Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

„Olen siin, et olla parim”

„Olen siin, et olla parim”

Sammudes oma isa jälgedes, jagab Lia Block selles intervjuus oma vaimustust mootorispordi osas. Juba vägagi edukas võidusõitja kohtub Itaalias Sanremos ralliikoonidega, kes olid edukad minevikus ja potentsiaalsete tulevikutehnoloogiatega – Audi S1 e-tron quattro Hoonitron¹ kujul.

Autor: Nadia Riaz-Ahmed – Foto: Mathieu Bonnevie – Film: REBEL Media GmbH
Lugemise aeg: 5 minutit

¹Näidatud sõiduk on mõeldud professionaalseks kasutamiseks vaid suletud radadel ega ole seeriatoodanguna müügiks mõeldud.

Close-up shot of Lia Block wearing a racing helmet.Close-up shot of Lia Block wearing a racing helmet.

Sanremot ümbritsevates mägedes võis ilm olla samasugune, kui 1981. aasta oktoobris sai Prantsuse rallisõitjast Michèle Mouton’st esimene naine, kes võitis WRC ralli kiiruskatse – Audi quattro roolis. See oli revolutsioon sel spordialal. Ja revolutsioon ka Lia Block’i arvates, kes siis polnud veel sündinudki. Seda enam on ta põnevil, et saab alpides kogeda ajaloolisi kurve ja tõuse koos oma iidoli Mouton’ ja kuulsa Audi S1 Hoonitron¹-iga – sõidukiga, mil on nii mõndagi pakkuda; see võib kujundada isegi võidusõidu tulevikku.

Kui ajaloolise Audi quattro kuulus häälekõmin ja Audi S1 Hoonitron¹’i futuristlik vilin on vaibunud, räägib Lia Block elektrifitseerimise tähtsusest, tema spordiala tulevikust ja sellest, kuidas Michèle Mouton’ inspireeriv pärand tema isiksust mõjutas.

Lia, millised olid teie esimesed mõtted, kui te kuulsite Audi S1 e-tron quattro Hoonitron’ist?
Kui isa rääkis mulle Audi S1 Hoonitron’ist, siis olin üsnagi üllatunud ja ka natuke segaduses, sest ta polnud varem elektriautodega töötanud. See oli minu jaoks silmi avav hetk. Mulle tundus ootamatu, et mu isa soovib luua elektrilist driftiautot. Siiski sai kiiresti selgeks, et selles autos ning selles projektis tervikuna peitub midagi väga erilist. Auto enda järgiproovimine oli juba iseenesest lahe seiklus.

The name Lia Block appears on the side of the Audi S1 Hoonitron.The name Lia Block appears on the side of the Audi S1 Hoonitron.
Portrait shot of Lia Block.Portrait shot of Lia Block.

Elektrifitseerimine võib tuua suure dünaamikahüppe

Lia Block

The Audi S1 Hoonitron driving the historic Sanremo rally circuit.The Audi S1 Hoonitron driving the historic Sanremo rally circuit.

Kuidas nii?
No esiteks tundus see alguses natuke hirmutav, sest see erines kõigist autodest, millega ma siiani sõitnud olen. Teadsin, et see saab olema väga nauditav, kui minna selle futuristliku autoga teedele, mis peidavad endas nii palju ajalugu, eriti veel ralliajalugu. Järsud, väljakutsuvad pöörded, nende kurvide piiripealne läbimine ja sirgele kiirendamine oli tõeliselt nauditav sõidukogemus. Elektrivedu tähendab kohest pöördemomenti ja võimsust, kui sa vähegi pedaali vajutad, ning muudab auto pööramise võimsuse abil lihtsamaks, näiteks sõõrikuid tehes.

Millest tuleneb teie kirg võidusõidu vastu?
Ma armastan mootorisporti sügavalt, peamiselt seetõttu, et kasvasin selle sees üles, kui mu isa rallidel ja rallikrossidel võistles. See on koguaeg olnud mu elu püsiosa ja võidusõidukarjääri valimine on olnud üks paremaid otsuseid, mis ma eales teinud olen. Tunnen, et olen ülimalt õnnelik, et saan võidu sõita ja rallidel osaleda.

Rääkides teie algavast karjäärist rallisõitjana, siis kuidas on Michèle Mouton teie mõtlemist ja lähenemist mootorispordile mõjutanud?
Ma polnud tema mõjust sügavuti teadlik, kuni sain ise ralliga rohkem tuttavaks. Michèle Mouton’ lugu paelus mind, sest tundsin meie vahel palju sarnasust, eriti just varakult alanud karjääri osas. Ta ei käsitlenud end kunagi pelgalt kui naisterahvast võidusõidumaailmas, ta oli lihtsalt nagu iga teine võistleja. Ma olen selle lähenemisega vägagi nõus. Minu siht on olla oma mootorispordialal parim naine või tüdruk. Olen siin, et olla parim.

Michèle Mouton and Lia Block.Michèle Mouton and Lia Block.
The Audi S1 Hoonitron.The Audi S1 Hoonitron.

Millist aspekti te võidusõidus enim hindate, mis ehk pole kõigile nii hästi teada?
Naudin rahu tunnet, mis mind võidu sõites valdab. Mu pea keskendub kaardilugeja juhistele ja teele. Kui ma olen täielikult sõitmisele keskendunud, siis püüan kõik segajad blokeerida. Sedavõrd keskendunult sõidan kõige paremini ja saavutan maksimaalse tulemuse, olles kaardilugeja, auto ja kiiruskatsega täpselt samal lainel. Kutsume seda meeleseisundit “valgeks ruumiks,” kui oleme endasse sedavõrd keskendunud, et miski muu ei loe.

Kuidas kujutate ette võidusõidu tulevikku, just lähtuvalt elektriautode arengust ja selle võimalikust mõjust rallile?
Võidusõidu tulevik on väga põnev, eriti arvestades, kui kaugele ollakse jõutud. Seda tänu pioneeridele nagu Audi, kes tõi rallisse quattro nelikveo. Ootan põnevusega, mida tulevik toob, sest üha enamad firmasid uurib uusi tehnoloogiaid, mis võivad võidusõitu muuta, ka pilootide vaates. Elektrifitseerimine võib potentsiaalselt kaasa tuua tohutu dünaamikahüppe, mis võib olla võrreldav nelikveo kasutuselevõtuga rallis. Hetkeseisuga on küll veel lahendust vajavaid küsimusi, nagu näiteks sõiduulatus tipptasemel rallietappideks, aga usun, et kui kunagi õnnestub ralliautod elektrifitseerida, siis muudab see seda spordiala revolutsiooniliselt.

"Decades of Progress"