• Uus A1 citycarver
    Uus A1 citycarver
    Hind alates: 23,000.00 EUR

    Värske ja enesekindel hoiak, palju võimalusi isikupärastamiseks ning tipptasemel ühenduvus: need on Audi A1 citycarveri märksõnad. Uue Audi A1 perekonna kõige progressiivsem liige tunneb end koduselt igas keskkonnas: linnas, väikesel külateel, kiirteel ning isegi kergemal maastikul.

  • A3 Limousine
    A3 Limousine
    Hind alates: 25,900.00 EUR

    Uuesti määratletud sedaan: Audi A3 Limousine ühendab Coupé iseloomu elegantse võluga. Madal, voolujooneline katus annab edasi puhta dünaamika ning enda jõulise ja trimmis pinnaga näitab sedaan oma enesekindlust. Võimsad, väljasirutatud poritiivad esiletungivate rattakoobastega raamivad velgi, mis on saadaval kuni 19 tollistena. Üks silmapaistavamaid elemente on Audi virtuaalne näidikutepaneel, mis on esimest korda saadaval ka kompaktklassis. Avasta mitmekülgne innovatsioon.

  • A3 Sportback e-tron
    A3 Sportback e-tron

    Sisepõlemismootori võimsus ja elektrimootori efektiivsus – Audi A3 Sportback 40 e-troniga naudid nende kahe uuenduslikku kombinatsiooni. Välisdisainis vihjavad auto ainulaadsusele diskreetsed detailid.

  • S3 Sportback
    S3 Sportback
    Hind alates: 43,000.00 EUR

    Võimsalt edasi. Audi S3 Sportback. Audi S3: rohkem võimsust, rohkem sportlikust, rohkem sõidunaudingut. Istu sisse ja naudi mida kõike pakub Audi S3.

  • S3 Limousine
    S3 Limousine
    Hind alates: 43,850.00 EUR

    Ülim jõud. Võimas suutlikkus standardvarustusesse kuuluva püsiva nelikveo quattro® abil. Ainulaadne välimus. Tüüpiline S.

  • RS 3 Sportback
    RS 3 Sportback
    Hind alates: 56,400.00 EUR

    Disainikeel, mis räägib selgelt auto võimetest võidusõidurajal. Alates eristuvast kärjestruktuuriga Audi Singleframe iluvõrest kuni võimsate küljejoonteni ja lõpetades selgelt struktureeritud tagaosaga: jõuline välisilme tõotab esmaklassilist sooritusvõimet. Eksklusiivsed 19-tollised kergmetallveljed rõhutavad seda veelgi.

  • RS 3 Limousine
    RS 3 Limousine
    Hind alates: 58,100.00 EUR

    Uus tippsportlane kompaktklassis näitab oma sportlikku iseloomu juba välisilmega. Kolmemõõtmeline kärjestruktuuriga Singleframe iluvõre quattro logoga ulatub alumise spoilerini.

  • Uus A4 Avant
    Uus A4 Avant
    Hind alates: 33.700,00 EUR

    Veel rohkem ruumi, veel rohkem elegantsust: Uue põlvkonna Audi A4 Avant ühendab endas lummava tehnoloogia ja esteetika. Kaubamärgi kõige enim müüdud tootepere tehnoloogiat on täielikult uuendatud, nii et see tähistab taas tootesegmendi uut verstaposti. Arendustöö käigus pandi suurt rõhku CO2-heitmete vähendamisele. Kõigi tehnoloogiate puhul keskenduti sõidutakistuse vähendamisele.

  • A4 Avant g-tron
    A4 Avant g-tron

    Audi A4 Avant g-tron on erakordselt paindlik nii igapäevases perekasutuses kui ka töösõitudel – seda suuresti tänu oma dünaamilisusele ja universaalkere praktilisusele. Audi CNG tehnoloogia tõestab, et saad alternatiivkütust oma igapäevaelus usaldada.

