2019. aastal taaselustas Ferdinand Porsche jäävõidusõidu – tunnustatud võiduajamise, millel on rikkalik ajalugu ja paljulubav tulevik, nagu ta seda selgitab Audi e-tron Story’is.
Audi e-tron Story’des jagavad autojuhid aspekte, mis neile e-mobiilsuses meeldib. See lugu on Ferdinand „Ferdi” Porschest ja tema seotusest uue Audi RS e-tron GT ice race edition’iga – eksklusiivse erimudeliga, mida toodetakse vaid 99 tükki.
Audi e-tron Story’des jagavad autojuhid aspekte, mis neile e-mobiilsuses meeldib. See lugu on Ferdinand „Ferdi” Porschest ja tema seotusest uue Audi RS e-tron GT ice race edition’iga – eksklusiivse erimudeliga, mida toodetakse vaid 99 tükki.
„Minu arust on see üks ilusamaid teid Euroopas,” ütleb Ferdinand „Ferdi” Porsche, juhtides kurvilisel Grossglockneri alpiteel erimudelit Audi RS e-tron GT ice race edition. See tee avati 1935. aastal ning see viib 2500 meetri kõrgusele. Täna on see teelõik insenerivõimete monument ning turistimagnet. Ühtlasi toimis see aastakümneid autotööstuse lakmuspaberina. „Kui teie uus prototüüp suudab siia üles sõita, siis olete arendustöös mõndagi õigesti teinud,” selgitab Ferdi. Kohe pärast teelõigu kõrgeimast punktist läbisõitu lisab ta: „Parim on see, et kui sõidad EV-ga, siis mäest laskudes laeb aku end ise.”
Audi RS e-tron GT läbis kõik vajalikud testid juba mõnda aega tagasi, sellegipoolest on tegu Ferdi Porsche jaoks erilise teekonnaga. Nüüd on täiselektrilisest gran turismo’st olemas eksklusiivne, piiratud tiraažiga „ice race edition”, mis pühendati Audi tihedale seosele jäävõidusõiduga. Tegu on ajaloolise motospordivõistlusega, mida peetakse Zelli järvel alpitee põhjapoolses otsas. „Mulle meeldib hõbedase, valge ja lilla kombinatsioon, nii sees- kui ka väljaspool, eriti see, kuidas värvid rõhutavad auto teatud osasid.” Kui Audi esitles seda ideeautona eelmisel jäävõidusõidul, siis pargiti see ajaloolise Audi Sport quattro kõrvale, millel oli sama värvilahendus. „See oli fantastiline. Minu arust on oluline näidata läbi progressi auto ajaloolist põlvnemisahelat.”
Ferdi Porsche on Viinis tegutsev arhitekt. Tema ja tema agentuur F.A.T. International peavad Grossglockner’il Mankei Chalet’d ja korraldavad jäävõidusõitu.
Ferdi Porsche usub siiralt, et autod on tänagi kultuuriliselt tähtsad, just nagu varemgi. Eriti meeldib talle elektriautode nagu Audi RS e-tron GT ice race edition juures nende täpne juhitavus ning vaikne veeremine mööda teed.
Ferdi Porsche on Viinis tegutsev arhitekt. Tema ja tema agentuur F.A.T. International peavad Grossglockner’il Mankei Chalet’d ja korraldavad jäävõidusõitu.
Ferdi Porsche usub siiralt, et autod on tänagi kultuuriliselt tähtsad, just nagu varemgi. Eriti meeldib talle elektriautode nagu Audi RS e-tron GT ice race edition juures nende täpne juhitavus ning vaikne veeremine mööda teed.
Ferdinand Porsche
Audit inspireeris erimudelit välja tooma just jäävõidusõit ning ümbritseva maastiku värvid ja topograafia. Lumised toonid domineerivad sõiduki välimuses jätkudes ka sisemuses istmete pealispinnal ja hõbedastel külgpaneelidel.
Audit inspireeris erimudelit välja tooma just jäävõidusõit ning ümbritseva maastiku värvid ja topograafia. Lumised toonid domineerivad sõiduki välimuses jätkudes ka sisemuses istmete pealispinnal ja hõbedastel külgpaneelidel.
Ajavahemikus 1937 – 1973 peeti võidusõitu pika nime all „Zell am See International Motorcycle and Automobile Ice Race” ning see tõmbas ligi rohkelt pealtvaatajaid, olles samas ka rahvusvahelise võidusõidueliidi jaoks oluline sotsiaalne sündmus. See suurepärane nähtus langes umbes 45 aastaks varjusurma. „Ma ise ei teadnudki sellest eriti kuni hetkeni, mil mu isa ostis piikrehvidega auto.“ Ferdi Porsche sattus sellest vaimustusse ning võttis 2019. aastal – 25 aasta vanuselt – koos ülikoolikaaslasega selle sündmuse uuesti korraldada. Tänaseks on talvefestival kalendri püsisündmus nii Audi enda kui ka tuhandete fännide jaoks. „Kord tuli üks külastaja kogunisti Uus-Meremaalt. Oleme vägagi avatud ka teistele automarkidele ja uutele tehnoloogiatele, ning soovime seeläbi ehitada sildu mineviku ja tuleviku vahel.” Entusiasm auto kui kultuurinähtuse vastu pole vähenenud, ütleb ta.
