Q8_2023_5484-S-L.jpg

Audi Q8

Audi uuendab Q mudelipere lipulaeva, keskendudes puhtale disainile ja värskendatud tehnoloogiatele. Lihvitud välisilme koos muudetud esi- ja tagaosaga rõhutab SUV-kupee tugevat iseloomu veelgi enam. Lisavarustusena pakutav S line disainipakett pakub rahuldust ka neile klientidele, kes soovivad veelgi enam sportlikkust. Esmakordselt varustab Audi uuendatud Q8 HD Matrix LED esilaternatega, milles on ka täiendavad laser-kaugtuled. Neis on kasutusel digitaalsed päevasõidutuled ja võimaldavad erinevaid valgusignatuure valida. Digitaalsed OLED tagalaternad jätkavad sama teemat auto tagaosas, pakkudes nelja erinevat valgusdisaini. Mudeli positsiooni Q-mudelite tipus rõhutavad täiendavalt uued rattad, värvid, ehiselemendid ning kontrastõmblusega istmed.

Uuendatud, rikkalik, rabav: välisdisain

Tänu väljendusrikkale disainile on Q8 nelja rõngaga automargi sportlik ja elegantne SUV-kupee. Selgepiirilise kuju, mahukate pindade ja puhaste disainidetailidega jätab Q8 dünaamilise mulje. Lühikesed ülendid ja pikk teljevahe loovad sportlikult elegantsed proportsioonid, mida saab täiendavalt rõhutada silmatorkavate välisvärvide ja velgede abil.

Uhkelt jõuline ja püstine kaheksatahuline Audi Singleframe-esivõre püüab nüüd pilku vertikaalse mustriga. Need on baasversioonil teostatud pisarakujuliselt ning L-tähe kujuliselt S line paketi ning versiooni SQ8 TFSI puhul. Selle abil on juba esimesest pilgust selge, et Q8 kuulub Audi tippmudelite hulka ja eristub selgelt A-mudelitest. Q8 enesekindel välimus saab uut jõudu suurematest õhuavadest, mis on auto peamise disainikeelega selgelt integreeritud.

Audi püüab süsteemselt vähendada ehisdetailide hulka, et saavutada veelgi puhtamat disaini. Et eristada juba esmapilgul baasmudelit, S line disainipaketti ja S-mudelit, viimistletakse baasmudelil esikaitseraua alaosa, usteliistud ja difuusor kontrasttoonis, et rõhutada sõiduki offroad-välimust. Kõik Audi Q8 versioonid tulevad uute tipptasemel väljalasketorudega, mis on väliselt silmapaistvamad. Lähenedes välimuselt SQ8 TFSI-ile, paistab S line disainipakett veelgi rohkem silma tänu esikaitseraua külgmistele õhuvõtuavadele.

Singleframe-esivõre avaldab oma eraldiseisva värvivalikuga igal juhul muljet. Lisana pakutavad välispaketid Black ja Black Plus tekitavad välimuses rabavad kontrastid Audi Singleframe-iluvõre, küljeklaaside liistude ning esi- ja tagakaitseraua ümbruses. Enamgi veel, Singleframe-iluvõre viimistletakse kõrgläikelise mustaga.

Innovaatilised HD Matrix LED-tehnoloogiaga esilaternad, täiendavad lasertuled ning laternate ülaserva paigutatud digitaalsed päevasõidutuled annavad Q8-le veelgi enesekindlama välisilme. Kooskõlas tagumiste OLED-laternatega, mis on Q8-le esmakordselt saadaval, saab mudeli preemiumklassi iseloom veelgi selgemaks. Tagantvaates seob digitaalsed OLED-tagalaternad visuaalselt üheks tervikuks terve autolaiune LED-valgusriba, mida täiendavad läikivmust liist ning tuledega integreeritud Audi rõngad.

