Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

Audi RS 7 Sportback | Võimsus ja innovaatiline disain | Audi Eesti
Audi RS 7 Sportback

RS 7 Sportback

Võimsus ja innovaatiline disain:
täiesti uus Audi RS 7 Sportback

keskmine kütusekulu: 11,6 – 11,4 l/100 km;
keskmine CO₂ heide: 265 – 261 g/km

Uus, teise põlvkonna Audi RS 7 Sportback on unikaalsem kui kunagi varem. Audi Sport GmbH esitleb Frankfurdi autonäitusel (IAA) RS 7 Sportbacki esmakordselt viiekohalisena, uudiseks on ka RS 7 Sportbacki poolhübriidsüsteem, mis tagab veelgi suurema võimsuse ja efektiivsuse.

Lae alla
00:00 | 00:00
1920x1080-ARS7_D_191005.jpg
1920x1080-ARS7_D_191005.jpg
Rohkem isikupärastamisest

Sportlik ja futuristlik: sõitjateruum

Uue Audi RS 7 Sportbacki sõitjateruumi stilistika peamised märksõnad on sportlikud detailid ning minimalistlikkus. Sarnaselt välisdisainile on siin ühendatud jõuliselt vormikad pinnad ning selgelt defineeritud jooned. Ruumi on külluslikult nii juhile kui ka kaassõitjale, siseruumiga on sujuvalt integreeritud futuristlik kasutajaliides. Ülemine MMI touch response ekraan on integreeritud musta taustaga viisil, et peaaegu võimatu on märgata, kus lõpeb ekraan ja kus algab seda ümbritsev pind. Ekraanile võib kuvada erinevate sõlmede töötemperatuuri, maksimaalsed g-kiirendusjõud, rehvirõhu ja -temperatuuri. Audi virtual cockpit’i spetsiaalsed RS näidikud edastavad infot ka pöördemomendi, mootoriõli temperatuuri, ülelaaderõhu, ringiaegade, kiirenduse jpm kohta. Käiguvahetusindikaator näitab juhile, millal saavutatakse mootori maksimumpöörded ja millal on aeg käiku vahetada. Ka auto poolhübriidüsteem (MHEV) kuvab RS-i spetsiifilist informatsiooni.

100% perforeeritud nahaga kaetud sportrooli alumine serv on sirge, sel on uued suured alumiiniumist RS-käiguvahetuslabad ning multifunktsionaalsed nupud, millega saab muuhulgas valida Audi drive selecti uusi sõidurežiime RS1 ja RS2. Nende valimisel ilmuvad koheselt Audi virtual cockpit’ile ka spetsiaalsed näidikud. Sõitjateruumis kaunistavad rooliratast, istmeid ja valgustusega lävepakke RS ja RS 7 embleemid. Nii esimeste kui ka tagumiste uste avamisel projitseeritakse teele Audi Sport’i logo.

Audi RS 7 Sportback

Standardvarustusse kuuluvad musta Nappa nahaga kaetud ja rombikujulise mustriga sportistmed, mida kaunistavad reljeefsed RS-embleemid. Lisaks kuuluvad valikusse veelgi sportlikumad perforeeritud Valcona naha, kärjemustri ning RS-embleemidega sportistmed. Perforeerimine võimaldab esmakordselt pakkuda ka istmete ventileerimist.

Sõitjateruumi lisavad värvi kaks RS disainipaketti – punane ja hall – mille puhul kasutatakse kontrastseid õmblusi Alcantaraga kaetud roolirattal, käigukangi ümbrisel ja põlvepolsterdusel. Lisaks kuuluvad nende pakettide juurde värviliste servadega turvavööd ja RS põrandamatid. Sõitjateruumi isikupärastamiseks saab valida ka süsinikust, halli/pruuni värvi naturaalpuidust ja mattalumiiniumist viimistluselemente.

Uus RS 7 Sportback pakub paljusid võimalusi ja funktsioone, mida eelkäijal ei olnud. Esmakordselt saab Audi Sport’i viieukselist grand tourer’it kolmekohalise tagaistmega. Endiselt kuulub valikusse ka sportlik kahekohaline tagaiste. Pakiruumi maht on 535 liitrit, mida saab kahes osas kokku klapitava tagaistme seljatoe abil suurendada 1390 liitrini. Pikk tagaluuk avaneb ja sulgub standardina elektriliselt, lisavarustusena saab tellida nn mugavusvõtme, mis võimaldab tagaluuki avada ka jalaliigutusega.

Audi RS 7 Sportback numbrites

Võimsus

441

kW

(600 hj)

Kiirendus

3,6

sek.