E-mobiilsus on jäävõidusõidu lahutamatu osa. E-suusatamine, kus sõiduk veab suusatajat enda taga, on Porsche sõnul kõige suurema konkurentsiga ala. Kõik võistkonnad võistlevad samasuguse elektriautoga, mis paneb proovile eelkõige võistlejate endi oskused – nii rooli taga kui ka suuskadel.
Ferdinand Porsche
Ferdi Porsche hindab kõrgelt elektriautode nagu Audi RS e-tron GT muljetavaldavat sõidukogemust. Ta leiab, et inimeste armastusest autode vastu oleks abi muutmaks personaalset mobiilsust jätkusuutlikumaks ja tulevikusõbralikumaks.
Kolm küsimust Ferdinand Porschele e-mobiilsuse kohta
01. Milline oli sinu esimene kogemus e-mobiilsusega?
Täna paneb see mind muhelema, kui meenutan, kui närviline ma alguses olin. Ma kippusin endalt kogu aeg küsima „Kas ma leian laadimispunkti?“, „Kas laadimiskaabliga on kõik korras?“ Täna saan tõdeda, et kõik need mured olid täiesti alusetud.
02. Ja kuidas on seis täna?
Ma elan Viinis ja ausalt öelda kasutan linnas autot väga harva. Enamasti jalutan või sõidan jalgrattaga. Pikematel distantsidel meeldib mulle elektriauto. Naudin selle rahu ja vaikust, see aitab lõõgastuda.
03. Mida sinu arvates tulevik toob?
Personaalne mobiilsus jääb endiselt oluliseks. Ja armastus autode vastu, mida me üritame elus hoida sündmustega nagu jäävõidusõit, aitab sillutada teed jätkusuutlikuma mobiilsuse suunas.
Mankei Chalet on koht inimestega kohtumiseks – vahet pole, kas saabudes jala või jalgrattaga, klassikalise auto või EV-ga. Hulk EV-de laadimispunkte asub kohe chalet’ vastas.
Ferdi Porsche lasi ajaloolise Mankei Chalet täielikult (kuid vastutustundlikult) renoveerida. Maist oktoobrini pakub see külastajatele kohta, kus lõõgastuda, nautida head kohvi ja häid vestlusi.
Mankei Chalet on koht inimestega kohtumiseks – vahet pole, kas saabudes jala või jalgrattaga, klassikalise auto või EV-ga. Hulk EV-de laadimispunkte asub kohe chalet’ vastas.
Ferdi Porsche lasi ajaloolise Mankei Chalet täielikult (kuid vastutustundlikult) renoveerida. Maist oktoobrini pakub see külastajatele kohta, kus lõõgastuda, nautida head kohvi ja häid vestlusi.
Ferdi Porsche on ehituskunstis kogenud. Jäävõidusõidu korraldamise kõrvalt on ta lõpetamas arhitektuurieriala. „Arhitektuur muudab kohti, see mõjutab inimeste tundeid,” ütleb ta. Pärast esimest festivalil murdis ta pead, kuidas jäävõidusõidule ka suvekuudel sisu anda. „Meil oli vaja lihtsalt asukohta, kus toimetada.” Siis tuligi müüki Mankei: chalet alpitee tipus, kust tema vanaisa mööda sõitis ja millega Ferdil on palju isiklikke sidemeid. Korraga sattuski kõik õigesti kokku: ta ostis chalet’ ja lõi just sellise tegevuskoha, nagu tema hinnangul oli vaja. „Soovisime säilitada chalet’ ajalugu, samas edasi arendades selle asukohta.”
Ja nagu festivalilegi, on kõik sinna teretulnud. Pole vahet, kas saabute jala või jalgrattaga, klassikalise auto või EV-ga. See on koht, kus kohata inimesi – võibolla juhuslikult, võibolla lähtuvalt ühisest huvist autode või jäävõidusõidu vastu – ja jagada lugusid hea tassi kohvi kõrvale. Kui autojuhid peavad bensiinijaama chalet’ läheduses tulutult otsima, siis elektriautode laadimispunkte jagub seal rohkelt. Tervele alpiteele on viimastel aastatel loodud korralik laadimistaristu – sealhulgas ka Mankei parklas. Need loodi sinna osaliselt Ferdi Porsche eestvõttel, nagu ta selgitab oma Audi RS e-tron GT ice race edition’iga ühe laadija juurde sõites. Mõned matkajad peatuvad põgusalt vaatamaks silmatorkavat Audit. Ja kuni auto akud laevad, istub Ferdi Porsche chalet’ terrassil ja naudib head kohvi – ja vaadet, kust paistab tõenäoliselt Euroopa ilusaim tee.
Nagu tõeline gran turismo on Audi RS e-tron GT ice race edition Grossglockner’il omas elemendis. Ferdinand Porsche hinnangul on alpitee üks ilusamaid teid terves Euroopas.
Nagu tõeline gran turismo on Audi RS e-tron GT ice race edition Grossglockner’il omas elemendis. Ferdinand Porsche hinnangul on alpitee üks ilusamaid teid terves Euroopas.