Audi Q8 kannab Audi uut, moodsat korporatiivset identiteeti. Nimelt on jutuks uued kahemõõtmelised rõngad, mis debüteerisid Q8 e-tron’il. Need on visuaalselt ülimalt muljetavaldavad just tänu oma viimistluskvaliteedile. Kroomi asemel tulevad neli rõngast kontrastselt valge ja mustana; lisapaketina saab rõngaste valge osa tellida tumehallina, mis paistab siiski kõrgläikelise mustana. Q8-l on brändi ja mudelinimi ning täpsem mudelitunnus nüüd ka B-piilaril näha.
Q8_2023_5481-XL.jpg

Uut laadi individualiseerimine: esilaternad ja tagalaternad

Suure intensiivsusega LED-esilaternad kuuluvad Q8 standardvarustusse, Matrix LED esilaternad saab lisavarustusena. Saadaval on ka HD Matrix LED laservalgusega esilaternad, mis töötavad 24 leediga ja ülivõimsa laserdioodiga kummaski tules, olles väliselt äratuntavad tuledesse integreeritud sinise lisavalguse abil. Laservalgus aktiveerub alates kiirusest 70 km/h, pikendades märkimisväärselt kaugtulede valgusvihku. Uudisena ehivad tipp-laternaid ka digitaalsed päevasõidutuled. Need annavad Q8-le iseloomuliku ja ainuomase välisilme, võimaldades omanikul MMI kaudu valida üks neljast valikus olevast valgusignatuurist. Uuenduslik pole üksnes esilaternate suurenenud funktsionaalsus – ka nende disain on värske. Päevasõidutulede paigutamine kõrgemale tagab Q8-le rohkem näilist laiust, luues ühtlasi voolava, formaalse ühenduse esitulede ning Singleframe’i vahel. Esmakordselt varustatakse Q8 lisana suurte digitaalsete OLED-tagalaternatega (OLED = organic light emitting diode = orgaaniline valgusdiood), mis pakuvad samuti nelja erinevat valgussignatuuri nagu esituledki.

Sarnaselt Audi mudelitele A8 ja Q5, sisaldavad digitaalsed OLED-tagalaternad distantsinäidikut, mis töötab koos auto juhiabisüsteemidega. Kui tagant lähenevad sõidukid ilmuvad seisvale Q8-le kahe meetri lähedusse, aktiveerib juhtmoodul digitaalsete OLED-tulede kõik segmendid. Lisaks on tuledel dünaamilised suunatuled ning erinevad koduukseni või autoni saatva valgustuse võimalused.

Ehisdetailid, värvid, rattad: õige varustus igale maitsele

Viimase mudeliuuendusega viimistles Audi veelkord Q8 varustustasemeid. Juba standardvarustuses tulevad istmeõmblused kontrastses hallis toonis. Ehisliiste saab valida üheksa erineva võimaluse seast, uutena lisandusid järgmised: standardmudelil hõbedases toonis peeneteraline puidumuster, matt Carbon ja alumiinium-hõbe Q8 S line paketile ning ka SQ8 TFSI-le. Rõhutamaks Q8 eriseisust veelgi, lisati

ka kolm uut välisvärvi. Audi Sport GmbH pakub Sakhir-kuldset, Ascari-sinist ja Chili-punast, kõikidel puhkudel on tegu metalliktoonidega. Lisaks saavad kliendid teha valikuid ka mujal kui pelgalt viimistluslahenduste osas. Veljevalikust on nüüdsest pakkuda viis uut disaini, mis jäävad suuruselt 21-23 tolli vahemikku, pakkudes konkurentidega võrreldes selget edumaad.

Osana mudeliuuendusest täiendab Audi ka äppide valikut. Esmakordselt saavad kaassõitjad kasutada äppe kolmandatelt osapooltelt (näiteks Spotify’d või Amazon music’ut). Regulaarsed tarkvarauuendused ja pidevalt suurenev rakenduste hulk annavad omanikule individualiseerimiseks senisest veelgi rohkem võimalusi. Modulaarset kolmanda põlvkonna infolustisüsteemi (MIB 3) on täiendatud valikuga turupõhistest äppidest. Juhiabisüsteemide osas on ekraanidisaini märkimisväärselt muudetud. Audi virtual cockpit kuvab rajavahetushoiatust, kaugushoiatusi kaasliiklejaist (veokid, autod ja mootorrattad), ristmikuassistenti ja fooriinfot reaalajas suurepärases full-HD-kvaliteedis. Lisaks äppide lisandumisele ja uuele ekraanigraafikale täiendab mudeliuuendus ka Q8 standardvarustust; 20-tollised valuveljed, tagurduskaamera, parkimis- ja kaugtulede assistent ning komfortvõti tulevad nüüdsest koos muude lahendustega baasvarustusena.