0 kuni 100 km/h

Tippkiirus (lisavarustuses)

305

km/h

250 km/h (standardvarustuses)

V8 jõud: mootor ja ülekanne

Uue Audi RS 7 Sportbacki neljaliitrine TFSI mootor arendab 441 kW (600 hj), maksimaalne pöördemoment 800 Nm on kasutatav laias vahemikus 2050-4500 p/min. Sportback kiirendab 0-100 km/h vaid 3,6 sekundiga, tippkiiruseks on elektrooniliselt piiratud 250 km/h; Dynamic paketiga on tippkiirus 280 km/h ja Dynamic plus paketiga 305 km/h.

Tänu poolhübriidsüsteemile (MHEV) ja 48-voldisele põhielektrisüsteemile ühendab 4,0 TFSI maksimaalse võimekuse ja suurepärase efektiivsuse. Startergeneraator suudab liitiumioonakusse salvestada energiat kuni 12 kW. Kui juht vabastab gaasipedaali kiirusvahemikus 55- 160 km/h, valib auto kahe võimaluse vahel. Sõltuvalt olukorrast ja Audi drive select süsteemi seadetest RS 7 Sportback kas salvestab energiat või sõidab edasi väljalülitatud mootoriga. Kui juht vajutab gaasipedaali, käivitab startergeneraator mootori uuesti. MHEV tehnoloogia võimaldab stop-start süsteemil toimida kuni kiiruseni 22 km/h. Samal hetkel, kui uue RS 7 Sportbacki ees peatunud sõiduk alustab liikumist, käivitub mootor uuesti — ka siis, kui juht vajutab piduripedaali. MHEV-tehnoloogia võimaldab kütusekulu vähendada kuni 0,8 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Järgmise efektiivsust suurendava tehnoloogiana kasutab uus RS 7 Sportback silindrite deaktiveerimise (cylinder on demand / COD) süsteemi. Sõites kõrgema käiguga madalal ning keskmisel koormusel ja pööretel, deaktiveerib see 2., 3., 5. ja 8. silindri, lülitades välja sissepritse ja süüte ning sulgedes nii sisse- kui ka väljalaskeklapid. Neljasilindrilises režiimis kohandatakse aktiivsete silindrite tööd vastavalt muutunud koormusele efektiivsemaks, samas kui deaktiveeritud silindrid toimivad peaaegu energiakadudeta nagu gaasiamortisaatorid. Kui juht vajutab gaasipedaali, aktiveeruvad silindrid koheselt uuesti. Iga ümberlülitus võtab aega napid millisekundid ning on sisuliselt märkamatud nii juhile kui ka kaassõitjatele.

Neljaliitrine mootor teeb ehedat ja sportlikku V8 häält. Audi drive select võimaldab nüüd jõuallika häält ka muuta. Veelgi võimsamat helitausta pakub lisavarustusse kuuluv mustade summutiotstega RS sportväljalase. Vastavalt juhi maitsele seadistatavad RS1 ja RS2 sõidurežiimid võimaldavad valida, kas eelistatakse sportlikumat või tasakaalukamat heli.

Neljaliitrise TFSI mootori jõud viiakse quattro nelikveoni optimeeritud käiguvahetuskiirusega kaheksaastmelise tiptronic käigukasti ja launch control stardiabifunktsiooni abil. Veojõudu jagatakse täismehaanilise diferentsiaali abil esi- ja tagatelje vahel suhtes 40:60. Kui üks ratas kaotab pidamise, suunatakse automaatselt rohkem pöördemomenti parema haarduvusega teljele. Esisillale võidakse suunata kuni 70 protsenti ja tagasillale kuni 85 protsenti veojõust.

Uue RS 7 Sportbacki elavat ja enesekindlat juhitavust tõhustab veelgi pöördemomendi juhtimine rataste vahel – see pidurdab õrnalt sisekurvipoolset ratast veel enne, kui see haarduvuse kaotab. Lisavarustusena pakutavate Dynamic ja Dynamic plus pakettidega on saadaval quattro sportdiferentsiaal, mis jagab sportlikul kurvisõidul pöördemomenti tagarataste vahel, parandades sellega veelgi haarduvust, stabiilsust ja dünaamikat.

Audi RS 7 Sportback

Elav juhitavus standardvarustuses: vedrustus

Uue RS 7 Sportbacki esi- ja tagasillas kontrollib piki- ning ristijõude viiehoovaline vedrustus. Nii abiraamid kui ka õõtshoovad on suures osas valmistatud alumiiniumist. Rööbe on ees 1668 millimeetrit ja taga 1650 millimeetrit.

