audi_q8_1.jpg

Q perekonna uus nägu: Audi Q8

• Väljendusrikas disain koos uue Singleframe iluvõre ja algupärase Audi quattro tunnusjoontega
• Rikkalik, elegantne interjöör, puutetundlik ja kõrgtehnoloogiline navigatsioonisüsteem
• Nelikroolimine ja quattro nelikvedu sportlikuks juhtimiseks ja parimaks haarduvuseks

Audi Q8 ühendab neljaukselise luksuskupee elegantsi suure maasturi praktilise mitmekülgsusega. Rikkalikult varustatud, kõikehõlmavalt ühendatud ja piisavalt vastupidav ka maastikul sõitmiseks – Audi Q8 on kindel kaaslane nii tööl kui vabal ajal. Audi Q8 tuleb Euroopas müügile 2018. aasta kolmandas kvartalis.

q8_7.jpg

Mitmekülgne, sportlik, elegantne

Audi Q8 kiirgab sportlikku dünaamikat ja eksklusiivset prestiiži enam kui ükski teine nelja rõnga kaubamärgi SUV. Olles 4,99 meetrit pikk, 2,00 meetrit lai ja 1,71 meetrit kõrge, on see kupeemaastur laiem, lühem ja madalam kui tema Q7 sõsarmudel. Ligi 3-meetrise teljevahega pakub ta ruumikat interjööri, millega ületab oma otseseid konkurente olulisimate mõõtude osas, k.a siseruumi pikkus ja kõrgus. Uuel mudelil on kolmekohaline tagaiste, mida saab vastavalt oma soovile pikisuunaliselt liigutada. Kui seljatoed on alla klapitud, mahutab elektrilise tagaluugiga pagasiruum kuni 1755 liitrit.

Q perekonna uus olemus: välisdisain

Oma imposantse kaheksanurkse disainiga Singleframe iluvõrega on Audi Q8 Q perekonna uus nägu. Püstine jõuline radiaatorivõre koos ettepoole suunatud spoileriga ning suured, hästi reljeefsed õhukanalid rõhutavad Q8 enesekindlat ilmet. Elegantselt kaldus katusejoon lõpeb õrnalt kaldes D-piilaritega ning puhkab vastu quattro mullidega rattakoopaid, mis on koduks ligi 22-tollistele ratastele. Terve rida detaile vihjavad algupärasele Audi quattrole. Tugevad kontuurid ja musklis pinnad annavad edasi võimu ja täiuslikkuse tunnet ning püsiva nelikveo erilist dünaamikat.
Spoiler, rattakoobaste laiendid, ukseliistud ja difuusor on kontrastsetes värvides, et veelgi rõhutada Q8 offroad välimust.
Standardvarustusse kuuluvad LED esilaternad, lisavarustusena on saadaval ka HD Matrix LED tehnoloogiaga laternad. Nii päevasõidutulede kui ka tagatulede kolmemõõtmelisel signatuuril on digitaalne olemus. Kitsas ja kerge iluriba ühendab tuled tagaosas omavahel ning nii nagu ka esimesel Audi quattrol, on selle riba all eraldi must liist. Q8 omanikud saavad kasutada oma nutitelefonis olevat myAudi rakendust erinevate valgusfunktsioonide aktiveerimiseks ja nende kogemiseks väljaspool autot.
audi_q8_3.gif

Sportlik sõidukogemus: vedrustus ja ajam

Audi on quattro ja quattro on Audi – loomulikult kehtib see eriti Q8 puhul, mis on kaubamärgi tippmaastur. Standardvarustusse kuulub 100% mehaaniline keskdiferentsiaal, mis kannab jõu esisillale ja tagasillale vahekorras 40:60. Kui vaja, kannab see suurema osa jõust enim haaret vajavale sillale. 254-millimeetri kõrgune kliirens, lühike tagaülend ja mäest laskumise kontrollsüsteem tähendavad lisaks seda, et Audi Q8 võib jätkata sõitu isegi kattega tee lõppemisel. Audi pakub lisavarustusena elektrooniliselt seadistavat õhkvedrustust „Adaptive air suspension“, ning seda sport või comfort seadistuses. See kohandab sõidukõrgust sõltuvalt sõiduolukorrast või juhi eelistustest kuni 90 millimeetrit.

Lisaks standardvarustuses olevale progresseeruva ülekandega roolimisele, kus rooli ülekandesuhe muutub rooli keeramisel järjest otsesemaks, pakub Audi lisavarustusena ka nelikroolimist. See võimaldab tagarattaid pöörata kuni 5 kraadi – madalatel kiirustel roolimise lihtsustamiseks vastupidiselt ja suurematel kiirustel parema stabiilsuse saavutamiseks pööramise suunas.
Kõik mootorid on tänu uuele madalpingelisele hübriidtehnoloogiale (MHEV – mild hybrid technology) eriti tõhusad. 48-voldine elektrisüsteem sisaldab kahte olulist moodulit – liitium-ioonakut ja rihmülekandega starter-generaatorit. Pidurdamise ajal võib see koguda kuni 12 kW energiat ja juhtida selle tagasi akusse. MHEV tehnoloogia võimaldab pikalt sõita väljalülitatud mootoriga ja mootori start-stop vahemikku kiirusel alla 22 km/h.
1920x1080_MTC_framed_AQ8_181012.jpg

