Lihtsad näpunäited tagamaks aku pikema eluea

Meie kõrgepingeakud on loodud esmaklassilise kvaliteedi, ohutuse ja pika tööea tagamiseks. Tööaja jooksul vähendavad normaalsed vananemisprotsessid paratamatult aku mahutavust ehk salvestatava energia hulka. Hea uudis on see, et teie laadimis- ja kasutuskäitumine annavad võimaluse mõjutada aku kasutusaega. Järgides kolme lihtsat põhireeglit on teil võimalik sälitada maksimaalne aku mahutavus pikema perioodi vältel.

    Kolm põhireeglit

    Kolm põhireeglit

    Aku pikemaks tööeaks.

  • Kas sõidate enamasti lühemaid vahemaid? Audi soovitab igapäevaseks kasutamiseks laadida aku 80%-ni.
  • Kas teile meeldib läbida pikemaid vahemaid? Maksimaalse sõiduulatuse saavutamiseks laadige oma Audi täis 100%-liselt. Laadides oma autot regulaarselt pikema perioodi jooksul 100% täis kiirendate aku vananemisprotsessi ning väheneb aku mahutavus.
  • Kas kasutate sõidukit igapäevaselt? Sõiduki parkimisel pöörake tähelepanu laetuse tasemele 30-80%.
  • Teie sõiduk toetab teid aku hooldamisel

     

    Lühike vahemaa

    (nt igapäevane töölesõit, ostlemine)

    Pikamaa
    (nt puhkusereisid, ärireisid, pendelreisid)


    Laadimisseadistus

    MyAudi rakenduses ning oma sõidukis saate hõlpsalt määrata aku maksimaalse laadimispiirangu.

    Seadistus 80%
    Enne pikamaareise soovitab Audi seadistada laadimistasemeks 100%, et saavutada võimalikult pikk sõiduulatus.
    Laadimistaimer
    Laadimistaimeri abil saate määrata täpse väljumisaja. Otse sõidukis või mugavalt myAudi rakenduse kaudu. See tähendab, et eelseadistatud aku tasemega automaatne laadimisprotsess on võimalikult lähedane väljumisajale. Lisaks sõiduki salongi konditsioneeri eelkonditsioneerimine enne väljasõitu soovitud temperatuurini.
    Eeltingimus suurema mugavuse tagamiseks
    Seadistage väljumisaeg, et vältida seisakuid täis aku korral

    Marsruudi planeerimine

    Planeerige oma reisiteekond e-tron marsuudiplaneerijaga. Rakendus võtab arvesse teie individuaalse sõiduulatuse ning pakub välja sellest tulenevalt sobivad laadimisjaamad.

    Vajadusel e-troni marsruudiplaneerija rakendus
    Soovitatav on e-troni marsruudiplaneerija kasutamine
    Sõidurežiim
    Kasutades sõidurežiimi “efficiency” väheneb energiakulu ning vähendab aku koormust. See aitab säilitada aku mahutavust pikema perioodi jooksul. 
    Laadimisnõuanded

    Laadimisnõuanded

    • Kiirlaadimist (High Power Charging > 100kW) soovitatame kasutada peamiselt pikema vahemaa läbimiseks.
    • Suure võimsusega laadimisel aeglustub laadimiskiirus kõrgepingeaku laetuse taseme tõustes. Seetõttu võib aku täielik laadimine pikendada reisiks kuluvat aega. Optimaalse laadimise planeerimisel aitab teid e-tron marsuudiplaneerija.

    Akuhooldus

    • Laadimisaja vähendamiseks pikamaa reisil lülitab e-tron marsuudiplaneerija vajadusel aku täisvõimsusele ning soovitab laadida üle 80%. Pikamaa reisi lõppedes seadke oma igapäevaste sõitude tarbeks oma laadimise sihttase tagasi 80%.
    • Audi e-tron GT puhul kasutades e-tron marsudiplaneerijat eelkonditsioneeriakse kõrgepingeaku temeratuur kiiremaks laadimiseks, saavutades maksimaalne laadimiskiirus.

    Akuhooldus

    Aku garantii ja kasutusiga

    Kõik Audi pistikhübriid ja täiselektriliste mudelite kõrgepingeakud on loodud tagamaks pika tööea. Audi annab akudele kaheksa aastase garantii, mis kehtib auto üle andmisest või kuni 160 000 kilomeetri täitumiseni - olenevalt, kumb variantidest saabub varem.

    Akukaitse

    Aku kaitse

    Puhvrid pakuvad teie kõrgepingeakule täiendavat kaitset tahtmatu, kahjustava ülelaadimise ja sügavtühjenemise eest.

  • koguvõimsus (bruto)
  • kasutatav võimsus (neto)
  • ülelaadimise kaitse
  • täieliku tühjenemise kaitse
  • Pilt on illustratiivne

    Akumahutavus

    Aku

    Elektrisõiduki kõrgepingeaku võimsus jaguneb bruto- ja netovõimsuseks. Brutovõimsus ehk kogumaht kirjeldab kõrgepingeaku kogu füüsilist võimsust. Isetühjenemise eest kaitsimiseks, tööea pikendamiseks ja avariikäivituse reservi tagamiseks on saadaolev energisisaldus siiski tehniliselt piiratud. Tegelikult kasutatavat mahtu nimetatakse netovõimsuseks.

    Pilt on illustratiivne. Aku mahtuvus Q4 e-tron 40* näitel. <br>*Tarbimise ja emissiooni väärtused: Kombineeritud energiatarve kWh/100 km: 17,7 – 16,3 (NEDC); 20,1 - 17,3 (WLTP); CO₂ kombineeritud heitkogused g/km: 0