  • Uus A4 allroad quattro
    Uus A4 allroad quattro
    Hind alates: 47.550,00 EUR

    Uus Audi A4 allroad quattro kehastab ainulaadset kontseptsiooni: selles on ühendatud kõrge mugavusaste ja maastikusõidu omadused, mis annavad allroad quattrole enda turusektoris unikaalse positsiooni. Tänu standardvarustusse kuuluvale nelikveole ja suurendatud kliirensile jätkab see mudel sõitmist ka siis, kui asfalttee otsa lõpeb.

  • Uus S4 Limousine
    Uus S4 Limousine

    Sportlik välimus on standardvarustuses. S4 Singleframe iluvõre ja esiletõstetud horisontaalsetest varbadest moodustuv muster rõhutavad laiust ja dünaamikat. Kaitseraud ja õhu sisselaskeavad on silmatorkava kontuuriga. Sportlikku välimust rõhutavad muljetavaldavalt ainuomane S disaini kaheharuline kroomitud väljalaskesüsteem ja tagaspoiler.

  • Uus S4 Avant
    Uus S4 Avant

    Kõik kes valivad Audi, tahavad sportliku sõidukogemust, atraktiivset disaini ja innovatiivset disaini. Kõik kes valivad Audi S4 Avanti saavad veelgi enam: sportautoliku võimsuse ja sõidudünaamika ent praktilise ja funktsionaalse igapäeva sõiduki. Ei mingeid kompromisse. Läbinisti Audi, kuid midagi veelgi enamat.

  • Uus RS 4 Avant
    Uus RS 4 Avant

    Legendaarsest sugupuust pärinev edumudel väljendab oma dünaamilisi ambitsioone uuendatud esiosa ning sportlikuma sõitjateruumiga, sh uue MMI touch kasutajaliidesega. Kahe turboga V6 mootori võimsus on 331 kW (450 hj) ning muljet avaldav pöördemoment 600 Nm on kasutatav väga laias pööretevahemikus 1900 kuni 5000 p/min.

  • A5 Sportback
    A5 Sportback

    Uus Audi A5 Sportback on nüüd uue, jõulisema disainiga ning kõrgtehnoloogilise MMI touch kasutuskontseptsiooniga. Poolhübriidtehnoloogia tagab suurema mugavuse, vähendades samas ka kütusekulu.

  • A5 Sportback g-tron
    A5 Sportback g-tron

    Audi A5 Sportback g-tron ühendab lummaval moel dünaamilise iseloomu ja emotsionaalse kupeeliku disaini. Tänu surugaasiga töötavale mootorile tõestab see, et sportlikkust on võimalik ühendada säästlikkusega.

  • Uus S5 Coupé TDI
    Uus S5 Coupé TDI

    Uus Audi S5 Coupé TDI on atleetlik, sportlik ja elegantne, uue ja lihvitud välimusega ning täis kõrgtehnoloogiat. Selle disain on on ühendatud keeruka aerodünaamikaga. Pealispinna all avaldab S5 Coupé TDI muljet täiesti uue veermiku, võimsate mootorite ja juhiabisüsteemide uuenduslikkusega.

  • Uus S5 Sportback TDI
    Uus S5 Sportback TDI

    S5 Sportback TDI viieukselises kupees on ühendatud elegantsus ja emotsionaalne disain ning ülim funktsionaalsus ja väga mugav salong. See peresõbralik auto on täiuslike võrguühendustega, pakkudes uusimaid teabe ja meelelahutuse võimalusi. Lisaks eeltoodule on teise põlvkonna mudelitel täiesti uus vedrustus, suure võimsusega mootorid ja uuenduslikud juhiabisüsteemid.

