<meta property="og:image" content="https://www.audi.ee/content/dam/nemo/ee/custom_teasers/Audi-RS-AE-2.jpg"/>

RS mudelite loomine: kuidas Audi Sport GmbH kujundab RS mudelite iseloomu

Audi Sport GmbH poolt loodud Audi RS mudelid on vastavate mudeliseeriate pärlid. RS mudelitel on tugev karakter, mis ühendab endas selgelt eristuva disaini, igapäevase kasutusmugavuse, tippsoorituse ning elevust tekitava sõidukogemuse. Selline saavutus tuleneb disainerite ning arendus- ja testimisinseneride järeleandmatust keskendumisest pisidetailidele, mis viimistletakse ideaalseks maailma erinevais paigus toimuvate arvukate proovisõitude kaudu. Heida pilk arendustöö kulisside taha!


Saksamaal asuva maailmakuulsa võidusõiduraja Nürburgringi Põhjaring (Nordschleife) on legendaarne võidusõidurada: 20.832-kilomeetri pikkune rada on üks raskemaid kogu maailmas. Iga meeter on tõeliselt raske väljakutse: kokkusurutus Fuchsröhres, the kickbackid Karussellis või hüpe Pflanzgartenis. Enam kui 80 protsenti rajast sõidetakse täisvõimsusel. Kui suurel kiirusel rakendatakse maksimaalset koormust, võrdub iga selle raja kilomeeter mitme kilomeetriga tavalisel maanteel. 8000 kilomeetrit kestvuskatset Põhjaringil saab hõlpsalt kõrvutada auto kogu kasutuseaga. Oma kõrgete nõudmiste tõttu on Põhjaring iga sportauto etalon. Kui suudad selle raja edukalt läbida, tuled toime ka ülejäänud teedel kogu maailmas.

Põhjaring näitab teadlikule juhile palju olulist auto kohta: selle tugevused ja nõrkused, juhitavuse täpsus kiirete ringiaegade saavutamiseks, kontroll auto üle selle limiite katsetades ning mis olulisim, auto kvaliteedi säilimine ka kõige keerukamates sõidutingimustes. Seetõttu on Audi Sport GmbH jaoks Põhjaring vältimatu osa sõiduki arenduse ja testimise juures.

Audi Sport heaks töötav Põhjaringi ekspert: Frank Stippler

Frank Stippler tunneb “rohelist põrgut” hästi. 45-aastane Stippler sündis Kölnis ning elab Eifeli mäestiku regioonis Saksamaal. Ta on seotud Audi Sport ajalooga rohkem kui ükski teine võidusõitja. Tema suurimad saavutused on näiteks 24-tunni Spa võidusõit aastal 2012 ja 24-tunni võidusõit Nürburgringis (2012 ja 2019). Stippler oli osa Audi Sport meeskonnast algusest peale, kui GT3 võidusõiduauto Audi R8 LMS 2009. aastal debüüdi tegi. Lisaks sõiduoskusele panustas ta oluliselt ka oma inseneriteadmistega. Sellest ajast alates on keeruline ette kujutada võidusõiduautode ja tavateedel kasutatavate sportautode arendust ilma temata. See kehtib nii RS mudelite kui ka suure jõudlusega sportmudeli R8 puhul, mida uuendati rikkalikult 2019. aasta algul Coupé, Spyder ja R8 V10 RWD (tagaveoline) mudelite näol.

Stippleri kõige hiljutisem meisterlik saavutus on Põhjaringi rajarekord, mille ta saavutas RS Q8 mudeliga 2019. aasta sügisel. Kirja läks aeg 7 minutit ja 42.253 sekundit, mis sai notariaalselt tõendatud ning mis tähendas, et võidusõitja lõi maasturite standardaega 12 sekundi võrra. Kuigi uus rekord ei olnud arenduse eesmärgiks, on see siiski selge tõestus tohutust dünaamilisusest, mida Audi kõige sportlikum Q mudel pakub.

Oliver Hoffmann: “Põhjaring on ülim vastupidavuse test”

“Põhjaring on ülimaks vastupidavuse testiks meie arendus- ja koordineerimise töö juures,” selgitab Oliver Hoffmann, Audi Sport GmbH tegevdirektor. “Kõiki RS mudeleid testitakse Põhjaringil vähemalt 8000 kilomeetri jagu. Rada võimaldab meil detailselt aru saada, kuidas kõik osad ekstreemsetes tingimustes vastu peavad ning lisaks saame täpsemat infot ka vedrustuse käitumise kohta. RS Q8 puhul oli meie põhifookus vedrustuse, summutite ja ESP seadistamisel, samuti ka veeremise stabiliseerimise ja sportdiferentsiaali jõudluse omaduste sätestamine.”

