Uuenenud_Audi_Q5.jpg

Audi esitleb uuenenud Q5 mudelit

Audi Q5 on Euroopa autoturu preemium segmendis olnud üks enimmüüdud keskklassi linnamaastureid juba aastaid. Nüüd on Audi aga Q5 veelgi atraktiivsemaks muutnud. Optimeeritud Q5 ühendab sportliku iseloomu suurepärase igapäevase kasutusmugavusega ning pakub laia valikut info- ja meelelahutus- ning juhiabivõimalusi. Audi ülieduka mudeli „teravamaks“ muudetud välisdisain rõhutab Q-identiteeti ja uhkeldab tagalaternatega, millel on kogu maailmas esmakordselt uue põlvkonna OLED-tehnoloogia.

Välisdisain: Audi Q-disainikeel on nüüd veelgi väljapaistvam

Tugev Q-identiteet iseloomustab Audi Q5 välisilmet läbi võimsuse, vastupidavuse ja ohutuse väljendamise. Välist värskendust läbi viies rõhutasid Audi disainerid seda ilmet ja tunnet veelgi mitmete väljapaistvate detailidega. Kaheksanurkne Singleframe-iluvõre ei ole enam nii sügav ja näeb varasemast laiem välja. Külgmised õhuvõtuavad on kasvanud kõrguses ja neil on nüüd trapetsikujulised siseosad. LED-esilaternate ülemine osa sisaldab uue signatuuriga päevatulesid. Küljelt vaadates tundub Q5 nüüd „kergem“ ja suurema kliirensiga tänu ümber disainitud lävepaku kattele. Tagalaternate vahel on uus iluriba ning tagaosas on ka horisontaalse „uimega“ sisselõikega difuusor. Lisaks standardsele disainipaketile on saadaval kaks lisavarustuse disainiliini. Täiustatud disainiliini puhul on Singleframe-iluvõrel kroomitud vertikaalsed ribid ning hõbedased (mustade asemel) iluvõre alumine osa esimese ja tagumise põrkeraua all. S-line’i puhul on esimene iluvõre sportliku kärjemustriga ning tagadifuusorit ümbritseb kroomriba.

Kaks värvi kaheteistkümnest on uued: roheline metallik district green ja sinine ultra blue. Lisavarustusena pakutakse musta värvi optikapaketti.

Sisedisain: õhuline viimistlus ja esmaklassiline kvaliteet

Sisedisaini horisontaalne rõhuasetus annab edasi avaruse ja kerguse tunnet. Armatuurlaua alumist ja ülemist osa eraldab skulptuurne ja elegantne piirjoon ja keskpunkti moodustab uus eraldi asetsev ning helilise tagasisidega MMI puutetundlik ekraan. Varasem keeratav/vajutatav nupp keskkonsoolil puudub ja selle koha on nüüd hõivanud laegas asjade paigutamiseks.

Q5 kliendid saavad valida ka kolme siseviimistluse vahel: baasviimistlus, design selection ja S-line, mida saab soovi kohaselt kombineerida väliste disainipakettidega. Design selection salongiga kaasneb kontuurvalgustuse pakett, mis sisaldab rida valgustusefekte, mis tõstavad täiuslikult esile Audile iseloomulikku viimistluskvaliteeti.
A203109_medium.jpg

Maailma esimene: digitaalne OLED-tehnoloogia Audi Q5 tagalaternates

Uue põlvkonna OLED valgustustehnoloogia on uuenenud Q5-s saadaval esimest korda. OLED-id on äärmiselt tõhusad orgaanilised valgust andvad dioodid, mis tekitavad ühtlase valguspinna. Lisavarustuse OLED tagatuled on jagatud kolmeks osaks, millest igaüks koosneb omakorda kuuest segmendist, mis võimaldab Audi disaineritel ja arendajatel ühest komponendist erinevaid valgusmustreid luua.

„Lisaks täiuslikule kontrastile on digitaalse OLED-i eelis erinevate valgustussegmentide suur ühtlus,“ selgitas Audi valgustusinnovatsiooni arendusjuht Stephan Berlitz. „Vaadates tulevikku, on digitaalne OLED seetõttu täiuslik tehnoloogia isikustatud valgusdisaini elluviimiseks suure täpsusastme ja varieeruvusega. See tehnoloogia pakub tulevaseks arenguks igasuguseid võimalusi.“

Tellides Q5, saavad kliendid valida kolme tagalaternate mustri vahel, kusjuures igal mustril on oma eriline kujundus koju saabumise ja sealt lahkumise puhuks. Valides Audi sõidurežiimi „dynamic“, muudavad laternad veelkord mustrit. OLED tagatuled on varustatud ka lähedussensoritega: kui kaasliikleja läheneb seisvale Q5-le tagantpoolt vähem kui kahe meetri kaugusele, süttivad kõik OLED-i segmendid. Kui Q5 liikuma hakkab, naaseb ka tuledemuster tavapärase signatuuri juurde. OLED tagatulesid ümbritsevad dünaamilised suunatuled. Q5 baasvarustuses on nüüd LED esilaternad ja lisavarustusena on võimalik valida maatriks LED esituled. Nende nutikad ja kohanduvad täistuled pakuvad suuremat ohutust ja mugavust teisi liiklejaid pimestamata.
A203068_medium.jpg

