Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

Nutikas termokontroll kiire laadimise nimel
Audi Estonia Tehnoloogia
Nutikas termokontroll kiire laadimise nimel

Nutikas termokontroll kiire laadimise nimel

Elektriauto tegelik laadimisaeg sõltub suures osas ideaalsest laadimisgraafikust. Jättes akukeemia kõrvale, saavutatakse see liitiumioonaku keeruka termokontrolliga.

Autor: AUDI AG - Foto: Matthias Ziegler - Illustratsioon: AUDI AG Lugemise aeg: 5 minutit

Energiakulu (keskmiselt¹) kWh/100 km: 27.0–23.5; CO₂ heitmed (keskmiselt¹) g/km: 0.
Kütuse/energiakulu ja CO₂ heitmeid puudutav info koos sõiduulatustega on toodud sõltuvalt valitud auto varustusest.
Sõiduki kohta on saadaval energiakulu ja heitmenäitajad üksnes vastavalt WLTP-mõõtemetoodikale ja mitte vastavalt NEDC-metoodikale.

Audi SQ8 Sportback e-tron in front of several charging stations.Audi SQ8 Sportback e-tron in front of several charging stations.

Pikk sõiduulatus on üks peamisi soove, mida kliendid elektriautolt nõuavad. Kuid vähemalt sama tähtis on ka järgmine küsimus, eriti pikale puhkusele või ärireisile minnes: kui kiiresti saab kõrgepingeakut laadida?

Teame kõik, et kiirendus ütleb konkreetse auto sõidukogemuse kohta palju rohkem kui selle võimalik tippkiirus. Samamoodi on kiireks laadimiseks laadimisgraafik olulisem kui maksimaalne laadimisvõimsus.

Audi Q8 e-tron paistab ses osas eriti hästi silma: tema laadimisgraafik on rivaalidega võrreldes unikaalne. Laadimisvõimsus püsib väga kõrgel isegi siis, kui aku on juba üle 80 protsendi täis ning laadimine jätkub suure võimsusega.

Uue Audi Q8 e-tron’i kõrgepingeaku töötab nominaalpingel 396 volti. Näiteks mudelil Audi SQ8 e-tron on aku mahtuvus 106 kWh (neto) või 114 kWh (bruto).

Suurem akumaht võimaldab suuremat laadimisvõimsust. Audi SQ8 e-tron saavutab kiirlaadijas CCS (Combined Charging System) suurimaks laadimisvõimsuseks kuni 170.

Laadimispeatuse kestel saab akud laadida 10-lt protsendilt 80-ni umbes 31 minutiga. Ja HPC-kiirlaadimisjaamas läheb Audi SQ8 e-tron’il vaid kümme minutit saavutamaks lisasõiduulatust 104 km. Vastavalt WLTP metoodikale toodud näitajad kehtivad nii Audi SQ8 e-tron SUV-le kui ka Sportback’ile.


Battery indicator of the Audi SQ 8 e-tron{ft_sq8-e-tron}	.Battery indicator of the Audi SQ 8 e-tron{ft_sq8-e-tron}	.
Fast charger inside the Audi SQ 8 e-tron{ft_sq8-e-tron}.Fast charger inside the Audi SQ 8 e-tron{ft_sq8-e-tron}.
Battery indicatorBattery indicator
Electric fast charging stationElectric fast charging station

Intelligentne termokontroll on eelduseks ka kiirele ja korduvale laadimisele kiirlaaduris. Seda põhjusel, et maksimaalse laadimisvõimsuse ja minimaalse laadimisaja saavutamiseks peab kõrgepingeaku olema ideaaltemperatuuril. Mudelitel Audi e-tron GT quattro ja Audi RS e-tron GT viiakse akutemperatuur vajadusel õigesse temperatuurivahemikku.

Saavutamaks õiget akutemperatuuri juba ennetavalt, on Audi e-tron GT quattro ja Audi RS e-tron GT aku termokontroll ühendatud navigatsioonisüsteemiga. Kui juht on valinud sihtkohaks mõne HPC-kiirlaaduri, siis alustatakse aku jahutamist juba teel olles, et laadimispistikusse jõudes võiks laadimine alata nii kiiresti kui võimalik. Seevastu talvel, kui aku on pärast sõitma hakkamist endiselt väga külm, soojendatakse seda enne kiirlaadimist.

Teisest küljest aitab jahutussärk akut nagunii jahutada, sest DC-kiirlaadimise käigus võib aku kuumeneda 50 kraadini. Laadimise ajal tekkiv soojus väljutatakse süsteemist jahutusvedeliku kaudu. Isegi kui auto seisab, tagavad avatud, juhitav õhuava ja aktiveeritud jahutusventilaator optimaalse õhuvoolu kondensaatorile.

Intelligentne termokontroll aitab ühtlasi kaasa aku pikaealisusele. Aku progressiivset vananemisprotsessi aitab pidurdada laadimisprotsessi vastav tarkvara. Tarkvara reguleerib laadimispinget ja -võimsust vastavalt aku vanusele ja selle jääkmahtuvusele, et akut laadimise käigus üle ei laetaks.


Charging curve of the Audi SQ8 e-tron{ft_sq8-e-tron}Charging curve of the Audi SQ8 e-tron{ft_sq8-e-tron}

Süsteemi väga kõrge pinge 800 volti mudelitel Audi e-tron GT quattro ja Audi RS e-tron GT võimaldab püsivalt suurt laadimisvõimsust ja lühendab laadimisaega. Alalisvooluga (DC) kiirlaaduris, näiteks Euroopa kiirlaadimisvõrgus Ionity saavutab Audi e-tron GT quattro suurimaks laadimisvõimsuseks kuni 270 kW. Ideaaltingimustes saab sedasi 100-kilomeetrise sõiduulatuse akusse juurde laadida vaid viie minuti jooksul; laadimine akutäituvuselt 5 - 80 protsenti võtab ideaaloludes vaid 22,5 minutit.

Nii lühikeste laadimispeatustega laete akut lühema ajaga kui kulub selle energia ärakasutamiseks sihtkohta sõidul.


Audi SQ8{ft_sq8-sportback-e-tron} driving past.Audi SQ8{ft_sq8-sportback-e-tron} driving past.