  • RS 5 Coupé
    RS 5 Coupé
    Hind alates: 83.700,00 EUR

    Uus Audi RS 5 Coupé kombineerib elegantse esteetika klassikalise RS-suutlikkusega. 2.9 TFSI V6 Biturbo mootor, millel on 331 kW (450 hj) võimsust ja maksimaalne pöördemoment 600 Nm, lubab sportlikkust ja võimsust. Audi RS 5 Coupé kiirendab 0 kuni 100 km/h 3.9 sekundiga, maksimaalne kiirus on 250 km/h (soovi korral 280 km/h).

  • RS 5 Sportback
    RS 5 Sportback
    Hind alates 83.700,00 EUR

    Uus Audi RS 5 Sportback kombineerib elegantse esteetika klassikalise RS-suutlikkusega. 2.9 TFSI V6 Biturbo mootor, millel on 331 kW (450 hj) võimsust ja maksimaalne pöördemoment 600 Nm, lubab sportlikkust ja võimsust. Audi RS 5 Coupé kiirendab 0 kuni 100 km/h 3.9 sekundiga, maksimaalne kiirus on 250 km/h (soovi korral 280 km/h).

  • A6 Avant
    A6 Avant
    Hind alates: 49,700.00 EUR

    Sujuvam, laiem ja madalam - Uus Audi A6 Avant demonstreerib oskust püüda pilke. Silmatorkavad rattakoopad, pikalt langev katusejoon ja tugevalt kaldus D-piilar rõhutavad dünaamilisi proportsioone ja loovad võrreldamatu silueti. Sõiduki tagaosa rõhutab sportlik katusespoiler ja kroomliist. Atleetlik väljanägemine koos kompromissitu mahutavusega.

  • A6 Limousine TFSI e
    A6 Limousine TFSI e

    Kui tahad teistest ees olla, pead valima oma tee. Audi A6 55 TFSI e quattro sedaan teeb selle Sinu jaoks lihtsaks muljet avaldaval moel, pakkudes efektiivset pistikuhübriid-tehnoloogiat, teedrajavat juhtkontseptsiooni, mugavat sõitjateruumi ja atleetlikku disaini.

  • A6 allroad
    A6 allroad
    Hind alates: 66,100.00 EUR

    20 aastat maastikusuutlikku A6 Avanti: Uus Audi A6 allroad quattro. Tänu standardvarustusse kuuluvale nelikveole, adaptiivsele õhkvedrustusele ja kõrgemale kliirensile tunneb ta end ühtmoodi koduselt nii teedel kui ka maastikul. Võimsad V6 TDI mootorid tagavad enam kui piisava veovõime: haagise lubatud mass on kuni 2,5 tonni. Tänu eelkäijast veelgi isikupärasemale disainile ja suuremas ulatuses kohandatavale varustusele veenab uus A6 allroad quattro kliente, kes hindavad jõulist disaini, erakordset paindlikkust ning tipptasemel mugavust.

  • S6 Limousine
    S6 Limousine
    Hind alates: 79,800.00 EUR

    Audi S6 Limousine on sportlik, mitmekülgne ja efektse disainiga auto, mille varustusse kuulub kõige moodsam info-, meelelahutus- ja juhiabisüsteemide tehnoloogia ning võimas jõuallikas.

  • S6 Avant
    S6 Avant
    Hind alates: 82,600.00 EUR

    Audi S6 Avant on sportlik, mitmekülgne ja efektse disainiga auto, mille varustusse kuulub kõige moodsam info-, meelelahutus- ja juhiabisüsteemide tehnoloogia ning võimas jõuallikas.

  • RS 6 Avant
    RS 6 Avant
    Hind alates: 117,600.00 EUR

    25 aastat RS-i, 25 aastat võimsaid universaale Audilt: Audi Sport avab uue RS 6-ga kiirete Avantide loos uue peatüki. Tänu poolhübriidsüsteemile senisest veelgi võimsam ja efektiivsem RS 6 Avant on täiuslik kaaslane igas olukorras.

