Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

WLTP | Reaalsele kütusekulule lähemale | Audi Eesti

WLTP

  • Kütusekulunäitajate uued standardid.

    1400x438_AA3_E_141009.jpg

Kütusekulunäitajate uued standardid.

1400x438_AA3_E_141009.jpg

Reaalsele kütusekulule lähemale: WLTP hindab kütusekulunäitajad ümber.

Uued kütusekulunäitajad hakkasid kehtima septembrist 2017. Need arvutatakse uue WLTP standardi kohaselt. WLTP tähendab kergsõidukite ülemaailmset ühtlustatud katsemenetlust. See on ülemaailmne standardiseeritud testiprotseduur, mis tuvastab kütusekulu ja heitgaaside kogused. Uuri, mida see sinu ja su Audi jaoks tähendab.

  • 563x317_AOZ_A4_DIV_151024.jpg
    Mis on WLTP?

    kõik autoostjad uurivad kütusekulu- ja emissiooninäitajaid. Loe edasi ja saad teada, kuidas neid uue katsemenetluse abil tulevikus arvutatakse.

    Loe lisa
  • 563x317_AAQ_E_10050.jpg
    WLTP eelised.

    Kasutades ülemaailmselt kogutud reaalsest elust pärinevaid andmeid, pakub WLTP realistlikumaid kütusekulunäitajaid. Loe edasi ja saad teada, mis uue katsemenetluse juurutamisega muutus.

    Loe lisa
  • 563x317_AAQ_E_10051.jpg
    NEDC ja WLTP.

    WLTP asendab 2017. aasta sügisest NEDC mõõtmismenetlust. Uued testiparameetrid kindlustavad reaalseid väärtusi.

    Loe lisaks

NEDC vs. WLTP

NEDC vs WLTP: võrdlus.
Pikemad distantsid, vähem aega tühikäigul: WLTP paneb autode kütusekulu ja CO2 heitkoguste katsemenetluse proovile. Seega on sõidutsüklid erinevad.

Ülevaade NEDC-st.

  • Testimisruumi temperatuur on 20-30°C.
  • Distants on 11 km.
  • Tsükkel kestab 20 minutit.
  • Tsükkel koosneb kahest faasist:
    - 13 minutit simuleeritud linna-
    - ja 7 minutit simuleeritud maanteesõitu.
  • Keskmine kiirus on umbes 33 km/h.
  • Tühikäigu osakaal on 25%.
  • Maksimumkiirus on 120 km/h.
  • Manuaalkäigukastiga mudelite käiguvahetuse hetked on täpselt määratletud.
  • Valikulisi lisasid ja kliimaseadet ei võeta arvesse.

Ülevaade WLTP-st.

  • Testimisruumi temperatuur on 23°C.
  • Distants on 23 km.
  • Tsükkel kestab 30 minutit.
  • See koosneb neljast faasist (madal, keskmine, kõrge, eriti kõrge).
  • Keskmine kiirus on umbes 47 km/h. 
  • Tühikäigu osakaal on 13%.
  • Maksimumkiirus on üle 130 km/h.
  • Käiguvahetuse hetked arvutatakse eelnevalt iga auto puhul individuaalselt välja.
  • Analüüsis arvestatakse sõiduki kaalu ja lisavarustust.
  • Näitajaid mõõdetakse kõikide võimalike mootori ja käigukasti kombinatsioonide puhul.

Uue mõõtmisprotseduuri eesmärgid.WLTP sõidutsükkel redefineerib kütusekulu ja heitmekoguste tuvastamise testiparameetrid. Eelistest lühidalt:

Läbipaistvus.

Uus testiprotseduur hindab paremini auto tegelikku igapäevast kütusekulu.

WLTP kasutab eelnevast NEDC standardist rohkem igapäevasele kasutusele sarnanevat profiili. See lähenemine sarnaneb sünteetilistele laboritestidele ja teenib peamiselt seda eesmärki, et võimaldada erinevate autode vahelist võrdlust ilma tegelikku kütusekulu reaalselt peegeldamata. Kui eelnevalt mõõdeti kütusekulunäitajaid abstraktsetes laboritingimustes, siis uus protseduur võimaldab tänu täiustatud testiparameetritele auto tegelikku kütusekulu täpsemalt prognoosida. WLTP eesmärgiks on simuleerida sõiduki reaalset käitumist, et saavutada märksa realistlikumad tulemused.
563x317_AA3_E_141017.jpg

Standardid.

Uus WLTP standard kindlustab ülemaailmselt võrreldavad testitulemused.

Üks WLTP lähenemise põhieesmärke on luua standardiseeritud vahend, et mõõta sõidukispetsiifilisi emissioone ja kütusekulu ning energiatarvet erinevate mootorisüsteemide puhul nagu bensiin, diisel, CNG ja elekter. Kui WLTP mõõtmisprotseduuri järgitakse korrektselt, peavad sama tüüpi autod saavutama igal pool maailmas samad testitulemused. See vajalik võrreldavus on ka põhjuseks, miks laborimõõtmised on hädavajalikud. Sel põhjusel analüüsitakse kütusekulu ja emissiooninäitajaid teekatsete rullstendil kasutades dünaamilist sõiduprofiili.
563x317_AOZ_Q7_10076_1_PART_RGB.jpg

Kliimakaitse.

