AVS) sisselaskeklapid hiljem, suurendades nii nende lahtiolekut väntvõlli 200-kraadise pöördenurgani. Samal ajal suureneb ka klapitõus kuuelt millimeetrilt kümnele. Vastavalt sellele kasvab silindri täituvus — mootor läheb kiiremini pöördesse ning annab suurema võimsuse.

2,9-liitrise TFSI jõud viiakse quattro nelikveoni sportliku kaheksaastmelise tiptronic käigukastiga. Tavasõidul suunatakse rohkem jõudu tagasillale. Mehaaniline keskdiferentsiaal suunab 60% veojõust tagasillale ja 40% esisillale. Kui kummagi silla haardumine väheneb, kantakse automaatselt ja väga kiiresti rohkem jõudu teisele sillale — kuni 70% ette ja kuni 85% taha. Seega reguleeritakse pöördemomenti vastavalt olukorrale suures ulatuses, selles on abiks ESC juhtsüsteemide ning ratastevahelise momendijaotuse väga täpne koostöö.

Ratastevaheline pöördemomendi juhtimine toimib kõikidel pinnastel. Sportlikult sõites pidurdab see elektroonilise stabiilsuskontrolli ESC abil veidi sisekurvipoolseid rattaid, suurendades nii välimistele ratastele suunatavat pöördemomenti. Veojõu erinevus suunab autot kurvis, võimaldades sel rooliratta asendit täpselt järgida. Tulemus: täpne, elav ja neutraalne juhitavus. Lisavarustusse kuuluv spetsiaalse RS-seadistusega quattro sportdiferentsiaal tagab kurvides veelgi dünaamilisema kiirenduse. See jagab veojõudu sihipäraselt tagarataste vahel, parandades nii haarduvust, stabiilsust ja dünaamilisust. Kurvi pöörates ja kiirendades eelistatakse veojõu jagamisel välimist ratast — piltlikult öeldes surutakse autot kurvi ning kõrvaldatakse väiksemgi alajuhitavus. Ülejuhitavuse korral stabiliseerib sportdiferentsiaal autot, suunates rohkem pöördemomenti sisekurvipoolsele rattale.

Audi RS 4 Avant

Sportlikus seades: vedrustus

Viiehoovaline vedrustus nii esi- kui ka tagasillal tagab optimaalse piki- ja ristijõudude summutuse. Standardvarustusse kuuluva RS sportvedrustusega on Audi RS 4 Avant 7 mm võrra madalam kui sportvedrustusega S4 baasmudel.

Soovi korral saab tellida ka RS sportvedrustus plusi koos Dynamic Ride Control (DRC) süsteemiga, mis tagab veelgi elavama juhitavuse. Sellega kaasneb auto kaldumist ja õõtsumist vähendav elektroonikavaba amortisaatorite juhtsüsteem, mis vähendab viivituseta auto kere liikumist rataste kohal. Kui auto pöörab kurvi ja läbib seda, muudetakse amortisaatorite tööd nii, et kere kaldumine-õõtsumine väheneb olulisel määral nii piki- kui ka põikitelje suhtes. Amortisaatorid on kahe eraldi õlivooliku kaudu diagonaalselt ühendatud keskklapiga, mis kompenseerib sisemiste kolbide ja rõhu all oleva gaasi abil amortisaatorite kokkusurumist. Kurvi pööramisel ja selle läbimisel tekitab keskklapp diagonaalsete amortisaatorite vahel õlisurve, mis võimendab nende tööd. Kui surve ühele amortisaatorile väheneb, muudetakse töökarakteristikat nii, et kere kaldumine on minimaalne. Tulemusena tagab see eriti tundlik süsteem, et RS-id on kurvides erakordselt täpsed.

Audi drive select süsteemi abil saab juht amortisaatoreid kolmeastmeliselt reguleerida ning seeläbi mõjutada ka oma sõiduelamust. Integreeritud klappidega uue põlvkonna amortisaatorid on kompaktsemad ja kergemad. Lisaks võimaldavad need comfort ja dynamic režiimide suuremat erinevust ja vedrustuse täpsemat suurte jõududega kohandumist, eriti suurel kiirusel kurvide läbimisel. Tulemus: RS sportvedrustus koos Dynamic Ride Control (DRC) süsteemiga on “comfort” režiimis oluliselt mugavam. “Dynamic” režiimis pakub aga erakordselt täpset ja kindlat juhitavust isegi väga suurel kiirusel kurve võttes.

