Kõrgklassi kiirusomadused: V8 TFSI bensiinimootoriga Audi SQ8
Uus SQ8 TFSI jõuab sportlikkusega veel kaugemale – see avaldab muljet juba ümberkujustatud esispoileri ja jõulisema difuusoriga tagaosas. Singleframe-iluvõre paistab silma vertikaalsete L-tähe kujuliste liistudega, pakkudes veel sportlikumat värviskeemi. Suuremad õhuvõtuavad on kõikjal kaetud kärjekujuliste kattevõrkudega. Audile iseloomulikult tulevad välispeeglid, Singleframe-iluvõre liistud ja külgmiste õhuavade servad sportlikult alumiiniumikarva välimusega. Samasugune värviskeem peegeldub ka küljelaienditel. SQ8 TFSI-le saab tellida ka Black ja Black plus välispakette.
Osana tooteuuendustest tuleb SQ8 TFSI nüüd tuttava 4,0 TFSI mootoriga võimsusega 373 kW (507 hj) ja pöördemomendiga 770 Nm, kombineerituna kiiresti käike vahetava kaheksakäigulise tiptronic’u ja pideva quattro nelikveoga. Sellise mootoriga kiirendab SQ8 TFSI paigalt kiiruseni 100 km/h kõigest 4,1 sekundiga ning saavutab elektrooniliselt määratud tippkiiruse 250 km/h. Tänu süütejärjekorrale 1-3-7-2-6-5-4-8 pakub 4,0 TFSI iseäralikult sportlikku ja kõlavat hääletämbrit. Väikse kuni keskmise koormuse ja kiirendusvajaduse korral – alates 160 kuni 250 Nm-ini ja vahemikus 950 kuni 2500 p/min ning maksimaalse momendivajaduse 145 Nm korral – deaktiveerib süsteem kõrgematel käikudel automaatselt silindrid 2, 3, 5 ja 8, lülitades välja sissepritse ja süüte ning sulgedes sisse- ja väljalaskeklapid. Ümberlülitus võtab vaid millisekundeid ja käib juhile sisuliselt märkamatult. Nelja silindriga töötades lülituvad aktiivsed silindrid suuremale koormusele, mis tõstab nende termilist efektiivsust, samas kui deaktiveeritud silindrid liiguvad kadudeta kaasa nagu õhkvedrud. Kui juht vajutab gaasipedaali, käivituvad deaktiveeritud silindrid hetkeliselt. Saavutamaks sportlikku väljalaskehäält, leidub vastav klapp kummalgi väljalasketorul, mis muudab häält vastavalt koormusele ja mootoripööretele.
Täiuslikuks sõidukogemuseks ei vaja auto üksnes esmaklassilist mootorit, vaid ka erilisi vedrustuse komponente. Lisana pakutava vedrustuse paketi korral tuleb autole ka sportdiferentsiaal. Suurel kiirusel kurve võttes kasutab auto kaht mitmekettalist sidurit, et varieerida veomomenti tagarataste vahel. See tähendab, et kurvi välimine ratas, millel on reeglina parem haarduvus, saab suurema osa veojõust. Tegu on piiratud libisemisega diferentsiaaliga, mis muudab juhitavuse veelgi täpsemaks ja pingevabamaks. Kurvi keerates või kurvis kiirendades surub suur SUV sportkupee end sõna otseses mõttes kurvi, vähendades alajuhitavuse teket. Süsteemi teine komponent on elektromehaaniliselt töötav aktiivne kaldestabilisaator (eAWS). See tähendab, et kummagi telje küljes on kompaktne elektrimootor. Viimane jagab stabilisaatorivarva kaheks pooleks. Otsesõidul töötavad need poolmed teineteisest sõltumatult, mis vähendab kerekõikumisi konarustel. Sportliku sõiduviisi korral sunnib elektrimootor kummagi stabilisaatoripoole tööle vastupidises suunas ehk lukustab need omavahel. Sellisena kaldub auto kurvides märkimisväärselt vähem ja roolitöö muutub tublisti täpsemaks. eAWS saab energia 48-voldiselt superkondensaatorilt. See on kompaktne ja kerge energiasalvesti, mis suudab salvestada ja väljastada suurt elektrivoolu väga lühikese ajaga, ning varustab kumbagi elektrimootorit maksimumvõimsusega 1,5 kW.
Audi SQ8 TFSI tuleb tehasest juba standardversioonis 21-tolliste rataste ja 285/45 rehvidega. Lisavõimalusena pakuvad Audi ja Audi Sport ka teisi 21- ja 22-tolliseid rattaid. Suurim võimalik ratas on 23-tolline, tulles 285/35 rehvidega. Valikuvõimaluste rikastamiseks pakub Audi SQ8 TFSI-ile uue disainiga 23-tolliseid velgi, mis on loodud just selle mudeli sportlikku välisilmet arvestades. Esipiduriketaste läbimõõt on lausa 400 millimeetrit; tagateljel on need 350-millimeetrised. Mustad pidurisadulad, mis lisavarustusena võivad olla ka punased, kannavad S logo, andes neile esiteljel viimase lihvi.