Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

„Loome unikaalseid kogemusi”

„Loome unikaalseid kogemusi”

Digitaliseerimine laiendab ja rikastab liikuvuskogemust. Giorgio Delucchi, digitaalkogemuste ja –äri juht Audis keskendub koos oma tiimiga brändi digitaalse ökosüsteemi süsteemsele laiendamisele.

Autor: Patrick Morda – Foto: Maria Irl Lugemise aeg: 5 minutit

Giorgio Delucchi leaning against a handrail.

Hr Delucchi, kui te Audiga 2001. aastal liitusite, mida digitaliseerimine teie jaoks tähendas?
Tagasi vaadates saab tõdeda, et too aeg oligi algus ajastule, mida me praegu nimetame digiajastuks. Toona oli see rohkem siiski industriaalne teema, automatiseerimaks protsesse ja töövooge. Tõeliseks mängumuutjaks osutus iPhone’i turuletulek 2007: telefonside, mis oli telefoni mõte kuni tolle ajahetkeni, muutus hoobilt sekundaarseks ning äpid muutusid üha rohkem populaarseks. See oli revolutsioon.

Kuidas avaldub digitaliseerimine teie professionaalses ja isiklikus elus?
Digitaliseerumine on tugevalt haagitud minu elu igasse aspekti. Mul on täielikult automatiseeritud ja võrguühendustega kodu. See tähendab, et saan digitaalselt juhtida kütet, valgustust, muruniitjat ja tolmuimejat, kuid vajadusel lisada ka turvalisust. Sellele vaatamata on minul – ja arvatavasti ka meie klientidel – vaatamata kasvanud keerukusele ja valikuvõimalustele iha lihtsuse ja mugavuse järele

Keerukuse suurenemisega suureneb inimestes soov lihtsuse järele.

Giorgio Delucchi

Giorgio Delucchi standing in a glass elevator, looking at his wristwatch.
Giorgio Delucchi laughing in front of a white wall.

Kuidas te tabate klientide praeguseid ja tulevasi trende?
Esmajoones küsime me otsest tagasisidet. Selleks oleme koostanud spetsiaalse tiimi, mis esindab klientide arvamusi ja tagab rakendamise üksikute tootemeeskondade poolt. Teiseks on meil lisaks klienditagasisidele Audi grupis innovatsiooniinkubaatorid – näiteks nagu Audi Business Innovation. Seal uurimegi põhjalikult tulevikumobiilsust ja digitaliseerimise pakutavaid võimalusi. Lisaks kasutame traditsioonilisi turu-uuringuid ja trendianalüüse, selgitamaks meie fookusgruppide erivajadusi.

Mida Audilt täna oodatakse?
See on keeruline küsimus. Alustada tuleks sellest, et me pelgalt ei soovi täita klientide ootusi, me soovime ootusi ületada. Meie kliendid ootavad individualiseeritud, multimodaalseid kogemusi. Ma pean silmas seda, et on oluline pakkuda erinevaid digivõimalusi sedasi, et igaüks saaks kujundada oma personaalse Audi-kogemuse. Sellepärast mõtlengi väga suurelt ideest nimega Audi ökosüsteem. Kõige aluseks on algne huvi brändi vastu, mis võib avalduda tavaliste veebivõimaluste kaudu, näiteks Audi veebilehel või konfiguraatoris. Parim stsenaarium oleks, et sedakaudu jõutaksegi sõiduki ostmiseni – diileri juures või veebi teel.

Ja see saab võimalikuks ka sõidukis sees?
Muidugi. Auto ost või uute digiteenuste tellimine kasutusfaasis peab toimima niisama lihtsalt nagu peamised Interneti-hiiud on juba aastaid demonstreerinud. Vahet pole, kas oled autos sees või autost väljas – see ei muuda enam midagi. Meie eesmärk on juhtida meie kliendid digitaalsesse ökosüsteemi, kus kõik elemendid on parimal moel omavahel seotud. Me soovime pakkuda unikaalset brändikogemust.