Dünaamiline vedrustus Audi RS 4 Avant

Standardvarustuse elektromehaanilise roolivõimendi kõrval kuulub valikusse ka ainult RS-ile pakutav dünaamiline roolisüsteem. See muudab rooliülekannet vastavalt sõidukiirusele, rooli pöördenurgale ja Audi drive select valitud sõidurežiimile kuni 100% ulatuses. Madalal kiirusel — näiteks linnaliikluses ja manööverdades — on dünaamiline roolisüsteem väga kiire; rool teeb ühest servast teiseni vaid kaks täispööret. Ka roolivõimendus on tugevam, muutes manööverdamise eriti lihtsaks. Suuremal kiirusel muutub rool progresseeruvalt aeglasemaks ja roolivõimendus nõrgemaks. Suurel kiirusel teevad roolisüsteemi sujuvaks vähesem roolivõimendus koos muudetud ülekandesuhtega, tagades ka väga hea suunastabiilsuse. Sportliku juhitavuse ning sõiduohutuse nimel teeb dünaamiline roolisüsteem tihedat koostööd elektroonilise stabiilsuskontrolli ESC-ga. Kui tarvis, tekitab see rooli pööramisele kerget vastusurvet; selline kerge korrigeerimine, mis jääb juhile enamikus olukordades märkamatuks, vähendab nii ala- kui ka ülejuhitavust. Pidurdades ebaühtlase haardeteguriga pinnasel, aitab see süsteem rooli liigutades stabiilsust säilitada.

Juht saab ise oma sõidukogemust mõjutada standardvarustusse kuuluva Audi drive select dünaamilise juhitavussüsteemi abil. Valikus on viis sõiduprofiili: comfort, auto, dynamic ja RS-i spetsiifilised RS1 ning RS2, mida saab vastavalt oma maitsele seadistada. Audi drive select mõjutab mootori ja käigukasti juhtimist, roolisüsteemi ja -võimendust, vedrustust, quattro sportdiferentsiaali, mootori häält ja kliimaseadet. Seadistatava RS2 režiimi ülesanne on elektroonilise stabiilsuskontrolli ESC töö reguleerimine – see käib ühe nupuvajutusega ja kiiresti.

Uus RS 4 Avant tuleb tehasest 19-tolliste sepisalumiiniumvelgedega, rehvimõõt on 265/35. Soovi korral saab valida ka erineva disainiga 20-tolliseid velgi, teiste hulgas viie kodaraga mattpronksi värvi freesvelgi. Suuremate velgede puhul on rehvimõõt 275/30. Võimsa aeglustuse tagavad RS-i teraspidurid, kus kasutatakse perforeeritud komposiitkettaid. Esisillas on piduriketaste diameeter 375 millimeetrit, tagasillas 330 millimeetrit. Kuue kolviga pidurisadulad kannavad RS embleeme ja on värvitud mustaks, kuid neid saab tellida ka punasena. Lisavarustusena kuuluvad valikusse eriti võimekad keraamilised pidurid esiteljel. Nende puhul on saadaval punased, hallid ja sinised pidurisadulad. Perforeeritud ketaste läbimõõt on 400 millimeetrit.

Audi RS4 Avant

Ühendatud: sõitjateruum

Audi RS 4 Avanti sõitjateruum on musta värvi. Uksekontuure ning keskkonsooli ääristavad LED-valgusjooned — lisavarustusena pakutava meeleoluvalgustuspaketi puhul kuni 30 värvitoonis. Ekraanide horisontaalne paigutus muudab sõitjateruumi visuaalselt avaramaks. Juhti ja kaassõitjat tervitavad valgustusega RS 4 embleemid lävepakkudel. Soovi korral lisab interjööri värve RS disainipakett, mille puhul kaunistavad keskkonsooli, käetugesid, turvavöid ja põrandamatte RS embleemid. Rooliratas, käigukang ja põlvepolstrid on kaetud Alcantaraga ning nende õmblused on kontrastset punast värvi. Laiendatud RS disainipakett pakub lisaks punasele veel halle kontrasttoone. Uue RS-i punase disainipaketi muudavad veelgi erilisemaks istme seljatugede sama värvi tagaküljed.

Cockpit des Audi RS 4 Avant
Rohkem juhiteabe ja multimeediasüsteemist

Mitmekülgne: varustus

RS 4 Avant on igapäevakasutuses sama võimekas kui tavaline A4 Avant. Pakiruumi maht on 495 liitrit ning kui tagaistmete seljatoed alla klappida ja laadida pakiruum täis kuni katuseni, kasvab maht 1495 liitrini. Pakiruumi luuk ja pakiruumi kate on elektriliselt liigutatavad juba standardvarustuses. Anduri abil avatav ja suletav pakiruumi luuk kuulub lisavarustusse, saadaval on ka nupuvajutusel elektriliselt lukustusest vabanev veokonks.

Soovi korral assisteerib RS 4 juhti paljudes olukordades: super-Avanti mitmekülgsusest argikasutuses räägivad muu hulgas enam kui 30 juhiabisüsteemi. Juhiabisüsteemid on koondatud pakettide “tour” ja “city” alla ning nende hulka kuuluvad näiteks stop & go funktsiooniga adaptiivne sõiduassistent, ristmikuassistent, rajavahetushoiatus ja äärekivihoiatus.

RS 4 Avanti kliendid saavad valida kaheksa kerevärvi vahel, teiste seas uue Turbo Blue mattsinise ja Tango Red metallikpunase. Paljusid lisavõimalusi pakub Audi exclusive programm, näiteks pärliefektiga sinist kerevärvi Nogaro Blue. Muuseas, see värv on iseloomulik kõikidele RS-ide esiisale: 1994. aasta RS 2 Avantile.

Mitmekülgne varustus Audi RS 4 Avant