Ruumikas ja kohandatav: mõõtmed ja siseruum

4,68 meetri pikkusena on uuenenud Audi Q5 varasemast 19 millimeetrit pikem peamiselt suuremate põrkeraudade tõttu. Auto laius (ilma peegliteta) – 1,89 meetrit – ja kõrgus – 1,66 meetrit – jäid muutumatuks. Pikk teljevahe – 2,82 meetrit – mängib suurte sisemõõtude puhul keskset rolli. Audi edasi-tagasi liigutatav tagaiste koos reguleeritavate seljatugedega kuulub lisavarustusse. Selle olemasolul on pakiruumi maht 550 – 1550 liitrit. Lisavarustusena on saadaval elektriajamiga tagaluuk. Tänu nutikale materjalivalikule on Q5 üks kergema kerega mudelitest oma segmendis ning selle õhutakistuskoefitsient 0,30 on üks oma klassi paremaid. Parandatud aeroakustika tulemuseks on erakordselt vaikne salong.
A203070_medium.jpg

Juhtimine, info- ja meelelahutussüsteem ning Audi connect: esmaklassiline ühenduvus

Uuenenud Audi Q5 uue juhtimissüsteemi taga on uus põhiplatvorm – kolmanda põlvkonna Modular Infotainment Platform (MIB 3), mis pakub kümnekordset arvutijõudlust võrreldes oma eelkäija MIB 2-ga.

Selle alus on tavapärane armatuurlaud koos keskselt paigutatud juhi infosüsteemiga. Selle kõrgeim tase on Audi virtual cockpit plus – suure eraldusvõimega 12,3-tolline digitaalne ekraan kolme erineva graafilise kujundusega. Juht navigeerib ekraanidel multifunktsionaalse rooli abil. Lisavarustusena on saadaval ka esiklaasinäidik.

Keskne 10,1-tolline MMI puutetundlik ekraan kuulub Q5 standardvarustusse. Ekraani menüü lameda hierarhiaga struktuur muudab selle kasutamise äärmiselt lihtsaks ja otsinguid saab teha vaba teksti kasutades. Juht võib valida, kas sisestab teksti käsitsi või edastab hääljuhtimise kaudu. Viimane tunneb ära suure hulga igapäevaseid mõisteid. Kombineerituna MMI navigation plus info- ja meelelahutussüsteemiga, sealhulgas Audi connect navigation & infotainment süsteemiga, suudab hääljuhtimissüsteem pilvesüsteemile ligi pääseda isegi suurema paindlikkusega.

Audi connect internetiteenused ühendavad Audi Q5 tihedalt interneti ja liiklustaristuga. Navigatsioonisüsteem pakub suure eraldusvõimega satelliidipilte Google Earthilt, sõiduridade kaupa informatsiooni liiklusvoo kohta ja liiklusennustusi. DAB+ digitaalraadio on standardvarustuses ning Amazon Alexa teenus annab ligipääsu tuhandetele Alexa oskustele. Audi connecti autost x-ile teenused muudavad sõidu veelgi pingevabamaks, aidates näiteks leida vabu teeäärseid parkimiskohti või kasutades mõnedes linnades rohelises laines sõitmiseks valgusfooridelt saadavat infot. Rakendus myAudi ühendab kasutaja nutitelefoni autoga.

Laia valiku isiklikke seadistusi alates sagedasti kasutatud navigatsioonisihtkohtadest kuni istmeasendi ja kliimaseadme säteteni saab salvestada kuude kasutajaprofiili. Andmeid säilitatakse pilvepõhiselt myAudi kliendiportaali, kus need on kättesaadavad kõigile volitatud kasutajatele igas vastava varustusega Audis.

Nõudluspõhised funktsioonid: broneeri vabalt pärast ostu

Uuenenud Audi Q5 üks tähtis uus omadus on ka „nõudluspõhised funktsioonid“, mis võimaldab klientidel oma autole funktsioone tellida. Näiteks saab MMI navigation plusi ja Audi nutitelefoni liidest tellida pärast auto ostmist igal ajal, tehes seda myAudi nutitelefonirakenduse või veebilehe kaudu. Funktsioonid aktiveeritakse mobiilse andmeühenduse kaudu. Valikus on kolm kasutusperioodi: üks kuu, üks aasta või tähtajatu.