Mis eristab Audi kiireima maasturi iseloomu? “RS Q8 ühendab endas silmapaistva jõudluse ja erakordse disaini, maasturi võimsuse ja mitmekülgsuse koos meie ulatusliku kvaliteedistandardiga,” selgitab Hoffmann. “RS sõidukitel on tugev ja unikaalne karakter, mis pakub spontaanselt maksimaalset jõudlust kus ja millal iganes selleks soov on ning pikkadel sõitudel parimat jõudlust mängleva kergusega.” See on oluline, sest paljud RS omanikud kasutavad oma autot igapäevaselt ning koguvad sellega kilometraaži. “RS saab olla nii sportauto kui ka igapäevasõiduk. Oluline on, et iga läbitud kilomeeter RS mudeli roolis pakuks elamust. See saavutatakse tänu silmapaistvale disainile, tunnetatavale tipptasemele ning muljetavaldavale kvaliteedile,” ütleb Oliver Hoffmann, kes vastutab ka tehniliste arengute eest Neckarsulmi tehases.

12 mudelit portfoolios: RS initsiatiiv on hoos

RS mudelite rünnak on täies hoos: AUDI AG sportmudelite osakond on välja töötanud juba kaksteist RS mudelit: RS 3 Sportback, RS 3 Limousine, RS 4 Avant, RS 5 Coupé, RS 5 Sportback, RS 6 Avant, RS 7 Sportback, TT RS Coupé, TT RS Roadster, RS Q3, RS Q3 Sportback ning RS Q8. Kaheksat neist tutvustati alles möödunud aastal ning Audi Sport GmbH-l on lähitulevikuks mitmeid ideid veel varuks.

Tulevased RS mudelid rikastavad tootevalikut võrdlemisi kiiresti pärast vastavate põhimudelite turuletoomist. See tähendab, et nende omadused määratletakse väga varajases staadiumis ja nende arendamine toimub samaaegselt mudelitega, millel need põhinevad. Lisaks disainile keskendutakse jõuülekandele ja vedrustusele. Lõppude lõpuks on eesmärk tuua esile võimalikult palju sportlikku DNA-d, mida iga Audi endas kannab.

Kaasaegne efektiivsus on siinkohal üks põhilisemaid eesmärke. RS 6 Avant, RS 7 Sportback ja RS Q8 koostisosade loend sisaldab juba kõrgetasemelist leebet hübriidajamit, mis põhineb pehmet hübriidsüsteemi, mis põhineb 48-voldisel elektrisüsteemil, samuti silindrite desaktiveerimist (COD) V8 TFSI mootoris osalise koormuse korral. Ütlematagi selge, et neid funktsioone peab saama rakendada ka RS mudelitele iseloomulikul viisil. “Peenhäälestamine” on see võlusõna, mis iseloomustab tähelepanuväärse RS mudeli loomise pikka teekonda. “Unikaalne karakter areneb vaid siis, kui me töötame järjekindlalt ja suure täpsusega. Suur kogemustepagas ja selge visioon omavad võtmerolli ühtse üldkontseptsiooni loomiseks,” ütleb Oliver Hoffmann kindlameelselt.
00:00 | 00:00

30 korda maailmale ring peale: RS Q8 testimise programm

Testimisinsenerid veetsid kaks aastat nii arengujärgus mudelite kui ka prototüüpide ning lõpuks RS Q8 mudeli roolis, sõites kokku ligi 1.2 millionit kilomeetrit. Selline kilometraaž on võrdeline maailmale 30 korda ringi peale tegemisega. Testsõite sooritati Soomes, Rootsis, Prantsusmaal, Itaalias, Lõuna-Aafrikas, Hiinas ja USA-s. Sõideti igat tüüpi võidusõiduradadel ja teedel.

Katsesõitude piirkonnad, nagu näiteks kiire ringrada Itaalia lõunaosas asuvas Nardò linnas, valiti eesmärgiga testida kõigi komponentide vastupidavust püsivalt suurel kiirusel. Skandinaavia teede jäised ja lumised olud pakkusid ideaalseid tingimusi vedrustuse ja juhtimissüsteemide reageerimisomaduste viimistlemiseks. Libedal pinnasel sõites on isegi väikestel seadistuse muudatustel väga märgatav mõju. Lõuna-Aafrika kuumus ja kõrgus pakkusid õhukonditsioneerile, mootori jahutusele ja jõudluse omadustele korralikke väljakutseid.