  • Uus A7 Sportback TFSI e
    Uus A7 Sportback TFSI e

    Elegantne välimus, muljetavaldav võimsus ja efektiivsus, tippkvaliteediga sõitjateruum Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro. innovaatilise pistikuhübriidi kombinatsioon, mille hübriidjõuallikas koosneb võimsast sisepõlemismootorist ning efektiivsest elektrimootorist, mis võimaldab sõita kohapealsete heitmeteta. Koge meie sportlikus kupees ka kõige moodsamat juhiabi-, info- ja meelelahutustehnoloogiat.

  • Uus S7 Sportback
    Uus S7 Sportback
    Hind alates: 88,600.00 EUR

    Elegantne välimus, muljetavaldav võimsus, tippkvaliteediga sõitjateruum – Audi S7 Sportback veenab nii oma väliste kui ka sisemiste omadustega. Koge meie sportlikus kupees ka kõige moodsamat juhiabi-, info- ja meelelahutustehnoloogiat.

  • Uus RS 7 Sportback
    Uus RS 7 Sportback
    Hind alates: 126,100.00 EUR

    Uus, teise põlvkonna Audi RS 7 Sportback on unikaalsem kui kunagi varem. Audi Sport GmbH esitleb Frankfurdi autonäitusel (IAA) RS 7 Sportbacki esmakordselt viiekohalisena, uudiseks on ka RS 7 Sportbacki poolhübriidsüsteem, mis tagab veelgi suurema võimsuse ja efektiivsuse.

  • Uus A8 TFSI e
    Uus A8 TFSI e

    Elegantse luksussedaani ja innovaatilise pistikuhübriidi kombinatsioon – see ongi Audi A8 60 TFSI e quattro. Tema hübriidjõuallikas koosneb võimsast sisepõlemismootorist ning efektiivsest elektrimootorist, mis võimaldab sõita kohapealsete heitmeteta. Tänu laiale info- ja meelelahutussüsteemide valikule jätkavad juht ja kaassõitjad nii ees kui ka tagaistmel häirimatult oma digitaalset igapäevaelu.

  • Uus S8 TFSI
    Uus S8 TFSI

    Reisimine võib olla uskumatult lõõgastav: Audi S8 TFSI näitab kuidas – luksussedaan oma kõige sportlikumas vormis. Jõua sihtkohta kiirelt ja puhanult – see on eesmärk. Tänu külluslikule ruumikusele ja mugavusele, uuenduslikule kasutuskontseptsioonile, suurele hulgale info-, meelelahutus- ja ühenduvusvõimalustele ning võimsale topeltturboga V8 TFSI mootorile on see lapsemäng.

  • Uus Q3 Sportback
    Uus Q3 Sportback
    Hind alates: 38,900.00 EUR

    Uus Q3 Sportback ühendab maasturi mõjuva välimuse ja mitmekülgse igapäevamugavuse ning kupee elegantsi ja suurepärase juhitavuse. See teeb Q3 Sportbackist Audi esimese kompaktse crossoveri.

  • Uus RS Q3
    Uus RS Q3
    Hind alates: 64,600.00 EUR

    Audi Sport esitleb uue põlvkonna RS Q3. Sportlik kompaktauto on erakordse sooritusvõime-, atleetliku disaini- ja maksimaalse igapäevakasutuseks mõeldud paindlikkusega.

  • Uus RS Q3 Sportback
    Uus RS Q3 Sportback
    Hind alates: 66,900.00 EUR

    Audi Sport esitleb esmakordselt RS Q3 Sportbacki. Sportlik kompaktauto on erakordse sooritusvõime-, atleetliku disaini- ja maksimaalse igapäevakasutuseks mõeldud paindlikkusega.

  • Q5 TFSI e
    Q5 TFSI e

    Efektiivne, sportlik ning elektrirežiimis kohapealsete heitmeteta – elektri- ja sisepõlemismootorit ühendava Audi Q5 55 TFSI e quattro pistikhübriidiga võid nautida mõlemat jõuallikat. Ühtlasi pakub Q5 55 TFSI e quattro premium-linnamaasturile omast mugavust ja praktilisust.

