Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

„Entusiasm auto kui kultuurinähtuse suhtes pole vähenenud“
Audi Estonia Audi Sport
„Entusiasm auto kui kultuurinähtuse suhtes pole vähenenud“

„Entusiasm auto kui kultuurinähtuse suhtes pole vähenenud“

2019. aastal taaselustas Ferdinand Porsche jäävõidusõidu – tunnustatud võiduajamise, millel on rikkalik ajalugu ja paljulubav tulevik, nagu ta seda selgitab Audi e-tron Story’is.

Autor: Patrick Morda – Foto: Patrick Runte Lugemise aeg: 5 minutit Lugemise aeg: 6 minutit

Audi e-tron GTAudi e-tron GT

„Minu arust on see üks ilusamaid teid Euroopas,” ütleb Ferdinand „Ferdi” Porsche, juhtides kurvilisel Grossglockneri alpiteel erimudelit Audi RS e-tron GT ice race edition. See tee avati 1935. aastal ning see viib 2500 meetri kõrgusele. Täna on see teelõik insenerivõimete monument ning turistimagnet. Ühtlasi toimis see aastakümneid autotööstuse lakmuspaberina. „Kui teie uus prototüüp suudab siia üles sõita, siis olete arendustöös mõndagi õigesti teinud,” selgitab Ferdi. Kohe pärast teelõigu kõrgeimast punktist läbisõitu lisab ta: „Parim on see, et kui sõidad EV-ga, siis mäest laskudes laeb aku end ise.”

Audi RS e-tron GT läbis kõik vajalikud testid juba mõnda aega tagasi, sellegipoolest on tegu Ferdi Porsche jaoks erilise teekonnaga. Nüüd on täiselektrilisest gran turismo’st olemas eksklusiivne, piiratud tiraažiga „ice race edition”, mis pühendati Audi tihedale seosele jäävõidusõiduga. Tegu on ajaloolise motospordivõistlusega, mida peetakse Zelli järvel alpitee põhjapoolses otsas. „Mulle meeldib hõbedase, valge ja lilla kombinatsioon, nii sees- kui ka väljaspool, eriti see, kuidas värvid rõhutavad auto teatud osasid.” Kui Audi esitles seda ideeautona eelmisel jäävõidusõidul, siis pargiti see ajaloolise Audi Sport quattro kõrvale, millel oli sama värvilahendus. „See oli fantastiline. Minu arust on oluline näidata läbi progressi auto ajaloolist põlvnemisahelat.”


Ferdi PorscheFerdi Porsche
Audi e-tron GTAudi e-tron GT

Minu arust on oluline näidata läbi progressi auto ajaloolist põlvnemisahelat.

Ferdinand Porsche

Audi e-tron GT interjöörAudi e-tron GT interjöör

Ajavahemikus 1937 – 1973 peeti võidusõitu pika nime all „Zell am See International Motorcycle and Automobile Ice Race” ning see tõmbas ligi rohkelt pealtvaatajaid, olles samas ka rahvusvahelise võidusõidueliidi jaoks oluline sotsiaalne sündmus. See suurepärane nähtus langes umbes 45 aastaks varjusurma. „Ma ise ei teadnudki sellest eriti kuni hetkeni, mil mu isa ostis piikrehvidega auto.“ Ferdi Porsche sattus sellest vaimustusse ning võttis 2019. aastal – 25 aasta vanuselt – koos ülikoolikaaslasega selle sündmuse uuesti korraldada. Tänaseks on talvefestival kalendri püsisündmus nii Audi enda kui ka tuhandete fännide jaoks. „Kord tuli üks külastaja kogunisti Uus-Meremaalt. Oleme vägagi avatud ka teistele automarkidele ja uutele tehnoloogiatele, ning soovime seeläbi ehitada sildu mineviku ja tuleviku vahel.” Entusiasm auto kui kultuurinähtuse vastu pole vähenenud, ütleb ta.

E-mobiilsus on jäävõidusõidu lahutamatu osa. E-suusatamine, kus sõiduk veab suusatajat enda taga, on Porsche sõnul kõige suurema konkurentsiga ala. Kõik võistkonnad võistlevad samasuguse elektriautoga, mis paneb proovile eelkõige võistlejate endi oskused – nii rooli taga kui ka suuskadel.