Adaptiivne õhkvedrustus on seadistatud spetsiaalselt RS-i jaoks ning tänu uuele, 50 % suuremat jäikust võimaldavale õhkvedrumoodulile võimaldab see RS 7 Sportbackil saavutada tippkiiruse 305 km/h. Sport-õhkvedrustust saab kasutada kolmes režiimis ning selle funktsioonide hulka kuulub ka automaatne nivooreguleering. Tavaasendis on uue RS 7 Sportbacki kere 20 millimeetri võrra madalamal kui standardvedrustusega Audi A7 Sportbackil. Kiirusel üle 120 km/h langetatakse seda veel 10 millimeetri võrra. Soovi korral saab vedrustust ka 20 millimeetri võrra kergitada. RS-i sport-õhkvedrustuse kuninglikult lai seadistusvahemik pakub juhile vaba valikut kas maksimaalse sportlikkuse ja pikale sõidule sobiva mugavuse vahel.

Lisavarustusena pakutav RS sportvedrustus plus koos Dynamic Ride Control (DRC) süsteemiga tagab RS 7 Sportbackile veelgi parema teelpüsivuse ning juhitavuse. Kiirel sõidul vähendab see tunduvalt auto kaldumist ja õõtsumist. Uued, integreeritud juhtklappidega amortisaatorid võimaldavad Audi drive selecti sõidurežiimide vahel tähelepanuväärselt suurt erinevust.

Uue RS 7 Sportbacki standardvarustusse kuulub sportlik ja täpne progressiivne roolisüsteem. Lisavarustusena saab sportliku GT varustada dünaamilise nelikroolimisega. See ühendab pidevalt muutuva ülekandega dünaamilise esirataste pööramise ning eraldi võlli ja roolivarrastega tagarataste juhtimise. Madalal kiirusel pööravad tagumised rattad kuni viie kraadi ulatuses esiratastega vastassuunas. See vähendab pöörderingi kuni ühe meetri võrra ning tänu sellele on RS 7 Sportback kitsastes kurvides ja linnaliikluses veelgi elavam. Keskmisel ja suurel kiirusel pööravad tagarattad kuni kahe kraadi võrra esiratastega samas suunas, hoides auto kindlalt stabiilsena.

Juht saab Audi drive select dünaamiliste sõidurežiimide abil oma RS7 Sportbacki iseloomu muuta. Valikus on kuus profiili: comfort, auto, dynamic, efficiency ning ainult RS-ile pakutavad RS1 ja RS2, mida saab aktiveerida roolil asuva “RS MODE” nupuga. Audi drive select mõjutab muuhulgas mootori ja käigukasti juhtimist, roolivõimendust, vedrustust, dünaamilist nelikroolimist, quattro sportdiferentsiaali, mootori häält ja automaatse kliimaseadme tööd. RS2 sõidurežiimis saavad juhid nupuvajutusega lülitada elektroonilise stabiilsuskontrolli (ESC) sportrežiimi.

Audi RS 7 Sportback vedrustus

Uue RS 7 Sportbacki standardvarustuses on 10 kodaraga tähekujulise disainiga 21-tollised alumiiniumveljed ning rehvid mõõduga 275/35. Lisavarustusena pakub Audi Sport spetsiaalseid trapetsdisainiga 22-tolliseid viie V-kodaraga velgi ja rehve mõõdus 285/30. Veljed võivad olla kas hõbedased, matt-titaani värvi, läikivhallid või läikivad antratsiitmustad. RS-i pidurisadulad on värvitud mustaks, lisavarustusena võivad need olla ka punased. Ventileeritavad ja perforeeritud pidurikettad on mõõduga 420 millimeetrit ees ja 370 millimeetrit taga. Lisana pakutavate keraamiliste pidurite sadulad on kas hallid, punased või sinised. Keraamiliste piduriketaste läbimõõt on ees 440 millimeetrit ja taga 370 millimeetrit. RS-i keraamilised pidurid kaaluvad 34 kilogrammi vähem kui teraspidurid, vähendades seega vedrustamata massi.

Audi RS 7 Sportback

Parim võimalik varustus: info-ja meelelahutussüsteemid, juhiabisüsteemid, värvid ja materjalid

Audi Sport pakub uuele RS 7 Sportbackile külluslikku mugavus- ja ühenduvusvarustust ning juhiabisüsteeme. Atleetlik grand tourer ühendab ületamatu sportlikkuse ja suurepärase mugavuse pikkade vahemaade läbimiseks. Auto on juhile abiks väga erinevates olukordades. Valikus on üle 30 juhiabisüsteemi, teiste hulgas adaptiivne sõiduassistent, ristmikuassistent, sõiduraja vahetamise hoiatus, äärekivihoiatus ja 360-kraadi kaamera.

Audi RS 7 Sportback