Kindel igas olukorras: Audi DNA-ga vedrustus

Vaid Audi sõidab nagu Audi: just sedasi kirjeldab nelja rõngaga automark oma mudelite sõiduomaduste DNA-d ning eriti käib see Q8 kohta. Q8 juhitavust iseloomustavad viis omadust: tasakaalustatud, kindel, kontrollitud, täpne ja pingevaba. Vedrustus, rooliseade, kiirendamine, pidurdamine ning juhtseadmed mängivad võtmerolli usaldusväärselt turvalise, dünaamilise ja püsivalt mugava sõidukogemuse loomisel. Isegi standardvarustuses tagavad viimistletud terasvedrustus ja amortisaatorid ühtlase sõidukogemuse.

Elektrooniliselt juhitav õhkvedrustus tuleb adaptiivselt töötavate amortisaatoritega – adaptiivne õhkvedrustus või adaptiivne sport-õhkvedrustus (standardvarustus SQ8 TFSI puhul) – on valitav lisavarustusena. Veel saab valida nelikroolimise (standardvarustus SQ8 TFSI puhul), mis kindlustab lisaturvalisuse ja -mugavuse. Väiksel kiirusel pööravad tagarattad kuni viie kraadi võrra esiratastega vastassuunas. Sedasi väheneb pöörderaadius kuni ühe meetri võrra, lihtsustades manööverdamist. Samas naudib juht suuremat sõidumugavust ja paranenud stabiilsust suurel kiirusel, sest siis pöörduvad tagarattad esiratastega samas suunas. Lihtsustamaks Q8 juhitavust argioludes, näiteks parklas, parkimismajas või kodugaraažis, saab roolisüsteemi kergemaks reguleerida.

Õige valik igaks olukorraks: jõuallikad

Mootorivalik algab 45 TDI quattro’ga, kolmeliitrise diiselmootoriga, millel on 170 kW (231 hj) võimsust ja muljetavaldavad 500 Nm pöördemomenti, mis on saadaval pööretevahemikus 1500 kuni 3000 p/min.

Paigalseisust kiirendab Audi Q8 45 TDI kiiruseni 100 km/h 7,1 sekundiga. Tippkiirus on 226 km/h. Sellele järgneb 50 TDI quattro, võimsam 210 kW (286 hj) versioon, millel 600 Nm pöördemomenti. Suur SUV kiirendab nullist kiiruseni 100 km/h 6,1 sekundiga ja tippkiirus on 241 km/h.

Audi Q8 55 TFSI puhul on kasutusel kuuesilindriline bensiinimootor, mis arendab kolmeliitrisest töömahust tänu otsepritsele 250 kW (340 hj). Täiendavalt pakub see suurimat pöördemomenti 500 Nm laias pööretevahemikus 1370 kuni 4500 p/min. Turbolaetud bensiinimootoriga Audi Q8 kiirendab nullist 100 km/h-ni 5,6 sekundiga ning selle elektrooniliselt piiratud tippkiirus on 250 km/h.

Kõik Audi Q8 V6-mootorid töötavad koos kaheksakäigulise tiptronic’u, pideva quattro nelikveo ja poolhübriidsüsteemiga, mis võimaldab reaalkasutuses saavutada kuni 0,5-liitrise kütusesäästu 100 kilomeetri kohta. Süsteemi põhikomponendid on liitiumioonaku ja rihmaga startergeneraator (BAS), mis toidab SUV-kupee 48 V peamist elektrisüsteemi. Aeglustades rekupeerib BAS võimekusega kuni 8 kW, mis salvestub akudes. Kiirusevahemikus 55 kuni 160 km/h suudab Q8 seisatud mootoriga vabakulgeda kuni 40 sekundi vältel, kui juht võtab jala gaasipedaalilt ära. Pärast pidurdust käivitab BAS kuuesilindrilise mootori kiiresti ja sujuvalt. Start-stop alustab tööd juba kiiruselt 22 km/h.
SQ8_2023_5506-L.jpg

Kõrgklassi kiirusomadused: V8 TFSI bensiinimootoriga Audi SQ8

Uus SQ8 TFSI jõuab sportlikkusega veel kaugemale – see avaldab muljet juba ümberkujustatud esispoileri ja jõulisema difuusoriga tagaosas. Singleframe-iluvõre paistab silma vertikaalsete L-tähe kujuliste liistudega, pakkudes veel sportlikumat värviskeemi. Suuremad õhuvõtuavad on kõikjal kaetud kärjekujuliste kattevõrkudega. Audile iseloomulikult tulevad välispeeglid, Singleframe-iluvõre liistud ja külgmiste õhuavade servad sportlikult alumiiniumikarva välimusega. Samasugune värviskeem peegeldub ka küljelaienditel. SQ8 TFSI-le saab tellida ka Black ja Black plus välispakette.