  • SQ5 TDI
    SQ5 TDI

    Audi SQ5 TDI avaldab muljet oivalise jõudlusega, igapäevase kohaldatavuse, progressiivse tehnoloogia ja varustusega. 3.0-V6-TDI mootor pakub 255 kW (347 hj) ja paiskab auto nullist sajani 5,1 sekundiga, mida saadab iseloomulik mootorihääl. Selge profiil, S-spetsiifilised matid titaanmustad õhuvõtuavad ja sportlikud iluliistud ustel rõhutavad Q-spetsiifilist välimust ja S-iseloomulikku eripära. Juhiistmel: tähelepanu, valmis olla, läks!

  • Uus SQ7
    Uus SQ7
    Hind alates: 97,400.00 EUR

    Puhas sõidurõõm, jõuline välimus ja suurepärane ruumikus – kõik see võtab kokku Audi SQ7 TDI olemuse. Salongis veenab pere-linnamaastur sõitjaid kõrge mugavuse ning meelelahutus- ja infosüsteemi uusimate kasutusvõimalustega. Vajutus gaasipedaalile päästab valla 320 kW (435 hj) arendava V8-biturbo-TDI-mootori jõu.

  • Uus SQ8
    Uus SQ8
    Hind alates: 107.400,00 EUR

    Progressiivne disain, võimas mootor, püsiv quattro nelikvedu ja suurepärane mugavus kõigile autos istujatele – Audi SQ8 TDI on kombinatsioon dünaamilisest luksklassi kupeest, emotsioone tekitavast sportautost ja ruumikast linnamaasturist. Tervikule paneb punkti kompleksne põhivarustusse kuuluv info- ja meelelahutussüsteem.

  • TTS Coupé
    TTS Coupé
    Hind alates: 39,655.00 EUR

    Selle kompaktse sportauto kolmas põlvkond kütkestab taas oma emotsionaalse disaini ja dünaamiliste omadustega. Uut kupeed iseloomustab uuenduslike tehnoloogiate kasutamine mootoris ning Audi virtuaalset näidikutepaneeli hõlmavas juhtimis- ja kuvamiskontseptsioonis.

  • Uus R8 Coupé V10 RWD
    Uus R8 Coupé V10 RWD

    Tõelise tippsportauto disainimine ja konstrueerimine on üheks suuremaks väljakutseks autodisaini valdkonnas. Just siin viiakse tehniline täpsus ja suutlikkus teostatavuse piirideni. Uue Audi R8 Coupe puhul on meie disaineritel ja arendajatel õnnestunud luua auto, mis kehastab meie püüdlust perfektsuse ja tavatu disaini poole.

  • RS 3 Limousine
    RS 3 Limousine
    Hind alates: 58,100.00 EUR

    Uus tippsportlane kompaktklassis näitab oma sportlikku iseloomu juba välisilmega. Kolmemõõtmeline kärjestruktuuriga Singleframe iluvõre quattro logoga ulatub alumise spoilerini.

  • Uus RS 4 Avant
    Uus RS 4 Avant

    Legendaarsest sugupuust pärinev edumudel väljendab oma dünaamilisi ambitsioone uuendatud esiosa ning sportlikuma sõitjateruumiga, sh uue MMI touch kasutajaliidesega. Kahe turboga V6 mootori võimsus on 331 kW (450 hj) ning muljet avaldav pöördemoment 600 Nm on kasutatav väga laias pööretevahemikus 1900 kuni 5000 p/min.

  • RS 5 Coupé
    RS 5 Coupé
    Hind alates 83.700,00 EUR

    Uus Audi RS 5 Coupé kombineerib elegantse esteetika klassikalise RS-suutlikkusega. 2.9 TFSI V6 Biturbo mootor, millel on 331 kW (450 hj) võimsust ja maksimaalne pöördemoment 600 Nm, lubab sportlikkust ja võimsust. Audi RS 5 Coupé kiirendab 0 kuni 100 km/h 3.9 sekundiga, maksimaalne kiirus on 250 km/h (soovi korral 280 km/h).

