WLTP eelised.

Auto kütusekulu võib erineda tootja näitajatest. Seetõttu on Euroopa uue sõidutsükli (NEDC) abil saadud tulemuste usaldusväärsust alati kritiseeritud. See tuleneb asjaolust, et reaalne kütusekulu sõltub suuresti individuaalsest sõidukäitumisest ja auto varustusest. Näiteks sellest, kas autot kasutatakse peamiselt linnas, maateedel või maanteel. Nende erinevustega tegelemiseks on NEDC teoreetiline raamistik üle vaadatud, et peegeldada dünaamilisemat sõiduprofiili. Statistilistest uurimustest ja keskmiste kasutajaprofiilidest tulenevalt on selles profiilis rohkem kiirendamist ning kõrgem keskmine ja maksimumkiirus. Simuleeritud linna- ja maanteesõidu kombineerimise asemel testitakse autot nüüd neljas erinevas kiirusevahemikus.

Kõikidel pärast 1. septembrit 2017 lansseeritavatel uutel mudelitel peavad olema WLTP järgi mõõdetud heitgaaside- ja kütusekulunäitajad. See kehtib nii Euroopas kui paljudes teistes riikides üle maailma.