40 fakti Audi Sport GmbH 40 aasta kohta
Autor: AUDI AG – Foto: AUDI AG - Lugemise aeg: 6 minutit
Autor: AUDI AG – Foto: AUDI AG - Lugemise aeg: 6 minutit
quattro ja quattro GmbH: Audi registreeris quattro brändi 1979. aastal. Termin quattro (itaalia keeles “neli”) viitab sõiduki veoskeemile, kus veojõud jagatakse kõigi nelja ratta vahel. Nelja rõngaga bränd esitles 1980. aasta märtsis quattro sportkupeed, millest saigi ettevõtte esimene pideva nelikveoga mudel. Uuenduslik tehnoloogia viis juhitavuse, sõiduohutuse ja ka sõidunaudingu hoopis uuele tasemele ning sisaldub täna kõigis Audi RS-mudelites. 1983. aastal asutas emafirma Audi tütarfirma quattro GmbH. Algne eesmärk oli sedakaudu kaitsta legaalses mõttes quattro-nime ja rahvusvahelisi turundusõigusi ning täiendada Audi mudelivalikut uuenduslike mudelite ja teenustega, mis kannaks quattro logo.
Originaal: Audi laiendas 1980ndatel pideva nelikveoga autode valikut süsteemselt kõigi oma mudelkondadeni. Eristamaks esimest mudelit kõigist järgnenud nelikveolistest mudelitest, omistati algupärasele Audi quattrole hiljem saksa keeles nimetus “Ur-quattro”. Oma 147 kW (200 hj) võimsusega küündis sportkupee toona sportautode tasemeni.
Paksud põsed: esimese Audi quattro üks väline tunnusjoon oli laiad rattakoopad. See lähenemine kuulub Audi DNA tuumikusse tänaseni. Nelja rõngaga brändi keskne disainifilosoofia kannabki nime “Muutes tehnoloogiat nähtavaks”. Laiendatud rattakoobaste abil rõhutab Audi paljude tänaste RS-mudelite jõulist quattro iseloomu.
10. oktoober 1983: just sel kuupäeval asutas Audi tütarettevõtte quattro GmbH, nimetades selle 2016. aastal ümber Audi Sport GmbH-ks. Nimi quattro GmbH tõusis esile individuaalsuse, sportlikkuse ja eksklusiivsusega, mida täna arendatakse edasi uue ärinime alt. Ettevõtte esimene tegevjuht oli Jens Neumann.
Rombi arengulugu: brändi Audi Sport kuulsa punase rombi ajalugu ulatub 1981. aastani. See esmaregistreeriti Saksamaa patendi- ja kaubamärgiametis 23. jaanuaril 1981 ehk üks päev enne Monte Carlo ralli starti, kus Audi quattro tegi oma rallidebüüdi. Jõustudes 16. märtsil 1981, registreeris amet rombi, mis algselt koosnes kolmest värvist, sõna- ja kujundmärgina. Romb koosnes toona kolmest värvitriibust (punane, hall ja mahagon) just tulenevalt ralliautode värvikombinatsioonist, mida peagi kasutati ka Audi Sporti võistlusautodel sarjades Trans Am, IMSA GTO ja DTM. Aastal 1990 kaunistas kõige sportlikumat seeriamudelit Audi S2 esmakordselt ühevärviline punane romb, millega integreeriti neli rõngast. 1992. aasta DTM-i hooajaks mugandati vastavaks ka võidusõiduautode logo välimus. Alates 2004. aasta hooajast kasutab bränd varasema nelja rõnga asemel punase teemanti kujutist kombinatsioonis nimega Audi Sport.
Rohkem kui autod: 1984. aastal tuli quattro GmbH välja oma esimese kõrgekvaliteetsete reisitarvikute valikuga, järgmise sammuna lisandusid eksklusiivkellad ning naistele suunatud tootegrupp nimega “Lady quattro”. Tarvikute ja aksessuaaride disainimine ja müük on tänaseni üks neljast ettevõtte peamisest ärisuunast. 1995. aastal lisandus teise suunana individualiseerimisprogramm, mis täna kannab nime “Audi exclusive”. Sedakaudu pakutakse klientidele laia valikut lisavarustust ja viimistluslahendusi. Kolmas äripiilar oli ettevõtte registreerimine 1996. aastal iseseisva autotootjana. Neljas ärisuund avati 2011. aastal, mil Audi Sporti võidusõiduharu laiendes kliendivõidusõitudeni.