  • RS 5 Sportback
    RS 5 Sportback
    Hind alates 83.700,00 EUR

    Uus Audi RS 5 Sportback kombineerib elegantse esteetika klassikalise RS-suutlikkusega. 2.9 TFSI V6 Biturbo mootor, millel on 331 kW (450 hj) võimsust ja maksimaalne pöördemoment 600 Nm, lubab sportlikkust ja võimsust. Audi RS 5 Coupé kiirendab 0 kuni 100 km/h 3.9 sekundiga, maksimaalne kiirus on 250 km/h (soovi korral 280 km/h).

  • RS 6 Avant
    RS 6 Avant
    Hind alates: 117,600.00 EUR

    25 aastat RS-i, 25 aastat võimsaid universaale Audilt: Audi Sport avab uue RS 6-ga kiirete Avantide loos uue peatüki. Tänu poolhübriidsüsteemile senisest veelgi võimsam ja efektiivsem RS 6 Avant on täiuslik kaaslane igas olukorras.

  • RS 7 Sportback
    RS 7 Sportback
    Hind alates: 126,100.00 EUR
  • A5 Sportback g-tron
    A5 Sportback g-tron

    Audi A5 Sportback g-tron ühendab lummaval moel dünaamilise iseloomu ja emotsionaalse kupeeliku disaini. Tänu surugaasiga töötavale mootorile tõestab see, et sportlikkust on võimalik ühendada säästlikkusega.

WLTP > Tools > Audi Estonia

WLTP

  • Kütusekulunäitajate uued standardid.

    1400x438_AA3_E_141009.jpg

Kütusekulunäitajate uued standardid.

1400x438_AA3_E_141009.jpg

Reaalsele kütusekulule lähemale: WLTP hindab kütusekulunäitajad ümber.

Uued kütusekulunäitajad hakkasid kehtima septembrist 2017. Need arvutatakse uue WLTP standardi kohaselt. WLTP tähendab kergsõidukite ülemaailmset ühtlustatud katsemenetlust. See on ülemaailmne standardiseeritud testiprotseduur, mis tuvastab kütusekulu ja heitgaaside kogused. Uuri, mida see sinu ja su Audi jaoks tähendab.

  • 563x317_AOZ_A4_DIV_151024.jpg
    Mis on WLTP?

    kõik autoostjad uurivad kütusekulu- ja emissiooninäitajaid. Loe edasi ja saad teada, kuidas neid uue katsemenetluse abil tulevikus arvutatakse.

    Loe lisa
  • 563x317_AAQ_E_10050.jpg
    WLTP eelised.

    Kasutades ülemaailmselt kogutud reaalsest elust pärinevaid andmeid, pakub WLTP realistlikumaid kütusekulunäitajaid. Loe edasi ja saad teada, mis uue katsemenetluse juurutamisega muutus.

    Loe lisa
  • 563x317_AAQ_E_10051.jpg
    NEDC ja WLTP.

    WLTP asendab 2017. aasta sügisest NEDC mõõtmismenetlust. Uued testiparameetrid kindlustavad reaalseid väärtusi.

    Loe lisaks

NEDC vs. WLTP

NEDC vs WLTP: võrdlus.
Pikemad distantsid, vähem aega tühikäigul: WLTP paneb autode kütusekulu ja CO2 heitkoguste katsemenetluse proovile. Seega on sõidutsüklid erinevad.

Ülevaade NEDC-st.

