Elektriauto
võimekuse aluseks nii sõites kui ka laadides on akude keerukas
termokontrollsüsteem. See tagab, et Audi Q8 e-tron aku saavutab kiiresti oma
optimaalse toimimistemperatuuri vahemikus 25 - 35 kraadi Celsiust ja püsib
selles temperatuurivahemikus kogu sõidu ajal – nii külmadel talvepäevadel kui
ka kiirteesõidul kuumal suvepäeval.
Et liitiumioonaku
saavutaks maksimumvõimsuse pikemal ajaperioodil ka kõrgema välistemperatuuri ja
sportliku sõidustiili korral, siis hoitakse seda ideaaltemperatuuril
vedelikjahutuse abil.
Intelligentne
termokontroll koosneb neljast vooluringist, mis on ühenduses vastavalt
hetkeolukorrale ja sõidusituatsioonile. See kontrollib pidevalt süsteemi
tähtsate komponentide temperatuuri: jahutab elektrimootoreid, sh nende
rootoreid, elektroonikat ja laadijat. Täiendavalt reguleerib Audi Q8 e-tron’i
termokontrollsüsteem temperatuuri sõiduki sisemuses ja kõrgepingeakus.
Jahutussüsteem on
akupakist eraldi ja koosneb lamedatest alumiiniumtorukestest, mis on jagatud
gruppidesse. Soojusvahetus akuelementide ja nende all asuva jahutussüsteemi
vahel toimub hea soojusjuhtivusega spetsiaalkihi kaudu. Stabiilsuse tagab
kummimatt, mis on pressitud iga akumooduli alla ja edastab liigse kuumuse
ühtlaselt akukorpuse kaudu jahutusvedelikuni.
22 liitrit jahutusvedelikku ringleb Audi Q8 e-tron’i
aku umbes 40 meetri pikkuses jahutustorustikus. Auto standardvarustusse kuulub
soojuspump, mis kasutab elektrimootorite tekitatavat jääkkuumust sõitjateruumi
soojendamiseks; sedasi saab rakendada kuni 3 kW energiat, mis muidu läheks
raisku. Soojuspump aitab seeläbi säästa sõiduulatuseks kuluvat energiat.