Täna paneb see mind muhelema.

Ferdinand Porsche

Ferdi Porsche hindab kõrgelt elektriautode nagu Audi RS e-tron GT muljetavaldavat sõidukogemust. Ta leiab, et inimeste armastusest autode vastu oleks abi muutmaks personaalset mobiilsust jätkusuutlikumaks ja tulevikusõbralikumaks.


Kolm küsimust Ferdinand Porschele e-mobiilsuse kohta


01. Milline oli sinu esimene kogemus e-mobiilsusega?

Täna paneb see mind muhelema, kui meenutan, kui närviline ma alguses olin. Ma kippusin endalt kogu aeg küsima „Kas ma leian laadimispunkti?“, „Kas laadimiskaabliga on kõik korras?“ Täna saan tõdeda, et kõik need mured olid täiesti alusetud.

02. Ja kuidas on seis täna?

Ma elan Viinis ja ausalt öelda kasutan linnas autot väga harva. Enamasti jalutan või sõidan jalgrattaga. Pikematel distantsidel meeldib mulle elektriauto. Naudin selle rahu ja vaikust, see aitab lõõgastuda.

03. Mida sinu arvates tulevik toob?

Personaalne mobiilsus jääb endiselt oluliseks. Ja armastus autode vastu, mida me üritame elus hoida sündmustega nagu jäävõidusõit, aitab sillutada teed jätkusuutlikuma mobiilsuse suunas.

Audi e-tron GT laadimineAudi e-tron GT laadimine
Audi e-tron GT iceraceAudi e-tron GT icerace

Ferdi Porsche on ehituskunstis kogenud. Jäävõidusõidu korraldamise kõrvalt on ta lõpetamas arhitektuurieriala. „Arhitektuur muudab kohti, see mõjutab inimeste tundeid,” ütleb ta. Pärast esimest festivalil murdis ta pead, kuidas jäävõidusõidule ka suvekuudel sisu anda. „Meil oli vaja lihtsalt asukohta, kus toimetada.” Siis tuligi müüki Mankei: chalet alpitee tipus, kust tema vanaisa mööda sõitis ja millega Ferdil on palju isiklikke sidemeid. Korraga sattuski kõik õigesti kokku: ta ostis chalet’ ja lõi just sellise tegevuskoha, nagu tema hinnangul oli vaja. „Soovisime säilitada chalet’ ajalugu, samas edasi arendades selle asukohta.”


Ja nagu festivalilegi, on kõik sinna teretulnud. Pole vahet, kas saabute jala või jalgrattaga, klassikalise auto või EV-ga. See on koht, kus kohata inimesi – võibolla juhuslikult, võibolla lähtuvalt ühisest huvist autode või jäävõidusõidu vastu – ja jagada lugusid hea tassi kohvi kõrvale. Kui autojuhid peavad bensiinijaama chalet’ läheduses tulutult otsima, siis elektriautode laadimispunkte jagub seal rohkelt. Tervele alpiteele on viimastel aastatel loodud korralik laadimistaristu – sealhulgas ka Mankei parklas. Need loodi sinna osaliselt Ferdi Porsche eestvõttel, nagu ta selgitab oma Audi RS e-tron GT ice race edition’iga ühe laadija juurde sõites. Mõned matkajad peatuvad põgusalt vaatamaks silmatorkavat Audit. Ja kuni auto akud laevad, istub Ferdi Porsche chalet’ terrassil ja naudib head kohvi – ja vaadet, kust paistab tõenäoliselt Euroopa ilusaim tee.


Audi RS e-tron GT ice race editionAudi RS e-tron GT ice race edition
 
Audi e-tron GT

Täpselt doseeritud

Tänu Floret Silver Metallic-värvi kerele, mustale süsinikplastist katusele ja silmatorkavale kiletusele kehastab Audi RS e-tron GT ice race edition mägede võlu ja pakub uuel tasemel personaliseerimist. Vaata täpsemalt, milliseid võimalusi pakub Audi exclusive mudelile Audi RS e-tron GT ja teistele mudelitele.