  • Testimisruumi temperatuur on 20-30°C.
  • Distants on 11 km.
  • Tsükkel kestab 20 minutit.
  • Tsükkel koosneb kahest faasist:
    - 13 minutit simuleeritud linna-
    - ja 7 minutit simuleeritud maanteesõitu.
  • Keskmine kiirus on umbes 33 km/h.
  • Tühikäigu osakaal on 25%.
  • Maksimumkiirus on 120 km/h.
  • Manuaalkäigukastiga mudelite käiguvahetuse hetked on täpselt määratletud.
  • Valikulisi lisasid ja kliimaseadet ei võeta arvesse.

Ülevaade WLTP-st.

  • Testimisruumi temperatuur on 23°C.
  • Distants on 23 km.
  • Tsükkel kestab 30 minutit.
  • See koosneb neljast faasist (madal, keskmine, kõrge, eriti kõrge).
  • Keskmine kiirus on umbes 47 km/h. 
  • Tühikäigu osakaal on 13%.
  • Maksimumkiirus on üle 130 km/h.
  • Käiguvahetuse hetked arvutatakse eelnevalt iga auto puhul individuaalselt välja.
  • Analüüsis arvestatakse sõiduki kaalu ja lisavarustust.
  • Näitajaid mõõdetakse kõikide võimalike mootori ja käigukasti kombinatsioonide puhul.

Uue mõõtmisprotseduuri eesmärgid.WLTP sõidutsükkel redefineerib kütusekulu ja heitmekoguste tuvastamise testiparameetrid. Eelistest lühidalt:

Läbipaistvus.

Uus testiprotseduur hindab paremini auto tegelikku igapäevast kütusekulu.

WLTP kasutab eelnevast NEDC standardist rohkem igapäevasele kasutusele sarnanevat profiili. See lähenemine sarnaneb sünteetilistele laboritestidele ja teenib peamiselt seda eesmärki, et võimaldada erinevate autode vahelist võrdlust ilma tegelikku kütusekulu reaalselt peegeldamata. Kui eelnevalt mõõdeti kütusekulunäitajaid abstraktsetes laboritingimustes, siis uus protseduur võimaldab tänu täiustatud testiparameetritele auto tegelikku kütusekulu täpsemalt prognoosida. WLTP eesmärgiks on simuleerida sõiduki reaalset käitumist, et saavutada märksa realistlikumad tulemused.
563x317_AA3_E_141017.jpg

Standardid.

Uus WLTP standard kindlustab ülemaailmselt võrreldavad testitulemused.

Üks WLTP lähenemise põhieesmärke on luua standardiseeritud vahend, et mõõta sõidukispetsiifilisi emissioone ja kütusekulu ning energiatarvet erinevate mootorisüsteemide puhul nagu bensiin, diisel, CNG ja elekter. Kui WLTP mõõtmisprotseduuri järgitakse korrektselt, peavad sama tüüpi autod saavutama igal pool maailmas samad testitulemused. See vajalik võrreldavus on ka põhjuseks, miks laborimõõtmised on hädavajalikud. Sel põhjusel analüüsitakse kütusekulu ja emissiooninäitajaid teekatsete rullstendil kasutades dünaamilist sõiduprofiili.
563x317_AOZ_Q7_10076_1_PART_RGB.jpg

Kliimakaitse.

Realistlikum kütusekuluinformatsioon aitab saavutada rahvusvahelisi kliimaeesmärke ja leevendada koormust keskkonnale.

Autode arenduse võtmeaspekt on CO2-heite vähendamine. WLTP võimaldab rahvusvahelistele CO2-normidele vastavust kontrollida ja dokumenteerida.

2010. aastal toodeti ainuüksi Euroopa Liidus 4,72 miljardit tonni CO2-emissioone. Sellest 19% tootsid mootorsõidukid*. Seda arvestades kavatseb Euroopa Liit 2020. aastaks emissioone vähendada 20% võrra**. WLTP aitab seda eesmärki saavutada. Sarnaselt kütusekulule sõltuvad CO2-emissioonid konkreetsest mudelist. WLTP loob erinevate autode energiatarbimise ja CO2 emissioonide võrdlemisel suurema läbipaistvuse. See muudab mõõtmised sõltumatuks tootjast ja sõidukitüübist. Need kipuvad olema ka kõrgemad kui NEDC-tsükli puhul. Selle tulemusel optimeeritakse mudeleid ja nende mootoreid kliima säästmise seisukohast.