Osana tooteuuendustest tuleb SQ8 TFSI nüüd tuttava 4,0 TFSI mootoriga võimsusega 373 kW (507 hj) ja pöördemomendiga 770 Nm, kombineerituna kiiresti käike vahetava kaheksakäigulise tiptronic’u ja pideva quattro nelikveoga. Sellise mootoriga kiirendab SQ8 TFSI paigalt kiiruseni 100 km/h kõigest 4,1 sekundiga ning saavutab elektrooniliselt määratud tippkiiruse 250 km/h. Tänu süütejärjekorrale 1-3-7-2-6-5-4-8 pakub 4,0 TFSI iseäralikult sportlikku ja kõlavat hääletämbrit. Väikse kuni keskmise koormuse ja kiirendusvajaduse korral – alates 160 kuni 250 Nm-ini ja vahemikus 950 kuni 2500 p/min ning maksimaalse momendivajaduse 145 Nm korral – deaktiveerib süsteem kõrgematel käikudel automaatselt silindrid 2, 3, 5 ja 8, lülitades välja sissepritse ja süüte ning sulgedes sisse- ja väljalaskeklapid. Ümberlülitus võtab vaid millisekundeid ja käib juhile sisuliselt märkamatult. Nelja silindriga töötades lülituvad aktiivsed silindrid suuremale koormusele, mis tõstab nende termilist efektiivsust, samas kui deaktiveeritud silindrid liiguvad kadudeta kaasa nagu õhkvedrud. Kui juht vajutab gaasipedaali, käivituvad deaktiveeritud silindrid hetkeliselt. Saavutamaks sportlikku väljalaskehäält, leidub vastav klapp kummalgi väljalasketorul, mis muudab häält vastavalt koormusele ja mootoripööretele.

Täiuslikuks sõidukogemuseks ei vaja auto üksnes esmaklassilist mootorit, vaid ka erilisi vedrustuse komponente. Lisana pakutava vedrustuse paketi korral tuleb autole ka sportdiferentsiaal. Suurel kiirusel kurve võttes kasutab auto kaht mitmekettalist sidurit, et varieerida veomomenti tagarataste vahel. See tähendab, et kurvi välimine ratas, millel on reeglina parem haarduvus, saab suurema osa veojõust. Tegu on piiratud libisemisega diferentsiaaliga, mis muudab juhitavuse veelgi täpsemaks ja pingevabamaks. Kurvi keerates või kurvis kiirendades surub suur SUV sportkupee end sõna otseses mõttes kurvi, vähendades alajuhitavuse teket. Süsteemi teine komponent on elektromehaaniliselt töötav aktiivne kaldestabilisaator (eAWS). See tähendab, et kummagi telje küljes on kompaktne elektrimootor. Viimane jagab stabilisaatorivarva kaheks pooleks. Otsesõidul töötavad need poolmed teineteisest sõltumatult, mis vähendab kerekõikumisi konarustel. Sportliku sõiduviisi korral sunnib elektrimootor kummagi stabilisaatoripoole tööle vastupidises suunas ehk lukustab need omavahel. Sellisena kaldub auto kurvides märkimisväärselt vähem ja roolitöö muutub tublisti täpsemaks. eAWS saab energia 48-voldiselt superkondensaatorilt. See on kompaktne ja kerge energiasalvesti, mis suudab salvestada ja väljastada suurt elektrivoolu väga lühikese ajaga, ning varustab kumbagi elektrimootorit maksimumvõimsusega 1,5 kW.

Audi SQ8 TFSI tuleb tehasest juba standardversioonis 21-tolliste rataste ja 285/45 rehvidega. Lisavõimalusena pakuvad Audi ja Audi Sport ka teisi 21- ja 22-tolliseid rattaid. Suurim võimalik ratas on 23-tolline, tulles 285/35 rehvidega. Valikuvõimaluste rikastamiseks pakub Audi SQ8 TFSI-ile uue disainiga 23-tolliseid velgi, mis on loodud just selle mudeli sportlikku välisilmet arvestades. Esipiduriketaste läbimõõt on lausa 400 millimeetrit; tagateljel on need 350-millimeetrised. Mustad pidurisadulad, mis lisavarustusena võivad olla ka punased, kannavad S logo, andes neile esiteljel viimase lihvi.
SQ8_2023_5510-S-L.jpg