audi_e-tron.jpg

Audi esitleb esimest täiselektrilist mudelit

Audi esitles Genfi autonäitusel esmakordselt oma täiselektrilise mudeli prototüüpi. Sportlik linnamaastur ühendab luksusautole omase avaruse ja mugavuse igapäevasteks sõitudeks sobiva sõiduulatusega. Enne seeriatootmise algust testitakse kõikjal maailmas ja ekstreemsetes tingimustes umbes 250 arendusautot.

Audi e-troni prototüüp lubab heita pilgu selle margi esimesele täiselektrilisele mudelile. Maskeeringu all on peidus tippklassi linnamaastur, mis mahutab viis inimest ja rohkelt pagasit – ruumikus ja mugavus ei jää alla Audi tüüpilise luksusmudeli omale. Pikemaid sõite võimaldav sõiduulatus ja lai laadimisvõimaluste valik lubavad klientidel ilma kompromissile minemata ainult elektri jõul sõita. Audi e-troni prototüüpi saab kuni 150 kW-se laadimisvõimsusega kiirlaadimisjaamades laadida – linnamaastur on pikema reisi järgmiseks etapiks valmis vaid 30 minutiga.
Elektriline quattro-mudel lennutab nelikveo uude ajastusse ja tuleb esmaklassiliselt toime igasugusel pinnasel. Audi e-troni seeriamudel tuleb Euroopas müügile 2018. aasta lõpus.

“Audi paneb oma esimese täiselektrilise mudeliga paika ettevõtte tuleviku seisukohalt olulise verstaposti,” ütles AUDI AG juhatuse esimees Rupert Stadler. “Aastaks 2020 kuulub meie tootevalikusse kolm täiselektrilist mudelit, nende seas neljaukseline Gran Turismo (Audi e-tron Sportbacki ideeauto seeriaversioon) ja sportliku linnamaasturiga liituv kompaktklassi mudel. 2025. aastaks oleme lansseerinud üle 20 elektri- ja pistikhübriidauto – kõikides segmentides ja kõikide kontseptsioonidega,” selgitab Audi tegevjuht.

Audi e-troni prototüüp ei kanna tavalist prototüüpautode maskeeringut, vaid illustreerib oma elektrivarustust spetsiaalselt kujundatud kilega. Maskeeritud e-troni tähistus laiub üle terve külje ja näib, nagu oleks see sõna ka ise voolu all. Tagaluugil esitiiva kõrgusel asuv “e” on sõna otseses mõttes elektrifitseeriv. Kõrgepingevõrgustikku sümboliseerivad oranžid elemendid väljendavad Audi e-troni ideeauto täiselektrilisust – näiteks auto alaosa ümbritsevad vaheldumisi oranžid ja mustad jooned. Väljendusrikkad ukseläved koos värvikate detailidega näitavad,
kus asub auto aku ja seega ka energiakeskus.

Enne Audi esimese elektriauto lansseerimist käesoleva aasta lõpus katsetatakse sportlikku linnamaasturit neljal kontinendil toimuvate testsõitude käigus. Täiselektriline linnamaastur peab tõestama oma universaalseid võimeid ekstreemtingimustes toimuvates kompromissitutes praktilistes testides nii külmas Skandinaavias, kuumas Aafrikas, Aasia kõrgmäestikes ja Nürburgringi Nordschleifel, Hiina suurlinnade katkendlikus liikluses kui ka Ameerika kiirteedel. Audi testib eelseeria autosid klientide kasutustingimustes igasugustes kliimavöötmetes temperatuuridel vahemikus –20 kuni enam kui +50 Celsiuse skaalal. Lisaks testitakse erinevates maailma nurkades intensiivselt ka laadimistehnoloogiat, mis on akuga elektriautode turvalisuse seisukohalt väga oluline kriteerium. Individuaalseid
laadimisstandardeid testitakse testimiskeskustes ja avalikes kohtades, et valideerida erinevate laadimisvõimaluste täielikku valikut. Kokku testitakse veidi vähem kui 250 Audi e-troni prototüüpi. Testid hõlmavad üle viie miljoni kilomeetri, mis võrdub umbes 125-kordse maakera ümbermõõduga ja 85 000 sõidutunniga.