Esimene enda mudel: quattro GmbH registreeriti iseseisva autotootjana 1996. aastal. Samal aastal esitles Audi sportlik tütarfirma oma esimest võimsat mudelit: mudelit Audi S6 plus võimsusega 240 kW (326 hj). Sellele järgnes 1999. aastal esimene RS-mudel, mis töötati välja olemasoleva massimudeli baasil täiesti iseseisvalt: tegu oli Audi RS 4 Avant’iga mudelkonnast B5. Tänu 280 kW (380 hj) 2,7-liitrisele V6 biturbo mootorile tõstis see lati uuele kõrgusele ning aitas Audil kinnistada oma tipptegija mainet ülivõimsate universaalide turunišis.
4. jaanuar 1999: quattro GmbH ametlik peakorter kolitakse Ingolstadtist Neckarsulmi. Audi Neckarsulmi tehases on autosid toodetud tänaseks juba üle 100 aasta. Praegu töötavad seal 15 505 Audi töötajat, andes kuju tuleviku mobiilsusele. Kõrvalasuvas Böllinger Höfe tööstuspargis laiendas AUDI AG varasemat Neckarsulmi tehast umbes 300 000 ruutmeetri suuruse pindalani. Seal Audi Sport GmbH baseerubki ning seal ehitatakse nii superautot Audi R8 kui ka täiselektrilist Audi e-tron GT1-d.
Audi Forum Neckarsulmi avamine 2005. Näituse- ja külastuskeskus hõlmab 10 000 ruutmeetrit ning pakub ülevaadet Audi kaasaegsest tootevalikust ning lisaks kirevat kultuuriprogrammi. Algusest peale kuulub tervikusse ka Audi exclusive stuudio, kus Audi kliendid saavad tellitava sõiduki isikupärastamise osas eriti põhjalikku ja üksikasjalikku nõu. 14. oktoobril 2023 korraldati Audi Forum Neckarsulmis ja selle ümbruses klientidele ja fännidele suur sündmus, tähistamaks Audi Sport GmbH 40. sünnipäeva.
Käsitöö ja nutitootmine ühes kohas: Böllinger Höfe tootmisüksus avati 2014. aastal osana Neckarsulmi tehasest ja selle tootmisalune pind ulatub 40 000 ruutmeetrini. Superauto Audi R8 ja täiselektriliste sportmudelite e-tron GT ja RS e-tron GT2 näol toodetakse samas tehasest konstruktsioonilt täiesti erinevaid sõidukeid. Sobitamaks elektriautosid olemasolevasse tootmisprotsessi, tuli koosteliini töötsüklite arvu 20 pealt 36-le suurendada. Lisati ka uued pädevused elektrifitseerimise, automatiseerimise ja digitaliseerimise näol. Tootmisüksuse varasemad tugevused ja kogemus säilitati. Tulemuseks oli unikaalne kooslus uuest tehnoloogiast ja käsitöölikust lähenemisest.
Edulugu viie silindriga: Audi tootis viiesilindrilisi mootoreid aastatel 1976 kuni 1997 ning Audi Sport GmbH otsustas seda edulugu 2009. aastal mudeliga Audi TT RS jätkata. Erinevalt suurema gabariidiga eelkäijatest ei paikne teise põlvkonna 250 kW (340 hj) jõuallikas enam autoninas pikiasendis, vaid kompaktse kupee mootorikaane all põiki. Rahvusvaheline žürii valis viiesilindrilise turbomootori üheksa korda järjest “Aasta Mootoriks”. Edukat mootorit kasutatakse lisaks ka erinevate põlvkondade mudelitel RS 3 ja RS Q3.
