Audi Q8 e-tron’i erimudeliga edition Dakar rõhutab Audi oma seost legendaarse Dakari ralliga, esitledes vägevat täiselektrilist SUV’i, mis avaldab muljet nii maastikul kui ka tänaval.
See siin näidatud sõiduk on Dakari ralli sõiduk, mis pole seeriamudelina saadaval.
Erimudel Audi Q8 e-tron edition Dakar on inspireeritud maailma kuulsaimast kõrberallist, mis läbib Saudi Araabiat ka 2024. aastal, kusjuures Audi osaleb nüüd juba kolmandat korda. Erimudel tuleb müügile kolmes kerevärvis, kuid lisaks pakutakse ka eriliselt kiletatud versiooni, mida tehakse vaid piiratud arvul.
Erimudel Audi Q8 e-tron edition Dakar on inspireeritud maailma kuulsaimast kõrberallist, mis läbib Saudi Araabiat ka 2024. aastal, kusjuures Audi osaleb nüüd juba kolmandat korda. Erimudel tuleb müügile kolmes kerevärvis, kuid lisaks pakutakse ka eriliselt kiletatud versiooni, mida tehakse vaid piiratud arvul.
Dakari ralli on maailma kõige karmim maratonralli – ning väljakutse, mida Audi on endale esitanud 2021. aastast saati. Meie visioon on võidusõitu Audi RS Q e-tron¹’iga täiendavalt elektrifitseerida. Seetõttu on igati loogiline, et Audi uus Dakari rallile pühendatud erimudel tehtigi täiselektriline.
Audi Q8 e-tron edition Dakar loodi pakkumaks paremat juhitavust libedal, näiteks kruusal või lumel. Sellest tulenevalt varustati auto maastikurehvidega, mis võimaldavad ka teedelt maha keerata. Täiendavalt annavad need rehvid parema haarduvuse ja kohaltvõtu, samuti ka pidurdusvõime ja roolitavuse, kui pinnas on libe nagu kruusal või jääl sõites. Ühtlasi kergitavad uued rattad Audi Q8 e-tron edition Dakar’i kliirensit tavamudeliga võrreldes 65 millimeetri võrra. Teekumeruse ületusnurk on 19 kraadi, veetakistuse maksimumsügavus 300 mm. Üheskoos pealesõidunurgaga 21 kraadi – see määrab, kui järsust tõusust suudab auto tasaselt pinnalt üles sõita, ilma et sõiduki kereosad maapinda puudutaks – ja eemaldumisnurgaga 28 kraadi on elektri-SUV valmis seiklusteks kergel maastikul.
Tavajuhul pakutakse erimudelit kerevärvides Siam Beige Metallic, Mythos Black Metallic ja Magnet Grey. Austusavaldusena Audi RS Q e-tron’ile pakutakse täiendavalt ka unikaalset kiletatud versiooni. Kiletatud mudeleid tehakse vaid 99 tükki, kusjuures nende järjekorra number on D-piilarilt näha.
Kliirens
mm
Kliirens tähendab maksimumkõrgust sõiduki põhja madalaima koha ning teepinna vahel.
Veetakistuse sügavus
mm
Veetakistuse sügavus viitab, kui sügavast veest võib autoga läbi sõita ilma, et vesi tungiks auto mootoriruumi.
Teekumeruse ületusnurk
kraadi
Teekumeruse ületusnurk kirjeldab võimekust sõita üle teatud nurgaga rambi ilma, et rambinurk sõiduki põhja puudutaks.
Silmapaistev Singleframe iluvõre on Audi Q8 e-tron edition Dakar’il alati viimistletud kerevärvi. Lisana pakutakse taustavalgustusega Singleframe’i, mis loob tänu valgusribale visuaalse ühendussilla esilaternate vahel.
Võrreldes tavamudeliga tagavad maastikurehvid 65 mm võrra suurema kliirensi. Kiiruse tõustes laskub auto madalamale parendamaks sõidustabiilsust, aerodünaamikat ja kokkuvõttes ka sõiduulatust.
Silmapaistev Singleframe iluvõre on Audi Q8 e-tron edition Dakar’il alati viimistletud kerevärvi. Lisana pakutakse taustavalgustusega Singleframe’i, mis loob tänu valgusribale visuaalse ühendussilla esilaternate vahel.
Võrreldes tavamudeliga tagavad maastikurehvid 65 mm võrra suurema kliirensi. Kiiruse tõustes laskub auto madalamale parendamaks sõidustabiilsust, aerodünaamikat ja kokkuvõttes ka sõiduulatust.
Võimsus
kW
baasvarustuses quattro nelikvedu kahe mootoriga boost-režiimis.
Dünaamika
s
0 kuni 100 km/h
Akumahutavus
kWh
Sõiduulatus WLTP järgi on umbes 450 km.
Audi Q8 e-tron edition Dakar baseerub mudelil Audi Q8 advanced 55 e-tron quattro. Aku netomaht on 106 kWh (bruto 114 kWh) ja quattro veab autot võimsusega 300 kW kokku kahest elektrimootorist boost-režiimis, pakkudes maksimaalset pöördemomenti 664 Nm. See võimaldab kiirendada paigalt 100 km/h-ni 5,9 sekundiga. Tippkiirus on piiratud 200 km/h-le.
Erimudel pakub standardvarustuses Matrix LED-esilaternaid ja tagalaternaid, tagades teepinna täpse ja kõrgresolutsioonis valgustatuse. Baasvarustusse on lisatud ka tumendatud tagaklaas, tagumised külje- ja ukseklaasid, et tagada päikese vastu parem kaitse.
Nüüd on standardvarustuses ka S line interjöör: muude asjade seas tähendab see hästi vormitud sportistmeid, mida katab Dinamica mikrokiud ja sünteetiline nahk. Lisavarustusena pakutakse Audi Sport punaste õmbluste paketti, mis annab kontrastse ilme õmblustele istmetel, roolirattal, põlvetoel ja ukse käetugedel. Turvavööd on sel puhul samuti punase servaga, sobides hästi sportliku üldilmega.
Soovi korral võimaldab valgustuspakett Ambient Lighting plus interjööri veelgi peenemaks muuta, pakkudes kuut eelseadistatud valgusprofiili. Kontuurvalgustuse ja kuni 30 värvitooni kaudu saab sisemuse põhijooni täiendavalt esile tõsta. Tellida saab ka nelja tsooni töötava kliimaseadme, seda baasvarustusse kuuluva kahetsoonilise asemel. Täiendava kõrgepingesoojendi kasutamine suurendab soojendusvõimsust märkimisväärselt. Selle tulemusena läheb auto sisemus väga külma ilmaga kiiremini soojaks ning aku enda täiendav soojendus võimaldab seda laadida ka väga madala välistemperatuuri korral.
Audi Q8 e-tron edition Dakar’i sisemust leiab hästi vormitud sportistmed, ehisdetailid on harjatud alumiiniumist. Audi Sport punaste õmbluste pakett on lisana saadaval.
1 99-st: eksklusiivne nummerdus Audi Q8 e-tron edition Dakar’i D-piilaril annab märku, et kiletatud eriversioon on 1 vaid 99-st.
Audi Q8 e-tron edition Dakar’i sisemust leiab hästi vormitud sportistmed, ehisdetailid on harjatud alumiiniumist. Audi Sport punaste õmbluste pakett on lisana saadaval.
1 99-st: eksklusiivne nummerdus Audi Q8 e-tron edition Dakar’i D-piilaril annab märku, et kiletatud eriversioon on 1 vaid 99-st.