Selgus on uus premium: interjöör

Lihtsalt mõistetavad sümbolid esindavad Audi digitaalset täpsust ja arhitektuuri ning toimingute integreerimise kõrget taset. Keskne element on tipptasemel MMI "touch response" puutetundlik ekraan. Välja lülitatuna sulandub selle must paneel peaaegu täielikult suurde, musta pinda. Kõik elemendid on üksteisega loogilises järjekorras, alates lihtsast õhuavade ribast kuni laia konsoolini kesktunnelil, kus asub tiptronic käigukasti hoob. Pimedas järgib lisavarustuses olev kontuurvalgus interjööri disainijooni ja pakub taustavalgust kolmemõõtmelisele quattro logole kindalaeka kohal – üks näide Audi armastusest detailide vastu. Lisavarustuses sisalduvad massaažifunktsiooniga ja ventileeritavad kontuuristmed, automaatne neljatsooniline kliimaseade ja õhukvaliteedi pakett veelgi elegantsema keskkonna loomiseks.
audi_q8.gif

Tundlik ja sisutihe: juhtseadmed ja ekraanid

Uue Audi Q8 puutetundliku juhtkontseptsiooniga „MMI touch response“ pääseb pea igale funktsioonile juurde kahe suure ekraani kaudu. Ülemist, 10,1-tollist ekraani kasutatakse teabe-, meelelahutuse- ja navigatsioonisüsteemide juhtimiseks Selle all olevat 8,6-tollist ekraani saab juht kasutada kliima ja õhukonditsioneeri juhtimiseks, mugavusfunktsioonide kasutamiseks ja tekstisisestuseks. Viimati nimetatu puhul saab asetada oma käe mugavalt ja ergonoomiliselt käigukangi hoovale.
Kasutamine on kiire ja lihtne. Tunnetatav ja akustiline klõpsatus saadab kinnituse, kui sõrm funktsiooni aktiveerib. Lisaks kõigele sellele muudab loomuliku kõnega hääljuhtimine Audi Q8 intelligentseks vestluspartneriks. Juht saab oma käsklused sõnastada vabalt - hääljuhtimine võib näiteks aru saada lausest „Ma olen näljane“ („I am hungry“) ning vastusena soovitada lähedalasuvaid restorane.
Kõik juhtseadmed on nähtaval Audi Q8 täisdigitaalsel virtuaalsel näidikute paneelil (Audi Virtual Cockpit). Seda kõrgresolutsiooniga 12,3-tollist ekraani saab multifunktsionaalse rooli kaudu lülitada kahe erineva vaate vahel. Lisavarustusse kuuluv plus versioon sisaldab kolmandat, sportlikku vaadet. Samuti kuvab head-up display olulise informatsiooni tuuleklaasile, sh üksikasjalikud juhtnöörid navigeerimiseks.
audi_q8_5.gif
audi_q8_4.gif

Tark võrgustik: „Audi connect“ süsteem ja juhiabisüsteemid

Saksa turul kuulub Audi Q8 standardvarustusse tippklassi teabe- ja meelelahutussüsteem MMI „Navigatsioon Plus“. See sisaldab „Audi connect“ andmeedastusmoodulit koos LTE Advanced standardi ja MMI navigatsioonisüsteemi ning WiFi pääsupunktiga. Navigatsioonisüsteem tunneb ära juhi eelistused, mis põhinevad eelnevatel sõitudel ning oskab seetõttu anda intelligentseid soovitusi. „Audi connect“ võrguteenused lisavad marsruudi planeerimise protsessi ennustatavaid tunnuseid. Seega saavad kaks Car-to-X teenust infot liiklusmärkide ja hädaohtude kohta ülejäänud Audi autopargilt. Lisavarustuses olev „Audi connect“ võti võimaldab juhil sõidukit lukustada/avada ja mootorit käivitada ühilduva Android nutitelefoni abil. Üksikkasutajate profiilid lubavad säilitada kuni 400 eelistatud seadistust mitmele juhile. Oma myAudi rakendusega saavad juhid samuti edastada navigatsioonisüsteemi kindlaid sihtkohti, voogedastada muusikat või nutitelefoni kalendri MMI-sse üle kanda.
Audi Q8-l on tipptasemel audiokvaliteet ja ühenduvus tänu Audi phone box-le ja 4G-tehnoloogiale. Sama kehtib ka Bang & Olufseni täiustatud helisüsteemi puhul, mis annab edasi vaimustavat 3D heli koos kõrgusteabega kõigile viiele istmele. Muusika rullub lahti täpselt sellisena, nagu ta kontserdisaalis lindistati.
audi_q8.jpg
Autot parkides, linnasõidul või pikkadel reisidel – Audi Q8 abistab oma juhti paljudes olukordades. Pakutavate süsteemide seas on adaptiivne püsikiirusehoidja, efektiivsusabi, ristmikuassistent, reavahetuse hoiatus, äärekivi-hoiatus ja 360-kraadised kaamerad. Üks peauudis on kaugjuhitav garaažipiloot, mis on saadaval alates 2019. aasta algusest. Juhi kontrolli all juhib see Q8 iseseisvalt garaaži ja sealt tagasi välja. Juht tuleb eelnevalt autost välja ja aktiveerib protsessi oma nutitelefonis oleva myAudi rakenduse abil. (Kaugjuhitav) parkimispiloot pakub samal tasemel mugavust. Kõikide nende funktsioonide taga on keskne juhiabisüsteemi juhtplokk. See loob vahetpidamatult ümbruskonnast diferentseeritud mudeli ja kasutab seda abisüsteemide juhtimiseks. Vajaminevad andmed saadakse – sõltuvalt lisavarustusest – kuni viielt radarandurilt, kuuelt kaameralt, kaheteistkümnelt ultraheliandurilt ja laserskannerilt.

Audi Q8 saabub Euroopa müügisalongidesse 2018. aasta juulis.
audi_q8_2.gif