Preemiumpakett: osakond Audi exclusive pakub juba pikki aastakümneid interjööride isikupärastamiseks tipptasemel ideid. Juba esimese põlvkonna Audi A8 varustati jahutuslaeka, baarikapi, VHS-maki ja monitoriga, klapplauaga ning elektriliste kardinatega. Arendustöö edenedes lisandusid peatugedesse integreeritud ekraanid ning DVD-mängija ja juhtnuppudega konsool tagaistmete vahel. Audi kuulus tööstusharu pioneeride sekka nii telefonide kui ka faksiaparaatide autodesse paigaldamisel. 2022. aastal tõi Audi exclusive välja kümme piiratud koguses mudelit ning individualiseeris iga neljanda Audi R8.
Audi RS 6 Avant: 2002. aastal debüteeris Audi RS 6. Olgu sedaani või universaalina Avant, seda käitas V8 biturbo mootor võimsusega 450 hj. Lihtsalt võrdluseks – ABT meeskonna DTM-i Audi, millega Laurent Aïello võitis 2002. aastal meistritiitli, arendas samuti 450 hj. Lisaks tohutule võimsusele oli algusest peale Audi RS 6 põhitrump selle suurepärane praktilisus. Eriti just Avant-versioon on juba enam kui 20 aasta jooksul säilitanud müügiedu ning kasvatanud fänne üle maailma. Teise põlvkonna RS 6-l aastast 2008 oli juba V10-biturbo-mootor võimsusega 426 kW (580 hj). 2013. aastal järgnes kolmas põlvkond varustatuna 412 kW (560 hj) V8-biturboga ning eelkäijaga võrreldes veelgi täiustatud kiirsõiduvõimekusega. Neljanda põlve mudelit RS 6 Avant3 on toodetud alates 2019. aastast. Selle neljaliitrine V8-biturbo-mootor arendab 441 kW (600 hj). Erinevalt kolmest eelkäijast ei kanna neljas põlvkond enam „tavariietust“, vaid on juba eemalt äratuntav muskeluniversaalina. Konkreetne RS-mudel jagab tavalise A6 Avantiga vaid esiuksi, katust ja tagaluuki. Ühtlasi on neljanda põlvkonna Audi RS 6 esimest korda Avantina müügil ka USA turul.
Ikoon Audi R8: keskmootoriga Audi R8, mida esitleti 2006. aastal, on Audi esimene superauto. Ühtlasi on see esimene otsast lõpuni quattro GmbH poolt konstrueeritud mudel. Alates 2015. aastast pakutakse teise põlvkonna R8-t nii kinnisena Coupé4 kui ka lahtisena Spyder5, rääkimata erinevatest mootorivalikutest või versioonidest. Selle kõrgepöördeline 5,2-liitrine jõuallikas töötab ülelaadimiseta ning pakub nõudlikele klientidele erinevaid võimsusi kuni tasemeni 456 kW (620 hj). Sõiduentusiastide rõõmuks on Audi välja toonud mitmeid eriversioone nagu näiteks Decennium-mudelid, tähistamaks V10-mootori kümmet aastat, tagaveoline mudel RWS ja R8 GT6. Võidusõiduks pakub Audi Sporti kliendiosakond mudelit R8 LMS kohandatuna kas GT2, GT3 või GT4 võistlusklassile.
Audi TT RS: Audi TT RS debüteeris 2009. aastal kupee ja rotsterina. Selle 2,5-liitrine viiesilindriline mootor köitis emotsionaalse hääletämbri ja teise põlvkonna mudelina võimsusega 250 kW (340 hj). Kolmas põlvkond järgnes 2016. aastal. Kompaktse sportauto kõiki RS-versioone iseloomustab ajatu disain, mis on taandatud põhiliseni ja fokusseeritud juhile. Kombinatsioon puhtast disainikeelest ja puhtast sõidunaudingust muutis sportliku Audi TT RS7 automaailma legendiks, nagu juba baasmudel TT enne teda.