Jõuülekanne: võimas, ent vähesaastav

Uuenenud preemium-klassi linnamaastur tuleb Euroopas müügile versioonina Audi Q5 40 TDI (kombineeritud kütusekulu 5,4-5,3* l/100 km, CO2 emissioon 143-139* g/km). Võimsa kaheliitrise ning nelja silindriga diiselmootori võimsus on 150 kW ja pöördemoment 400 Nm. Alumiiniumkarter kaalub umbes 20 kg vähem kui eelmisel mootoril ning väntvõll on umbes 2,5 kg kergem.

Poolhübriidsüsteem (MHEV) aitab kaasa madala kütusekulu saavutamisele. Rihma abil töötav startergeneraator toidab auto 12-voldist elektrisüsteemi, millesse kuulub lisaks liitium-ioon aku. BSG salvestab pidurdamisenergia akusse. MHEV-süsteem võimaldab Audi Q5-l sõita väljalülitatud mootoriga ja tagab start-stopp-režiimi toimivuse kiirustel alla 22 km/h. Kokkuvõttes annab see tulemuseks kütuse kokkuhoiu umbes 0,3 l/100 km. Audi Q5 40 TDI (kombineeritud kütusekulu 5,4-5,3* l/100 km ja CO2 emissioon 143-139* g/km) kiirendab nullist sajani 7,6 sekundiga ja auto tippkiirus on 222 km/h.

Audi Q5 40 TDI (kombineeritud kütusekulu 5,4-5,3* l/100 km ja CO2 emissioon 143-139* g/km) mootori jõu kannab quattro nelikveole üle ultratehnoloogiaga seitsmekäiguline S tronic käigukast, mis aitab samuti kaasa ökonoomsusele. Tavaolukorras kannab see kogu jõu üle esiratastele. Kui vajalikuks muutub aga nelivedu, näiteks libedates tingimustes või dünaamilisel sõidul, ühendavad kaks sidurit jõuülekandega sekundi murdosa jooksul ka tagarattad – paljudes olukordades juhtub see ennetuslikult. Veojõu ja soorituse osas ei jäta süsteem midagi soovida.

Veermik: veelgi mugavam ja agiilsem

Nii sportliku kui mugavana on hästi tasakaalus veermik Audi Q5 suur trump. Multilink vedrustus ees ja taga on äärmiselt kerge ja ei paranda seega ainult juhitavust, vaid ka ökonoomsust. Lisavarustusena on Q5 jaoks saadaval Audi dynamic steering, mis varieerib rooli tundlikkust kuni 100% vastavalt auto kiirusele ja roolinurgale.

Q5 kliendid saavad valida viie seadistusvaliku vahel. Sportvedrustus pakub alternatiivi standardvedrustusele. Saadaval on ka terasvedrudega standardvedrustus koos juhitavate amortisaatoritega, mis pakub laialdast valikut mugava ja dünaamilise sõidu vahel. Lisaks juhitavatele amortisaatoritele suudab reguleeritav õhkvedrustus varieerida kliirensit viiel astmel, muutes selle Q5-le erakordselt hästi sobivaks.

Audi drive select juhtimissüsteem, mis mõjutab mitmete tehniliste komponentide seadistusi, kuulub standardvarustusse. Juht saab valida kuni seitsme profiili vahel, sealhulgas off-road ja all-road profiil (õhkvedrustusega). Nõlvalt laskumise abi pakub toetust järskudel laskumistel. Audi Q5 standardvarustuses on 17-tollised valuveljed, advanced line’i ja S-line’i mudelid on varustatud 18-tolliste velgedega ning Audi ja Audi Sport pakuvad ka 19-, 20- ja 21-tolliseid velgi.

Juhiabisüsteemid: teerajaja ohutuses ja mugavuses

Uuenenud Q5-l on lai valik juhiabisüsteeme. Audi pre sense city süsteem on standardvarustuses ja aitab ära hoida või leevendada teiste liiklejatega kokkupõrkeid. Lisavarustuse ristimikuabi-, kokkupõrke vältimise abi ja sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem aitavad samuti kaasa üldisele ohutusele. Adaptiivne püsikiirusehoidja vabastab juhi pikkadeks perioodideks vajadusest ise kiirendada, pidurdada ja sõidurida hoida ning ennetav ökonoomsusabi toetab ennetuslikku sõidustiili ja vähendab kütusekulu.

Lansseerimine: sügis 2020

Audi Q5-t toodetakse Mehhiko San José Chiapa tehases ja see saabub rahvusvahelisele turule 2020. aasta sügisel.

Nimetatud mudelite kütusekulu:

*Informatsioon kütusekulu ja CO2 emissiooni ning ökonoomsusklasside kohta sõltub kasutatud rehvidest ja valuvelgedest.

Audi Q5 40 TDI:

Kombineeritud kütusekulu 5,4-5,3 l/100 km
Kombineeritud CO2 emissioon 143-139 g/km