Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

Audi Q8 e-tron edition Dakar: austades legendi
Audi Estonia Audi Sport
Audi Q8 e-tron edition Dakar: austades legendi

Audi Q8 e-tron edition Dakar: austades legendi

Audi Q8 e-tron’i erimudeliga edition Dakar rõhutab Audi oma seost legendaarse Dakari ralliga, esitledes vägevat täiselektrilist SUV’i, mis avaldab muljet nii maastikul kui ka tänaval.

Autor: AUDI AG - Foto: AUDI AG Lugemise aeg: 8 minutit

See siin näidatud sõiduk on Dakari ralli sõiduk, mis pole seeriamudelina saadaval.

Lateral front view of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.

Dakari ralli on maailma kõige karmim maratonralli – ning väljakutse, mida Audi on endale esitanud 2021. aastast saati. Meie visioon on võidusõitu Audi RS Q e-tron¹’iga täiendavalt elektrifitseerida. Seetõttu on igati loogiline, et Audi uus Dakari rallile pühendatud erimudel tehtigi täiselektriline.

Audi Q8 e-tron edition Dakar loodi pakkumaks paremat juhitavust libedal, näiteks kruusal või lumel. Sellest tulenevalt varustati auto maastikurehvidega, mis võimaldavad ka teedelt maha keerata. Täiendavalt annavad need rehvid parema haarduvuse ja kohaltvõtu, samuti ka pidurdusvõime ja roolitavuse, kui pinnas on libe nagu kruusal või jääl sõites. Ühtlasi kergitavad uued rattad Audi Q8 e-tron edition Dakar’i kliirensit tavamudeliga võrreldes 65 millimeetri võrra. Teekumeruse ületusnurk on 19 kraadi, veetakistuse maksimumsügavus 300 mm. Üheskoos pealesõidunurgaga 21 kraadi – see määrab, kui järsust tõusust suudab auto tasaselt pinnalt üles sõita, ilma et sõiduki kereosad maapinda puudutaks – ja eemaldumisnurgaga 28 kraadi on elektri-SUV valmis seiklusteks kergel maastikul.

Tavajuhul pakutakse erimudelit kerevärvides Siam Beige Metallic, Mythos Black Metallic ja Magnet Grey. Austusavaldusena Audi RS Q e-tron’ile pakutakse täiendavalt ka unikaalset kiletatud versiooni. Kiletatud mudeleid tehakse vaid 99 tükki, kusjuures nende järjekorra number on D-piilarilt näha.


Audi Q8 e-tron edition Dakar

Kliirens

220

mm

Kliirens tähendab maksimumkõrgust sõiduki põhja madalaima koha ning teepinna vahel.

Veetakistuse sügavus

300

mm

Veetakistuse sügavus viitab, kui sügavast veest võib autoga läbi sõita ilma, et vesi tungiks auto mootoriruumi.

Teekumeruse ületusnurk

19

kraadi

Teekumeruse ületusnurk kirjeldab võimekust sõita üle teatud nurgaga rambi ilma, et rambinurk sõiduki põhja puudutaks.

Front view of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.
Close-up of the front axle and lateral front of the Audi Q8 e-tron edition Dakar{ft_audi-q8-e-tron-edition-dakar}.

Võimsus

300

kW

baasvarustuses quattro nelikvedu kahe mootoriga boost-režiimis.

Dünaamika

5.9

s

0 kuni 100 km/h

Akumahutavus

106

kWh

Sõiduulatus WLTP järgi on umbes 450 km.

Audi Q8 e-tron edition Dakar baseerub mudelil Audi Q8 advanced 55 e-tron quattro. Aku netomaht on 106 kWh (bruto 114 kWh) ja quattro veab autot võimsusega 300 kW kokku kahest elektrimootorist boost-režiimis, pakkudes maksimaalset pöördemomenti 664 Nm. See võimaldab kiirendada paigalt 100 km/h-ni 5,9 sekundiga. Tippkiirus on piiratud 200 km/h-le.

Erimudel pakub standardvarustuses Matrix LED-esilaternaid ja tagalaternaid, tagades teepinna täpse ja kõrgresolutsioonis valgustatuse. Baasvarustusse on lisatud ka tumendatud tagaklaas, tagumised külje- ja ukseklaasid, et tagada päikese vastu parem kaitse.
Nüüd on standardvarustuses ka S line interjöör: muude asjade seas tähendab see hästi vormitud sportistmeid, mida katab Dinamica mikrokiud ja sünteetiline nahk. Lisavarustusena pakutakse Audi Sport punaste õmbluste paketti, mis annab kontrastse ilme õmblustele istmetel, roolirattal, põlvetoel ja ukse käetugedel. Turvavööd on sel puhul samuti punase servaga, sobides hästi sportliku üldilmega.

Soovi korral võimaldab valgustuspakett Ambient Lighting plus interjööri veelgi peenemaks muuta, pakkudes kuut eelseadistatud valgusprofiili. Kontuurvalgustuse ja kuni 30 värvitooni kaudu saab sisemuse põhijooni täiendavalt esile tõsta. Tellida saab ka nelja tsooni töötava kliimaseadme, seda baasvarustusse kuuluva kahetsoonilise asemel. Täiendava kõrgepingesoojendi kasutamine suurendab soojendusvõimsust märkimisväärselt. Selle tulemusena läheb auto sisemus väga külma ilmaga kiiremini soojaks ning aku enda täiendav soojendus võimaldab seda laadida ka väga madala välistemperatuuri korral.


 
Lisana pakutav Bang & Olufsen Premium helisüsteem tagab tänu 3D-helile elektri-SUV’ile tipptasemel audiokogemuse. Kasutusel on 16 kõlarit ja 705 vatti võimsust. Kaameratega virtuaalsed välispeeglid, mida pakutakse samuti lisana, vähendavad õhutakistust ning ka auto kogulaiust 15 cm võrra. Virtuaalpeeglid kindlustavad samuti selgema pildi kui tavapeeglid tolmustes või märgades maastikuoludes.
Audi Q8 e-tron edition Dakar’i praktilised varustusdetailid viitavad legendaarsele kõrberallile: erimudel tuleb juba baastasemel katuseraamiga, mis suudab kanda kuni 40 kg ulatuses erinevaid esemeid. Komplekti kuuluvad ka katuseraami kott ja kinnitusrihmad, samuti pakiruumipakett.


 
View of the interior of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.
The rear and D-pillar of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.