Nürburgringi ringrada: tänu legendaarsele Põhjasilmusele on Nürburgring Audi Sport GmbH üks peamisi kohti sõidukite arendamiseks ja testimiseks. Kestvustestide käigus katsetatakse seal iga uut RS-mudelit 8000 km vältel, läbides seega enam kui 20 kilomeetri pikkuse “Rohelise põrgu” ringraja sadu kordi – koormuselt vastab see auto tervele elutsüklile tavaliikluses. Elukutseline Audi Sporti võidusõitja ja autoinsener Frank Stippler on R- ja RS-mudelite testimisega Nürburgringil tegelenud juba väga pikka aega.
Kiirreageerijad: Audi Sport GmbH R- ja RS-mudelkond on kuulsal ringrajal 20 aasta jooksul lisaks kõigele muule ka vajalikke teenuseid pakkunud. Olgu kiirabidena, hooldussõidukitena või turvaautodena: alates 2002. aasta võidusõidust Nürburgring 24 Hours, on Audi kiireimad mudelid erinevates võistlusklassides tugiteenuseid pakkunud. Aastate jooksul on nende võidusõitude hulka lisandunud nii Fanatec GT World Challenge, ADAC-meistrivõistlused, Le Mans’ 24 tunni sõit, FIA WEC ja pikka aega ka DTM.
Jõujaotus: aastail 1980 – 1986 oli quattroga varustatud Audi mudelitel keskdiferentsiaal, mille sai vaid käsitsi lukustada, jaotamaks veomomenti esi- ja tagatelje vahel. Esimene iselukustuv Torsen-tüüpi keskdiferentsiaal võeti kasutusele Audi 80 quattrol 1986. aastal. 1999. aastal tutvustati põikimootoriga kompaktmudelitel elektrohüdrauliliselt juhitavat mitmekettalist sidurit. Järgmine olulisem samm astuti 2005 keskdiferentsiaaliga, mis tagas esi- ja tagatelje vahel asümmeetrilise dünaamilise momendijaotuse 40:60. Esimese Audi R8 debüüdiga lisandus esitelje viskosidur 2007. aastal ja veel aasta pärast sportdiferentsiaal tagateljel. 2016. aastal lisati valikusse efektiivsusoptimeeritud quattro-süsteem. Ning aastal 2019 oli kord elektrilise nelikveo käes mudelil e-tron.
DTM-rekordid: 2019 ja 2020 DTM-i hooaja Audi RS 5 Coupé Class 1-versioon on üks kõigi aegade edukamaid turismiautosid. Nimetatud kahe hooaja jooksul võitis Audi 28 võistlust 36-st, saavutas 95 poodiumikohta maksimaalsest 108-st, 29 parimat stardikohta, 28 kiireimat võistlusringi ning lisaks veel kuus meistritiitlit sõitjate, tootjate ja tiimide arvestuses. Kõigil 11-l ringrajal, kus 2019 ja 2020 DTM-is võisteldi, hoiab Audi RS 5 DTM enda käes Class 1 võistlusautode absoluutset rajarekordit. 2020. aastal sõitis Audi RS 5 DTM esikohal 601 ringi kõigist hooaja 649 ringist ehk 93 protsenti kogu võistlusdistantsist ning purustas 25-aastase DTM-i rekordi 16 võiduga hooaja jooksul. Nelja rõnga all tehtud DTM-i ajaloo vältel oli 449 kW (610 hj) neljasilindriline turbomootor kõige võimsam ja kõige efektiivsem. Audi Sport konstrueeris kompaktse jõuallika, kasutades ära heitgaaside kaudu ülelaadimist ning bensiini otsepritset (TFSI), mis on laialdaselt kasutusel ka brändi tänavaautodel.
Kõige võimsamad RS-mudelid: need on hetkeseisuga RS 6 Avant performance ja Audi RS 7 Sportback performance. Nimetatud “performance” strateegia, mis võeti kasutusele eelmisel Audi A6 C7-mudelil, tähendab peaasjalikult suuremat võimsust. 4,0-liitrine V8 biturbo TFSI mootor, mida kasutatakse mudelitel RS 6 Avant performance ja RS 7 Sportback performance, arendab 463 kW (630 hj). See tähendab vastava põhimudeliga võrreldes 22 kW (30 hj) võimsuslisa.