Inspireeritud võidusõiduautost: RS mudelite disain

RS mudelid on Audi mudeliportfelli dünaamilised lipulaevad, nagu indikeerib nende eriti silmatorkav välidisain. See on suuresti inspiratsiooni saanud motospordist, mis väljendub lõpptulemuses vähendatud kujul koos dünaamilisema viimistlusega. Tipptulemused motospordis nõuavad teatud komponentide äärmuslikumat kuju. “Vorm järgib funktsiooni“ põhimõtte kohaselt on seetõttu loomulik, et motospordi kõrgtasemeliste tehnoloogiate kasutamine peegeldub ka RS mudelite visuaalses väljanägemises.

Paljude RS mudelite Singleframe iluvõre proportsioon ja positsioon põhineb R8 sportautol: see on laiem ja madalam kui sõsarmudelitel ning selles domineerib puristlik, sportlik must tavapäraste kroomelementide asemel. Mõnel RS mudelil on horisontaalsed pilud iluvõre ja kapoti vahel, mis meenutavad ikoonilist Audi Sport quattro mudelit 1984. aastast. Võimsad õhu sisselaskeavad ja suured elliptilised summutitorud sümboliseerivad turbomootorite võimsust.

RS mudelite kerel on samuti eksklusiivne välimus, mis on eriti silmatorkav Audi RS 6 Avant puhul. See on põhimudelist 80 millimeetrit laiem ning isegi poritiivad on samamoodi RS mudelile tüüpilised nagu ka tagumised uksed, külgpaneelide raamid, esiosa ja kapott. Ainult esiuksed, katus ja tagaluuk on muutmata. Suure jõudlusega Avant mudeli rattakoopad sobivad ratastele läbimõõduga kuni 22 tolli - või RS Q8 korral isegi 23 tolli.

Tipptasemel kvaliteet isegi arendamise ajal

Kompromissitu kvaliteediga Audi maksimaalsus kehtib kõikide eksklusiivsete lahenduste kohta. “Meie kliendid nõuavad turu parimaid tooteid,” ütleb Audi Sport tegevdirektor Oliver Hoffmann. “Meie juures töötavad parimad spetsialistid ja meeskonnad, vastamaks kõrgetele ootustele.” RS mudelite töötoad, kus esimesed autod käsitsi kokku pannakse, mängivad arendusfaasis olulist rolli.

Audi kvaliteeditagamise osakonnal on hilisemas seeriatootmises kasutatavale sõidukile suur mõju isegi selles faasis. Töötajad panevad kogu RS korpuse ülitäpsetele alumiiniumist mõõteseadmetele, mida tuntakse peamise rakisena. Kõigi pindade, liigendite ja raadiuste kohandamiseks millimeetri kümnendikuni kasutatakse kaasaegseid kõrgtehnoloogilisi mõõtmismeetodeid, näiteks laserskännereid, mis registreerivad detaili pinnale mitu miljonit mõõtepunkti. See on kasulik igale individuaalsele RS-i aerodünaamikale ja atraktiivsusele.

RS mudelite tootmine toimub neljas asukohas

RS mudeleid toodetakse neljas asukohas. RS 3 Sportback, RS 3 Limousine, RS 4 Avant, RS 5 Coupé ja RS 5 Sportback sõidavad tootmisliinilt maha Saksamaal, Ingolstadtis. RS 6 Avant ja RS 7 Sportback toodetakse Neckarsulmis. Győr, mis asub Ungaris, on tootmiskohaks TT RS Coupé, TT RS Roadster, RS Q3 ja RS Q3 Sportback mudelitele. RS Q8 toodetakse aga Slovakkia pealinnas Bratislavas. Kõik RS mudelid jagavad tootmisliine oma sõsarmudelitega. Audi pressimiskoda tarnib tehastesse terasest, või paljudel juhtudel alumiiniumist valmistatud spetsiaalseid lehtmetalli osi, mis seejärel tehases kokku pannakse.

Vedrustuse ja jõuülekandeseade liitmine kerega on väga keeruline, eriti V8 mootoriga mudelite puhul. RS-spetsiifilised osad, näiteks väljalaskesüsteem, põrkerauad, tagaosa ja rattakoopad teevad RS mudelid täielikuks. RS 6 Avant ja RS 7 Sportback mudeleid toodetakse Neckarsulmis igal tööpäeval kahekohaline arv. Iga valminud sõidukile teostatakse kontrollsõit enne kliendile üleandmist.

„Böllinger Höfe” tehas asub Neckarsulmi tehase lähedal, mis on Audi Sport GmbH peakontor. See on koht, kus toodetakse R8 perekonna sport- ja võidusõiduautod, kusjuures suuremas osas käsitsi ning peagi hakatakse samas tehases tootma ka täiselektroonilist Audi e-tron GT mudelit.
00:00 | 00:00