Realistlikum kütusekuluinformatsioon aitab saavutada rahvusvahelisi kliimaeesmärke ja leevendada koormust keskkonnale.

Autode arenduse võtmeaspekt on CO2-heite vähendamine. WLTP võimaldab rahvusvahelistele CO2-normidele vastavust kontrollida ja dokumenteerida.

2010. aastal toodeti ainuüksi Euroopa Liidus 4,72 miljardit tonni CO2-emissioone. Sellest 19% tootsid mootorsõidukid*. Seda arvestades kavatseb Euroopa Liit 2020. aastaks emissioone vähendada 20% võrra**. WLTP aitab seda eesmärki saavutada. Sarnaselt kütusekulule sõltuvad CO2-emissioonid konkreetsest mudelist. WLTP loob erinevate autode energiatarbimise ja CO2 emissioonide võrdlemisel suurema läbipaistvuse. See muudab mõõtmised sõltumatuks tootjast ja sõidukitüübist. Need kipuvad olema ka kõrgemad kui NEDC-tsükli puhul. Selle tulemusel optimeeritakse mudeleid ja nende mootoreid kliima säästmise seisukohast.

*) Informatsioon põhineb uuringul „Mobility of the Future – Safe and Tested“, 16.03.2015, TÜV e.V.

**) Informatsioon põhineb Saksa Kölni majandusinstituudi 2013. aasta uuringul „CO2 regulation for passenger vehicles“.

Küsimused ja vastused

Mis on WLTP?
Kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlus ehk WLTP võeti kasutusele septembris 2017 ning see tähendab uut ülemaailmset standardtsüklit. WLTP kasutab eelnevast NEDC standardist rohkem igapäevasele sõidukäitumisele sarnanevat profiili. Uus protseduur peaks pakkuma auto kütusekulu realistlikumat demonstreerimist. See põhineb rangemate testinäitajatega muudetud testitsüklil.
Mis on NEDC?
Uus Euroopa sõidutsükkel (New European Driving Cycle, NEDC) võeti Euroopa Liidus kasutusele 01.07.1992. Selle eesmärgiks oli luua standardiseeritud vahend, et mõõta sõidukispetsiifilisi emissioone ja kütusekulu ja kindlustada paremat sõidukitevahelist võrreldavust. Sellegipoolest ei peegelda see tegelikku igapäevast kütusekulu.
Mis on sõidutsükkel?
Sõidutsükkel määrab auto kütusekulu ja CO2-emissioonihulga mõõtmise nõuded ja tingimused. Eesmärk on simuleerida auto realistlikku, keskmist sõitu. Sõidutsükkel määratleb teatavad tingimused nagu alustustemperatuur, kiirus ja mõõtmise pikkus kindlustamaks, et tootjad saaksid autot registreerides ja müües pakkuda võrreldavaid näitajaid.
Mis vahe on NEDC-l ja WLTP-l?
1992. aastal Euroopa Liidus kasutusele võetud NEDC testitsükkel on vananenud ja ei suuda adekvaatselt kajastada individuaalset igapäevast sõidukäitumist. Vastupidiselt sellele on WLTP standardi eesmärgiks garanteerida, et auto tüübikinnituse määramisel tehtud testidel saadud kütusekulu ja emissiooninäitajate väärtused peegeldavad reaalsetel tingimustel saavutatavaid väärtusi. Just seetõttu erinevad nii protseduur kui sõidutsükkel NEDC standardist.

Näiteks sisaldavad muudetud testiparameetrid pikemat sõidudistantsi, pikemaid sõiduaegu, lühemaid tühikäigul veedetud aegu ja kõrgemaid keskmisi kiiruseid. Need võtavad arvesse ka valikulist lisavarustust. Uued parameetrid annavad üldiselt tulemuseks kõrgemad kütusekulunäitajad.
Millal WLTP jõustub?
Uus WLTP tsükkel muutus kohustuslikuks alates 01.09.2017. Alates septembrist 2017 peavad kõikide tootjate lansseeritavad uued sõiduautod ja mootorid olema WLTP kütusekulu- ja emissiooninäitajatega varustatud.

Alates 01.09.2018 peavad kõik uued sõiduautod olema varustatud WLTP järgsete kütusekulu- ja emissiooninäitajatega.
Kas on olemas ka teisi mõõtmismenetlusi?
Jah, on küll. Jaapanis (JC 08) ja USA-s (FTP 75) loodud heitgaaside ja kütusekulu mõõtmise sõidutsükid on rohkem orienteeritud kummagi riigi teedele spetsiifilisematele oludele. Näiteks sisaldab Jaapani sõidutsükkel arvukalt seismajäämise ja uuesti liikuma hakkamise faase ja seda viiakse läbi kaks korda – korra külmkäivituse ja korra sooja käivituse järel.