Projektsioone kasutades
saab siis terve interjööri kujundada selliselt, et pakkuda
sõitjatele kogemusi?
Bartos Scharmach:
Ideeautol Audi grandsphere² pole enam
traditsioonilist armatuurlauda. Autosse sisenedes pole näha ühtki
väljalülitatud ekraani – ühtki “surnud musta pinda” nagu me
neid kutsume. Kandilised ekraanid on väga piiritletud, sest need
dikteerivad meile kui disaineritele asukohad, kus kasutajaliidesed
saavad asuda. Samas annavad nad kasutajatele mõista, et nende
asukohas ja ainult nende asukohas saab toimuda auto ja inimese
vaheline kommunikatsioon. Projitseerides infot interjööri
sisepindadele – mis on antud juhul tehtud puidust – jätame
eelmainitud ekraanid täiesti kõrvale. Me projitseerime teavet
olemasolevatele sisepindadele ning sõltuvalt vajadusest saame pinda
suurendada või vähendada, mis andis võimaluse luua elav interjöör.
Ja kui projektorid välja lülitada, siis ei jää neist järele
ühtki tühja musta ekraani.
Xenia Sichwardt:
meie jaoks oli oluline piirideta disain ehk kasutajaliidesed, mille
suurus pole määratletud ja mis ei pea paiknema ühes kindlas
asukohas. Ilma nende piiranguteta saab infot kuvada kuhu iganes
meeldib, või täpsemalt öeldes, kuhu kasutajad seda soovivad. See
tähendabki antud kontekstis esmaklassilist reisimist – vastutulek
sõitjate soovidele.
Kuidas füüsilistest
materjalidest kasutajaliides luua?
Xenia Sichwardt:
alustasime küsimusest, mis juhtuks, kui autost kõik ekraanid
kaotada ja selle asemel kasutada nii palju looduslikke materjale,
näiteks puitu, kui võimalik. Kaks puutükki pole eales identsed,
mistõttu on nende kooslus paratamatult unikaalne. UI disainerina oli
lisaks väga põnev teada saada, kuidas ikkagi toimib info
projitseerimine looduslike materjalidega.
Milline kasutajaliides neist tekib? Arvestades, et klaaspinnaga
ekraanid on kõigile tuttavad, siis projitseerimine puitpindadele on
kahtlemata uudne. Oluline on meenutada sedagi, et inimestena oleme
looduslikele materjalidele vastuvõtlikud, sest loodusest
ümbritsetuna muutume me rahulikumaks.