e-tron_laadimine.jpg

Laadimise vallas saavutatud progress on e-mobiilsuse edu määrav võtmetegur. Elektriautode või pistikhübriidautode täiustatud lahendused muutuvad järjest mugavamaks olenemata sellest, kas laadite alalis- või vahelduvvooluga.

E-mobiilsuse puhul on laadimine oluline teema. Lisaks avalikele laadimisjaamadele määratleb seda valdkonda hetkel eelkõige kodus laadimine. Sest 80 protsendi laadimisest on praeguse seisuga toimunud seal, kus auto öösel seisab – teisisõnu koduses garaažis või parklas. Loomulikult kuulub Audi e-troni standardvarustusse vajalik varustus auto kodus laadimiseks ning soovi korral on saadaval ka avalikes laadimisjaamades laadimise juhe (režiim 3).

Laadimine kodus spetsiaalse laadimisvarustuse abil

Audi e-troni mudeleid saab laadida kas koduses pistikupesas* või lisaks paigaldatud tööstuslikus pistikupesas**. Standardvarustusse kuuluv laadimissüsteem koosneb mobiilsest laadimisplokist võimsusega kuni 11 kW ja sõidukisse ühendatavast juhtmest. Juhtplokis on harukarp, millega saab ühendada kas koduses elektrivõrgus või tööstuslikus pistikupesas laadimise juhtme. Standardvarustuses olevat Audi laadimiskomplekti saab soovi korral ka täiendada – kodus laadimise lihtsustamiseks võib seinale paigaldada juhtme kinnitusklambri. Samuti võivad kliendid osta laadimissüsteemi ühenduskomplekti, kuhu kuulub graafiline näidik ja kvaliteetne seinakinnitus. Lisaks sisaldab see süsteem intelligentseid laadimisfunktsioone.

Kui alalisvooluga (DC) laadimise pesa asub pistikhübriidmudelitel esiosas Audi logo all või kütuseluugi vastas, siis alalis- ja vahelduvvooluga (DC/AC) laadimise pesa hakkab tulevastes täiselektrilistes autodes asuma küljel juhi- või kaasreisija ukse ees. Olenevalt mudelist ja riigist võib teisel pool olla lisaks veel ainult AC-laadimispesa. See on äärmiselt praktiline maanteeäärsetes avalikes laadimisjaamades kasutamiseks.
http://www.ionity.eu/

Pikemaid sõite võimaldava laadimispunktide infrastruktuuri laiendamine

Audi ei keskendu mitte ainult koduse laadimise või linnas asuvate avalike laadimisjaamadega seotud lahendustele, vaid ka pikemaid sõite võimaldavate laadimisjaamade infrastruktuuri laiendamisele. Selleks moodustasid Volkswagen Group ja Audi koos Porsche, BMW Groupi, Daimler AG ja Ford Motor Company’ga 2017. aastal ühisettevõtte IONITY eesmärgiga luua Euroopasse ülitõhus elektriautode laadimisvõrgustik. Sihiks on võimaldada elektri jõul ka pikemaid vahemaid läbida. Esimese sammuna varustatakse 2020. aasta lõpuks 400 punkti võimsate laadimisjaamadega, mis põhinevad kombineeritud laadimissüsteemi (CCS) standarditel. Ühe laadimisjaama laadimisvõimsus on kuni 350 kW. See võimaldab laadida sobivalt disainitud autosid kiiremini kui hetkel kasutatavate süsteemide korral. Neid laadimisjaamu hakatakse järk-järgult rajama Euroopa maanteede äärde ja peamistesse liiklussõlmedesse.
http://www.ionity.eu/

Tänu nutikale navigatsioonisüsteemile on kõik nägemisulatuses

Elektriauto juht tunneb end pikemal reisil oluliselt kindlamalt, kui ta teab, kus asub järgmine laadimisjaam. Audi on sellest teadlik ja hakkab tulevikus oma klientidele ideaalset lahendust pakkuma - navigatsiooniseadme abil marsruuti arvutades mõeldakse erilise hoolega ka AC/DC kiirlaadimisjaamadele. Nutikas navigatsioonisüsteem ei võta arvesse mitte ainult laadimisjaamade võrgustikku, vaid ka aku laetust ning valib nende andmete põhjal parima võimaliku tee. See tähendab, et juht ei pea muretsema õigeaegselt laadimisjaama jõudmise pärast.

