Audi e-tron Sportback | e-troni perekonna kupeemaastur | Audi Eesti
  • stage_exterior_front.jpg
Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback

e-troni perekonna kupeemaastur:
Audi e-tron Sportback

Keskmine elektritarve kWh/100 km: 26.3-21.6 (WLTP); 23.9-20.6 (NEDC),
keskmine CO₂ heide g/km: 0

Audi e-tron Sportback on dünaamiline kupeemaastur võimsusega kuni 300 kW ning sõiduulatusega kuni 446 kilomeetrit (WLTP). Esmakordselt on seeriaautol saadaval digitaalsed maatriks-LED esilaternad, mille valgustus jagatakse väikesteks piksliteks, mida saab juhtida erakordselt täpselt. See muudab näiteks kitsastel teedel oma sõidurajas püsimise lihtsamaks ning näitab auto kohta sõidurajal.

Audi e-tron Sportback
Lae alla
00:00 | 00:00
1920x1080-1-A_E-TRON_191034.jpg
1920x1080-1-A_E-TRON_191034.jpg
Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback järgib oma kaheksanurkse Singleframe esivõre, rattakoobaste kohal olevate jõuliste kontuuride ja skulptuurse tagaosaga täiuslikult brändi disainikeelt. Sellest, et kupeemaastur sõidab elektri jõul, räägivad väikesed detailid. Suures osas suletud Singleframe esivõrel annavad tooni vertikaalsed ribid ning plaatinahall värv — mille järgi tunneb eksimatult ära e-troni mudelid. Matrix LED esilaternate alaservas asuvad neli horisontaalset segmenti, mis muudavad e-troni päevatulede valguse ainulaadseks. Sama mustrit kasutatakse kolmemõõtmelisena veel mitmes kohas — näiteks efektse kujuga küljekarpidel, mille musta värvi viimistluselemendid tõmbavad pilgu piirkonnale, kus asuvad akud ja seega ka Audi e-tron Sportbacki energiakeskus. Sarnast mustrit kasutatakse veel difuusoril, mille juures rõhutavad disainerid fakti, et autol puuduvad summutiotsad. LED tagalaternaid ühendab omavahel valgustriip.

Rohkem välisdisainist
Vormi ja funktsionaalsuse täiuslikkus: sõitjateruum

2928-millimeetrise teljevahega Audi e-tron Sportback pakub külluslikult ruumi viiele sõitjale ja nende pagasile. Tagumisel istmel on pearuumi vaid 20 millimeetri võrra vähem kui Audi e-tronis. Põrand on tagaistme ees sisuliselt tasane — kesktunneli asemel on vaid lame aste.

Audi e-tron Sportbacki siseruum on elegantselt salongilik ning ühendab harmooniliselt disaini ja tehnoloogia. Uksest ukseni ulatuv armatuurlaua kaar on sujuvalt integreeritud virtual cockpit’iga, mille kitsas ekraan näib otsekui hõljuvat. Uksepolstritega on ühendatud virtuaalsete küljepeeglite ekraanid. Armatuurlaua kaks puuteekraani on kergelt juhi poole pööratud ja tänu sellele eriti ergonoomilised. Välja lülitatuna muutub ülemine neist oma läikivmustal taustal peaaegu nähtamatuks. Keskkonsooli avatud küljed süvendavad kerguse ja õhulisuse muljet.

Sõites Audi e-tron Sportbackiga linnaseades, on sõitjateruum äärmiselt vaikne — tänu põhjalikule mürasummutusele ja aeroakustilistele meetmetele. See tagab ühtlasi, et HiFi heli on veelgi nauditavam, eriti lisavarustusse kuuluva Bang & Olufsen Premium 3D Sound System helisüsteemiga. See võimaldab muusikat nautida täpselt sellisena, nagu see salvestati; ilma igasuguste tehislike efektideta. Järgmine atraktiivne varustus on Audi phone box, mis viib uuele tasemel telefoni autoga ühendamise ja telefoni helikvaliteedi. Ühtlasi võimaldab see telefoni laadida juhtmevabalt.

Rohkem interjöörist
Audi e-tron Sportback

Efektiivne

S line paketi ja virtuaalsete küljepeeglitega Audi e-tron Sportbacki õhutakistustegur on silmapaistvalt madal: vaid 0,25. See ületab ka sõsarmudeli Audi e-tron näitajat. Selline aerodünaamika saavutatakse peamiselt tänu kupeelikule kerele ja väiksemale õhutakistusele auto tagaosas. Sportbacki tagaosa kõrge serv minimeerib õhupöörised ja see aitab vähendada ka energiakulu. WLTP mõõtetsüklis on kupeemaasturi sõiduulatus ühe laadimisega kuni 446 kilomeetrit. e-troniga võrreldes umbes 10-kilomeetrine lisa saavutatakse just nimelt tänu aerodünaamilisemale kerele.Aerodünaamikat on täiustatud ka seal, kuhu pilk ei ulatu. Näiteks reguleeritakse esipidurite jahutamise õhukanaleid, kasutatakse aerodünaamilisi velgi ning täies ulatuses kaetud põhja (sh kõrgepingeakut kaitsvat alumiiniumplaati).