Tänu noortele: Audi Neckarsulmis toimus noortele koolitus, mille ideekonkursi raames ehitasid 12 praktikanti ideeauto Audi RS 6 GTO. Välisdisaini lõi Marc Lichte oma meeskonnaga. Ideeauto on pühendus kunagisele ringrajaautole Audi 90 quattro IMSA GTO, kusjuures laiade rattakoobaste kaudu vihjatakse taaskord quattro nelikveo olemasolule.
Lahtine ja lahe: klapitava katusega 2006. aasta Audi RS 4 oli esimene kabriolett, mis pälvis RS-embleemi. Kõnealusest teise põlvkonna RS 4-st sündis kokku lausa kolm kereversiooni: sedaan, Avant ja kabriolett. Kõiki kereversioone ühendas kõrgepöördeline V8-mootor töömahuga 4,2 liitrit ja võimsusega 309 kW (420 hj).
Äärmuslik tehnoloogia: keraamilisest ränikarbiidist valmistatud pidurikettad, mida on tugevdatud süsinikkiuga, kannatavad kuumust paremini kui teraskettad. Just seetõttu ei põhjusta “keraamiliste pidurite” ülekuumenemine nende pidurdusvõimsuse vähenemist. Praegustes mudelites Audi RS Q3 ja Audi RS Q3 Sportback kasutab Audi keraamilisi pidurikettaid läbimõõduga 380 millimeetrit, mida pidurdatakse üheosaliste alumiiniumist pidurisadulatega.
RS ka kompaktklassis: 2011. aastal teostas Audi kõrgsuutliku auto idee ka kompaktklassis, tuues välja esimese Audi RS 3 Sportbacki. Selle turbolaadimisega 2,5-liitrine viiesilindriline mootor arendab 250 kW (340 hj). Tänaseks on RS 3 Sportback jõudnud kolmanda põlvkonnani, RS 3 Sedaan teise põlvkonnani. Audi RS 3 LMS-i näol töötas Audi välja ka menuka turismiauto, mis põhineb sedaanil ja on tänaseks saavutanud ülemaailmselt TCR-klassides juba 30 sõitjatiitlit.
Käiguvahetuslabadega rooliratas: Audi Sport GmbH võttis kasutusele võidusõidutehnoloogia, mida esimest korda pruugiti 2000. aastal Le Mans’ võistlusel Audi R8 võistlusprototüübil. Sealt levisid uudsed käiguvahetused klientidele mõeldud võistlussarja, R8 superautole ja seejärel ka RS-mudelitele. Ühte käiguvahetuslaba tõmmates vahetab käigukast käigu üles, teise poole laba aga käigu alla. Elektriautodel Audi e-tron GT ja RS e-tron GT kasutatakse roolilabasid pidurdustel rakendatava rekuperatsioonimäära reguleerimiseks kolmes astmes.
Adaptiivvedrustus (DRC): see innovaatiline vedrustuse tehnoloogia on lisavarustusena saadaval erinevatele RS-mudelitele. DRC-vedrustus kontrollib ja vähendab kere liikumist piki- ja põiktelje suhtes hüdrauliliselt, ilma elektroonikata. Tänu sellele väheneb märkimisväärselt kere kõikumine küljelt küljele (külgkalle) ning auto esi- või tagaosa vajumine liiga madalale (pikikalle), muutes kurvisõidu ja juhitavuse sportlikumaks. Audi DRC-vedrustus kasutab terasvedrusid ja kolmes astmes reguleeritavaid amortisaatoreid. Diagonaalselt vastakuti (esimene parempoolne/tagumine vasakpoolne ja esimene vasakpoolne/tagumine parempoolne) paiknevaid amortisaatoreid ühendavad õlitorud.