Aastast 2009 anti Ingolstadti elektriautode valdkonna uuendustele ühine nimetus ’’e-tron’’. Audi A3 Sportback e-tron 1 ja Audi Q7 e -tron quattro 2 juba demonstreerivadki elektrimootori ja TFSI- või TDI-sisepõlemismootorite koostöö eeliseid seeriamudelites. Ideeautod Audi e-tron quattro ja Audi e-tron Sportback annavad aimu järgmisest täiselektriliste autode põlvkonnast, mis peaks sellel aastal juba teedele jõudma.

Audi A3 Sportback e-tron

Sõiduulatus ainult elektrimootoriga – kuni 48 km / 150 kW
(204 hj) / 350 Nm
Pistikhübriidsüsteemiga tippklassi kompaktauto sobib igapäevasteks sõitudeks. See mudel kombineerib omavahel elektrilist jõuallikat sisepõlemismootori eelistega ning toob tänu võimsale neljasilindrilisele mootorile e-mobiilsuse valdkonda ka suure sõiduulatuse. Ainult elektrimootoriga saab läbida 48 kilomeetrit.
http://www.audi.com/de/models/e-tron_models/a3-sportback.html

Audi Q7 e-tron quattro

Sõiduulatus ainult elektrimootoriga – kuni 56 km / 275 kW
(373 hj) / 700 Nm

Maailma esimene kuuesilindrilise TDI-mootori ja quattroveosüsteemiga pistikhübriidmudel saabus valdavale osale Euroopa turgudest 2016. aasta keskel. Audi Q7 e-tron quattro kombineerib elektrilise jõuallika ja sisepõlemismootori eeliseid. Auto kiirendab nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,2 sekundiga, tarbides kõigest 1,9 liitrit diiselkütust 100 km kohta.
http://www.audi.com/de/models/e-tron_models/q7_etron_quattro.html

Audi e-tron quattro concept

Maksimaalne sõiduulatus – 500 km / 370 kW (500 hj) / 800 Nm
Selle ideeauto pilk on suunatud tulevikku – sinna, kus asuvad täielektrilised luksusklassi linnamaasturid. Selle mudeli kõrghetkedeks on aerodünaamiliselt optimeeritud disain õhutakistusteguriga 0,25, võimas täiselektriline e-tron quattro nelikveosüsteem võimsusega kuni 370 kW ja enam kui 500-kilomeetrine sõituulatus (NEDC-tsükkel). See mudel kiirendab nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni 4,6 sekundiga.
http://www.audi.com/de/innovation/futuredrive/e-tron_quattro.html

Audi Elaine

Maksimaalne sõiduulatus – 500 km / 370 kW (500 hj) /
800 Nm

Võimas kupeemudel quattro-nelikveosüsteemiga: 320 kW võimsust (boost-režiimil kuni 370 kW) – annab ideeautole hoo sisse. Audi Elaine kiirendab nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni 4,5 sekundiga. Akuga, millel võimsust 95 kilovatt-tundi, on sõiduulatus tervelt 500 km (NEDC-tsükkel). Audi Elaine’i varustusest leiab nii mõndagi, mis avavad selle ideeauto ees uued isejuhtimise ja assistentfunktsioonide dimensioonid.
http://www.audi.com/de/models/showcars/elaine.html
*Koduse elektrivõrgu jaoks mõeldud laadimissüsteemi kasutamine oleneb riigist ja tuleb kohalikul tasemel üle kontrollida.
** Tööstusliku pistikupesa paigaldamise võimalust tuleb eelnevalt elektrikuga konsulteerida. Kui paigaldamine on võimalik, tuleb ka see teostada spetsialisti poolt. Eelpool nimetatud kontrollimine ja tööstusliku pistikupesa paigaldamine ei kuulu toote hinna sisse ja sellega võivad kaasneda lisatasud. Põhjalikumat teavet saate oma Audi edasimüüjalt.