A spacious staircase in which Giorgio Delucchi is climbing up the stairs.

Millele te koos oma tiimiga keskendute?
Meie põhifookus on olla konkurentsivõimeline; me peame oma sõidukid rohkem võrku siduma ja pakkuma atraktiivset valikut digiteenuseid – mis pakuks päriselt lisandväärtust. Seega töötame pidevalt oma tugeva põhiäriga, milleks on preemiumautode tootmine ning laiendame oma digiteenuseid. Meie kliendid harrastavad väga erinevaid elustiile. Täpsemalt soovime keskenduda neljale elustiilivaldkonnale ja mitte pelgalt täitsa oma klientide ootusi, vaid neid ületada.

Mis need elustiilivaldkonnad on?
Me keskendume liikuvusele, tervisele, tööle ja meelelahutusele ning loome sihitud toote- ja teenusepakkumisi, mis on Audi ökosüsteemi ühendatud. Sel teel kaasame teadlikult ka koostööpartnereid, näiteks holoride või Disney. Aasta keskpaigast saadik oleme Audi connect’i kaudu toonud oma sõidukitesse palju uusi äppe. Digitaalses ostukohas saavad kliendid valida oma isiklikud lemmikteenused muusikas, videos, mängudes, navigatsioonis, parkimises ja laadimises, ilmateates ja uudistes ning kasutada neid autos viibides. Nende hulka kuuluvad ka Spotify ja Webex. Viimane on platvorm, mis võimaldab inimestel sujuvalt oma digikoosolekud ehk nende töökeskkonna autosse tuua. Lisaks pakume muidugi ka teisi teenuseid, nagu näiteks Audi Themes. See katab varem mainitud valdkonda „meelelahutus“.

Mis on Audi Themes?
Audi Themes on digitaalse ostukoha kaudu saadaval olnud alates juunist 2022. Praegu saab seal myAudi äpi kaudu valida 160 temaatilist visuaali ning kuvada oma lemmikfotosid MMI ekraanil. Selle saab kokku sobitada sisemuse meeleoluvalgustusega ja hetketujudega, vastavalt sõiduki varustusele. See pakub klientidele uutmoodi personaliseerimisvõimalust.

Soovime oma klientide ootusi ületada.

Giorgio Delucchi

Giorgio Delucchi hoiab käes VR-prille.
Giorgio Delucchi standing on a covered bridge, gazing into the distance.

Miks holoride nii põnev asi on?
Sest see on väga lahe ja oleme selle üle tõesti uhked! Holoride’i abil muudame auto virtuaalreaalsuse platvormiks. Tagaistujad saavad interaktiivselt kogeda filme, videosid ja palju muudki vastavate VR-prillide abil. Audiga sõitmine muutub seeläbi multimeediast kaasahaaratud kogemuseks. Enne aasta lõppu saab võimalikuks holoride’i kaudu ka videote striimimine. Mu tütar kasutab meie holoride-prille pikkadel autosõitudel. Ta tahab alati autoga sõitma tulla! See pole vaid lastele põnev – ka vanemad saavad lõõgastuda. Ja veel edasi mõeldes pakub autojuhtimise automatiseerimine uusi võimalusi teel olles õppimiseks ja/või töötamiseks.

Mida peidab endas varem mainitud elustiilivaldkond „liikuvus“?
Selle kohta kuuleb päris palju septembris toimuval messil IAA Mobility. Seal pakume välja valiku uusi ideid, kuidas marsruute planeerida ja elektriautosid laadida. Toon ühe näite: juba praegu saavad meie kliendid planeerida Audi teeplaneerijaga marsruudi sedasi, et võetakse arvesse ka laadimispeatusi. Tulevikus lingitakse laadimispeatused kasutaja isiklike eelistuste ja huvidega – lühike jalutuskäik pargis või eine kenas restoranis muudab laadimisaja omaette kogemuseks.