*) Informatsioon põhineb uuringul „Mobility of the Future – Safe and Tested“, 16.03.2015, TÜV e.V.

**) Informatsioon põhineb Saksa Kölni majandusinstituudi 2013. aasta uuringul „CO2 regulation for passenger vehicles“.

Küsimused ja vastused

Mis on WLTP?

Kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlus ehk WLTP võeti kasutusele septembris 2017 ning see tähendab uut ülemaailmset standardtsüklit. WLTP kasutab eelnevast NEDC standardist rohkem igapäevasele sõidukäitumisele sarnanevat profiili. Uus protseduur peaks pakkuma auto kütusekulu realistlikumat demonstreerimist. See põhineb rangemate testinäitajatega muudetud testitsüklil.
Mis on NEDC?

Uus Euroopa sõidutsükkel (New European Driving Cycle, NEDC) võeti Euroopa Liidus kasutusele 01.07.1992. Selle eesmärgiks oli luua standardiseeritud vahend, et mõõta sõidukispetsiifilisi emissioone ja kütusekulu ja kindlustada paremat sõidukitevahelist võrreldavust. Sellegipoolest ei peegelda see tegelikku igapäevast kütusekulu.
Mis on sõidutsükkel?

Sõidutsükkel määrab auto kütusekulu ja CO2-emissioonihulga mõõtmise nõuded ja tingimused. Eesmärk on simuleerida auto realistlikku, keskmist sõitu. Sõidutsükkel määratleb teatavad tingimused nagu alustustemperatuur, kiirus ja mõõtmise pikkus kindlustamaks, et tootjad saaksid autot registreerides ja müües pakkuda võrreldavaid näitajaid.
Mis vahe on NEDC-l ja WLTP-l?

1992. aastal Euroopa Liidus kasutusele võetud NEDC testitsükkel on vananenud ja ei suuda adekvaatselt kajastada individuaalset igapäevast sõidukäitumist. Vastupidiselt sellele on WLTP standardi eesmärgiks garanteerida, et auto tüübikinnituse määramisel tehtud testidel saadud kütusekulu ja emissiooninäitajate väärtused peegeldavad reaalsetel tingimustel saavutatavaid väärtusi. Just seetõttu erinevad nii protseduur kui sõidutsükkel NEDC standardist.

Näiteks sisaldavad muudetud testiparameetrid pikemat sõidudistantsi, pikemaid sõiduaegu, lühemaid tühikäigul veedetud aegu ja kõrgemaid keskmisi kiiruseid. Need võtavad arvesse ka valikulist lisavarustust. Uued parameetrid annavad üldiselt tulemuseks kõrgemad kütusekulunäitajad.
Millal WLTP jõustub?

Uus WLTP tsükkel muutus kohustuslikuks alates 01.09.2017. Alates septembrist 2017 peavad kõikide tootjate lansseeritavad uued sõiduautod ja mootorid olema WLTP kütusekulu- ja emissiooninäitajatega varustatud.

Alates 01.09.2018 peavad kõik uued sõiduautod olema varustatud WLTP järgsete kütusekulu- ja emissiooninäitajatega.
Kas on olemas ka teisi mõõtmismenetlusi?

Jah, on küll. Jaapanis (JC 08) ja USA-s (FTP 75) loodud heitgaaside ja kütusekulu mõõtmise sõidutsükid on rohkem orienteeritud kummagi riigi teedele spetsiifilisematele oludele. Näiteks sisaldab Jaapani sõidutsükkel arvukalt seismajäämise ja uuesti liikuma hakkamise faase ja seda viiakse läbi kaks korda – korra külmkäivituse ja korra sooja käivituse järel.