Kiire klienditeenindus: alates 2009. aastast on spordihuvilised kliendid saanud Audi spetsiaalsete võidusõiduautodega omavahel võidu sõita. Programm kannab nime Audi Sport kliendivõidusõit. Alustati esimese põlvkonna Audi R8 LMS GT3 sportautoga, kuid täna saab klient valida juba nelja erineva võistlusauto vahel: alustades turismiautost Audi RS 3 LMS TCR ja jätkates superauto Audi R8 LMS versioonidega, mis sobivad võistlusklassidesse GT2, GT3 ja GT4. 15 aasta pikkust edulugu kirjeldavad hästi enam kui 400 tiitlivõitu kõikjal maailmas, 17 võitu ööpäevasõitudes ning sajad müüdud võistlusautod. Tulevikus on klientidel võimalus kasutada oma võistlusautosid iseseisvalt, saades samas Audilt tuge vajalike varuosade näol.
Futuristlik kõrbesõiduk: võidusõit Audi tehasetasemel on samuti üks Audi Sport GmbH vastutusalasid. Lähtuvalt Dakari ralli praegustest reeglitest arendas ettevõtte välja futuristliku Audi RS Q e-tron’i. See kujutab endast elektriveo, energiamuunduri ja kõrgepingeakuga prototüüpi, mis võistleb madalate heitgaasidega klassis T1U.
Lojaalsed kliendid: Audi Sport GmbH ja selle kõrgsuutlikud autod inspireerivad fänne üle maailma. Ainuüksi saksakeelsetes riikides on terve rida RS-klubisid. Paljud neist võtavad osa ka ettevõtte 40. aastapäeva üritustest Neckarsulmis.
Neli asukohta: Audi Sport GmbH sportlikke mudeleid toodetakse neljas asukohas. Saksamaal on nendeks Neckarsulmi tehas koos lähedalasuva Böllinger Höfe’ga Heilbronnis ning Ingolstadt. Lisaks käib tootmine Győr’is (Ungari) ja Bratislavas (Slovakkia).
CO2-neutraalne bilanss: Audi Sport GmbH kasutab mudelite R8 ja e-tron-GT tootmisel Böllinger Höfe’s Neckarsulmis roheelektrit ja taastuvatest allikatest toodetud soojust. Tegu on Audi esimese CO2-neutraalse tehasega Saksamaal. Audi kompenseerib CO2 heitkoguseid, mida ei saa veel vältida, kasutades sertifitseeritud kliimakaitseprojektidesse panustavat taastuvenergiat.
Elektriline tulevik: Audi RS e-tron GT on esimene täiselektriline RS-mudel. See demonstreerib brändi pühendumist ja kirge tehnoloogiasse mitte üksnes elektrilise nelikveo kaudu, vaid ka veermiku, tulede, kasutusviisi, ühenduvuse ning e-tron Sportsound’i abil. Lähtuvalt Audi elektrifitseerimisstrateegiast järgnevad täiselektrilised RS-mudelid ka PPE platvormil. Kokku kavatseb Audi Sport GmbH 2026. aastaks välja tuua umbes kümme sportmudelit, millest mõned on täiesti uued, mõned täiesti ja mõned osaliselt elektrilised. Kümnendi lõpuks koosneb Audi sportlike mudelite valik sajaprotsendiliselt elektriautodest (BEV) ja pool-elektriautodest (PHEV).
Lumemaailmast inspireeritud: Audi Sport GmbH esitleb oma 40. sünnipäeva puhul Audi RS e-tron GT eriversiooni ice race. See erimudel, mida toodetakse vaid 99 tükki, avaldab muljet silmatorkava välimuse ning sellega sobituva sisemusega.