Rohkem tehnoloogiast

Sportlikult efektiivne: elektrimootorid, elektriline nelikvedu, vedrustus

Audi e-tron Sportback 55 quattro lubab juhil nautida efektiivsuse, võimsuse ja ülima vaikuse kombinatsiooni. Mõlemal sillal on oma asünkroonmootor, mille kolmefaasilist voolu juhib spetsiaalne elektroonika. Kaks elektrimootorit arendavad 265 kW ja 561 Nm ning tagavad võimsa mineku, mis viib kupeemaasturi – kohalike heitmeteta ja peaaegu täielikus vaikuses – 100-kilomeetrise tunnikiiruseni 6,6 sekundiga. Tippkiirus on elektrooniliselt piiratud 200 km/h. Kui juht valib D sõidurežiimi asemel S-i ning vajutab gaasi põhja, käivitub boost-režiim. Auto võimsus tõstetakse kaheksaks sekundiks 300 kW-ni ning pöördemoment 664 Nm-ni, tänu millele kiirendab Audi e-tron Sportback 55 quattro 0-100 km/h vaid 5,7 sekundiga. Elektrimootorite jõu viib ratasteni kaheastmeline planetaarkäigukast. Juht valib käigu nimetissõrme ja pöidlaga kasutatava lüliti abil. Lüliti on integreeritud elegantse käetoega, mis asub keskkonsooli kohal.
Elektriline nelikvedu tagab silmapaistva haarduvuse ja dünaamika igal pinnasel. Sellega kirjutab Audi oma quattro nelikveo loosse uue peatüki. E-tron Sportbacki nelikvedu jagab veojõudu optimaalselt sildade vahel igal ajahetkel — suunates seda ümber murdosasekundi jooksul. Et saavutada veelgi suurem efektiivsus, töötab enamasti vaid tagumine elektrimootor. Kui juht soovib rohkem jõudu, kui tagumine mootor anda suudab, aktiveeritakse koheselt esimene mootor. Sama juhtub ennetavalt, kui jäistes tingimustes või kurvides tekib libisemise oht või auto muutub ülejuhitavaks.

Rohkem sõidudünaamikast
Audi e-tron Sportback
Rohkem akust
Audi e-tron Sportback

Lihtne laadimine

Pikkadel sõitudel saab Audi e-tron Sportback 55 quattrot kiirlaadida kuni 150 kW alalisvooluga (DC). Aku laetakse 80 protsendi ulatuses täis vaid poole tunniga — sellest piisab kenasti reisi järgmiseks etapiks. e-tron Sportback 50 quattrot saab laadida võimsusega kuni 120 kW, sama ajaga laetakse aku sama täis nagu Sportback 55 quattrol.

Laadimine

Maksimaalne laadimisvõimsus

150

kW

Laadimisaeg

30

minutit

80% aku täituvuseks

Laadimispunktid

120,000

21 Euroopa linnas

Rohkem laadimisest
Bewegender Wolkenhimmel oberhalb des Audi e-tron Sportback

Ohutus nii linnaliikluses kui ka pikkadel reisidel: juhiabisüsteemid

Audi pakub e-tron Sportbackile laia valikut juhiabisüsteeme, mis vähendavad juhi koormust paljudes olukordades. Standardvarustusse kuuluvad Audi pre sense basic ja Audi pre sense front. Spetsiaalselt linnaliiklusesse on mõeldud pakett City, mis hõlmab ristmikuassistenti, tagumise ristiliikluse assistenti ning sõidurajalt väljakaldumis- ja rajavahetushoiatust. Varustusse kuulub ka Audi pre sense 360°, mis kombineerib Audi pre sense front, rear ja side paketti. See süsteem tuvastab kokkupõrkeohu ja võtab kasutusele ennetavad meetmed — alates maksimaalsest pidurdusest kuni turvavööde pingutamiseni.

Tour paketi olulisemate juhiabisüsteemide hulka kuuluvad adaptiivne sõiduassistent, mis kontrollib nii auto piki- kui ka ristisuunalist liikumist, ning efektiivsusassistent. Viimane neist analüüsib auto andurite, navigatsioonisüsteemi ja Car-to-X teenuste infot ning annab juhile märku, kui jala võiks gaasipedaalilt üles tõsta. Efektiivsusassistent suudab koos adaptiivse sõiduassistendi ning liiklusmärkide tuvastamisega ka ennetavalt pidurdada ja kiirendada. Lisaks kuuluvad Tour paketti pöördeassistent, kokkupõrke vältimise abi, ja hädaabiassistent. Valikuvõimaluste hulka kuulub veel parkimisassistent, öövaatlusseade ja 360-kraadi kaamerad, mis võimaldavad valida mitme eri vaate vahel.

Audi e-tron Sportbacki standardvarustusse kuulub keskarvuti, mis koordineerib kõikide juhiabisüsteemide tööd. See jälgib pidevalt auto ümbrust, saades sõltuvalt juhi tehtud valikutest infot kuni viielt radarandurilt, viielt kaameralt ja 12-lt ultraheliandurilt.

Heckansicht Audi e-tron Sportback