Sportlikkus kõigis klassides: Audi Sport GmbH on plaanipäraselt oma mudelivalikut laiendanud. See koosneb tänaseks 16 mudelist ehk rohkemast kui kunagi varem – nende hulgas on 2+2 kupee, rotster, sedaan, Avant, Sportback ja SUV kupee. 2019. aastal tõi Audi Sport GmbH turule kõige rohkem RS-mudeleid aasta kohta, laiendades mudelivaliku kõigi aegade suurimaks. AUDI AG sportlik tütarfirma lisas valikusse seitse uut versiooni: TT RS kupee ja rotsterina14, RS 6 Avant, RS 7 Sportback15, RS Q3 ja RS Q3 Sportback ning RS Q816. Neile lisandus kolm ulatuslikku mudelivärskendust: RS 4 Avant17, RS 5 Coupé18 ja RS 5 Sportback19. Valikurohkuse taga on uus mudelistrateegia, mille Audi Sport GmbH võttis kasutusele 2014: kõik RS-mudelid, mis välja töötatakse, tuuakse turule suhteliselt ruttu pärast vastava baasmudeli debüüti ning mitte enam viimasel kolmandikul nende mudelite eluajast.
Fookus klientidel: tehes tihedat koostööd AUDI AG-ga, soovib Audi Sport GmbH mõista oma klientide soove ja vajadusi kõikjal maailmas, et pakkuda neile laia valikut sportlikke mudeleid – kooskõlas margi vastavate baasmudelitega. Sihiks on luua individuaalseid ja eksklusiivseid sõidukeid, mis sobituks klientide argieluga ja pakuks neile emotsionaalset ja mugavat sõidukogemust.
Lähisugulased: Audi R8 LMS-i kolm võidusõiduversiooni klassides GT2, GT3 ja GT4 põhinevad kõik tänavaautol. Nende kandestruktuur valmib Böllinger Höfe tehases, seejärel ehitatakse neist Biberachi tehases võidusõiduautod. GT4-versioon ja Audi R8 tänavaauto kasutavad umbes 60 protsendi ulatuses identseid detaile.
Nürburgringi tipphetked: Audi Sporti kliendivõidusõidu kõige tähtsamate võitude hulka kuuluvad kuus üldvõitu Nürburgring 24 tunni sõitudel. Audi oli selle kestvussõidu kõige edukam automark kümnel aastal vahemikus 2012 – 2022 ning hoidis enda käes võistluse distantsirekordit vahemikus 2014 - 2022. Ikka ja jälle paistsid kiirusega silma ka R8 LMS’i “kasutatud autod”: 2022. aasta võiduauto osales ühtekokku 15 võidu- ja testsõidul kogus muljetavaldavad 35 774 võistluskilomeetrit, neist viimased 4035 kilomeetrit teel võidule.
Kabrionauding täiskasvanute kombel: Audi tulevastele klientidele kujustas quattro GmbH toona uuest Audi kabrioletist miniversiooni, mis saavutas kiiruseks kuni 25 km/h. Lasteauto kasutas ühesilindrilist neljataktilist mootorit ning käigukasti, millel oli kaks edasi- ja üks tagasikäik.
Auto nagu kunstiteos: e-tron GT mudelkonna emotsionaalne disainikeel eesotsas sportliku tippmudeli RS omaga saab aluseks Audi tulevaste elektrimudelite disainimisel. Neljaukseline Gran Turismo kujustati kui kunstide dünaamiline süntees. Iga pind ja iga joon on täiuslikult läbi mõeldud – alates kolmemõõtmeliselt vormitud esituledest, lõpetades madala profiili ja silmatorkava difuusoriga autopäras. Kokku moodustub detailidest täiuslike proportsioonidega skulptuur.
Tippvarustus inimestele ja autodele: Audi Sport GmbH on tegija ka moemaailmas, pakkudes klientidele Audi moekollektsioone. Praegused kollektsioonid Casual, Business, Active ja Audi Sport koosnevad progressiivse disaini ja kõrge kvaliteediga riietusest igale inimtüübile. Täiendavalt on saadaval elustiilitooted nagu päikseprillid, käekellad, rahakotid, käekotid ja reisikotid. Sarnaseid tarvikuid pakkus Audi spordiosakond oma suurimatele fännidele quattro nime all juba ligemale 40 aastat tagasi. Audi exclusive osakond lisab omakorda lugematul hulgal võimalusi, et muuta Audiga sõitmine pelgalt erilisest kogemusest ka väga personaalseks elamuseks – alates individuaalselt valitavatest kerevärvidest ja lõpetades isikupäraste dekoratiivõmblustega.